Інформація для споживачів: куточок споживача, інформація про продукцію

20 серпня 2019 Стане у пригоді для: Підприємці

Де взяти куточок споживача, які документи розмістити, як штрафують за неактуальну інформацію або якщо куточка зовсім немає.

Інформація для споживачів: куточок споживача, інформація про продукцію

Клієнтка зробила зауваження, що в салоні немає куточка покупця, говорить, що обов'язково повинен бути, а я читала, що їх скасували. Ми щойно відкрилися, все робимо самі, підкажіть, що має бути в цьому куточку.

Слушне зауваження ви отримали від клієнтки. Куточок споживача в салонах краси, перукарнях, манікюрних студіях обов'язково повинен бути. А скасували обов'язкове використання книги скарг і пропозицій, яку раніше розміщували в куточку.

Навіщо взагалі потрібен куточок споживача — для ваших клієнтів, щоб вони могли ознайомитися з інформацією, а ще за скаргами клієнтів до вас можуть прийти представники управління у справах захисту прав споживачів, вони точно перевірять, чи все у вас на місці.

Інформація для споживачів: куточок споживача, інформація про продукціюЯк правильно брати аванс, якщо ти стиліст

Купити готовий

Куточок споживача або куточок покупця можна знайти в інтернет-магазинах.

Можна купити готовий, замовити з індивідуальним дизайном і логотипом вашого салону або зробити самому з фанери чи пластику.

У продажу є готові куточки з ПХВ, акрилу та інших матеріалів, обов'язково з кишеньками для документів, із кріпленнями. Вартість найпростішого стартує від 270 грн, чим більше кишень для документів і якісніший матеріал, тим дорожчий куточок.

Розміщують куточок споживача на видному місці, щоб він був помітний для ваших клієнтів, в салоні це може бути місце біля стійки адміністратора. Якщо приміщення невелике — просто на видноті.

Що має бути в куточку споживача

  1. Обов'язкова вимога для всіх бізнесів — інформація про ФОП: ПІБ, адреса, номер телефону на аркуші формату А4. Копія виписки з Єдиного держреєстру про те, що ви підприємець, витяг із реєстру єдинників, щоб у разі потреби підтвердити, що РРОРеєстратор розрахункових операцій (касовий апарат).

    використовувати не зобов'язані (п. 10 Порядку № 833).

  2. З 2019 року більше не обов'язково використовувати книгу відгуків і пропозицій, але ви можете купити і розмістити.
  3. Інформація про працівників: ПІБ і посада, кваліфікація.

  4. Адреси й номери телефонів органу захисту прав споживачів у вашому місті й телефони місцевої виконавчої влади.
  5. Перелік послуг салону з актуальними цінами; якщо продаєте косметичні засоби, на них теж має бути прайс.
  6. Відомості про препарати й обладнання, яке використовуєте в роботі.

    Ще у вас повинні бути документи (щоб на запит клієнта чи в конфліктній ситуації підтвердити, що використовуєте в роботі сертифіковані матеріали), можете розмістити їх у куточку, а можна і не розміщувати.

  7. Сертифікати (якщо маєте).

  8. Гарантійні зобов'язання виконавця послуг (за яких умов і обставин повертаєте гроші клієнтам).

Нормативка. Можна розмістити у вигляді роздруківок або купити готові брошури.

Готовий пакет документів для куточка можна купити в магазинах, де продають бланки і спецлітературу для бухгалтерів.

Важливо, щоб документи були в актуальній редакції, стежте за цим.

Загалом важливо мати напоготові всі документи на випадок конфліктних ситуацій із клієнтами або щоб пред'явити перевіряючим (п. 7 Правил побутового обслуговування).

  1. ЗУ «Про захист прав споживачів» — наявність на куточку обов'язкова, можете роздрукувати із сайту ВР документ повністю або тільки розділи, які стосуються вашої сфери діяльності.
  2. Порядок № 833.
  3. Правила побутового обслуговування населення: тут про права та обов'язки, ваші й вашого клієнта. 
  4. Правила торгівлі непродовольчими товарами, якщо паралельно продаєте в салоні косметику. Перелік товарів, що не підлягають обміну. До нього входить, наприклад, парфумерія, косметика. Він допоможе уникнути суперечок, якщо покупець захоче повернути такий товар належної якості.
  5. Перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких мають відповідати послуги (його можна знайти в Інструкції щодо надання перукарських, манікюрних та педикюрних послуг.
  6. Держстандарт ДСПіН 2.2.2.022-99 «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів», у ньому вимоги до приміщення, роботи майстрів, поводження з інструментами. Можете помістити в куточок документ повністю або витяг. А ще ГСТУ 201-05-97 «Послуги перукарні» й ГСТУ 201-14-99 «Послуги манікюрні та педикюрні». ДСТУ 2375-94 «Побутове обслуговування населення. Терміни та визначення». ДСТУ 4094-2002 «Послуги перукарень. Загальні вимоги». 
  7. Державний класифікатор продукції та послуг. 

Інформація для споживачів: куточок споживача, інформація про продукціюЯк здати в суборенду робоче місце

Як можуть оштрафувати, коли куточка немає

Відсутність куточка споживача прирівняне до порушення правил надання послуг, адмінштраф за це — від 17 до 170 грн (ст. 155 КпАП), якщо протягом року вас заскочать на цьому порушенні вдруге, штраф буде від 85 до 459 грн.

Такі самі штрафи застосовують, якщо в куточку немає необхідних нормативних документів або є, але в неактуальній редакції.

Глава xv. маразмы, новости торговли и сферы услуг

Інформація для споживачів: куточок споживача, інформація про продукцію

   розміщення торгового патенту, ліцензії відповідно до встановлених законодавства вимогами;

   продаж товарів згідно із установленими правилами й нормам.

Також на вимогу споживача відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому цей Порядок, Закон України « Про захист прав споживачів», санітарні норми, ветеринарні документи, правила продажу окремих видів товарів у відповідності зі спеціалізацією підприємства. Тобто магазини, кіоски, заклади харчування й установи сфери послуг повинні мати в наявності повні тексти цих документів, а не їхні витримки.

Таким чином, підприємець зобов'язаний оформити куточок споживача й розмістити в ньому інформацію про себе (краще Витяг з реєстру або копію Свідоцтва про держреєстрацію), книгу відгуків і пропозицій, інформацію про місцеві органі захисту прав споживачів, копії торгового патенту й ліцензій, Закон про захист прав споживача, різні правила торгівлі, Журнал реєстрації перевірок та ін.

Документи для кутка споживача (покупця) в Україні в книгах комплектами для різних видів діяльності, в т.ч. аптеки, ресторани тощо можна купити тут.

Оригінали торгового патенту й ліцензій повинні в обов'язковому порядку перебувати в торговельній точці й пред'являтися на першу вимогу контролюючих органів. У куточку покупця можна розмістити копії цих документів.

Якщо підприємець зареєстрований як платник ПДВ, то в куточку покупця слід розмістити й копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, засвідчену податковим органом. Така вимога містить пп. 14.4 п. 14 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ГНА України від 01.03.2000 г. № 79.

  • Ключі:
  • документи повинні бути магазині,
  • інформація повинна бути в магазині,
  • що повинно бути в кутку споживача (покупця) в Україні,
  • що входить у куток споживача (покупця),
  • куток споживача перелік документів,
  • куточок споживача перелік документів,
  • куток покупця вимоги,
  • куток покупця документи,
  • куток споживача документи,
  • куточок споживача документи,
  • які документи повинні бути в кутку покупця.
  • ____________

[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2020. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження надсилайте на Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.

ua Обов'язкове посилання наступного змісту: «За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…». з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua).

Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Правильно оформляємо "Куточок покупця" — Головне управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, повинні надати покупцям повну інформацію як про товари, що продаються ними, так і про себе. Споживачі мають знати про якість і асортимент товарів. Цю та іншу інформацію вони можуть отримати з “Куточка покупця”.  Де розміщувати “Куточок покупця”

            Кожен споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Це право споживача закріплено у ст. 4 Закону України “Про захист прав споживачів”.

            Вимогу про наявність такої інформації, передбачено Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 (далі – Порядок N 833).

            Суб’єкти господарювання повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці «Куточка покупця» в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книгу відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

            Із цієї вимоги випливає, що обов’язкова наявність інформації для покупців стосується всіх підприємств (одиниць) роздрібної торгівлі та закладів ресторанного господарства незалежно від форм власності.

            Що стосується дрібнороздрібної торговельної мережі, до якої відносять торгівлю з лотків, столиків та інші, наявність “Куточка покупця” не передбачена, оскільки інформація має бути розміщена тільки у стаціонарних пунктах торгівлі, що мають торговельний зал.

У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших  нестаціонарних  засобів  на робочому  місці  продавця  встановлюється  табличка із зазначенням прізвища,  імені та по батькові продавця,  а також  відомості  про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю:

Яку інформацію слід розмістити в “Куточку покупця”

Найменування документа Примітка
Книга відгуків і пропозицій Форму Книги відгуків і пропозицій затверджено наказом МЗЕЗторгу України від 24.06.96 р. N 349.
В  підприємствах  роздрібної  торгівлі,  що мають відділи, Книга  відгуків  і  пропозицій  ведеться  в  кожному  відділі, а у закладах  ресторанного  господарства,  які  мають  декілька  залів обслуговування – в кожному залі обслуговування.
Копія ліцензії Ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців Ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Постанова КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»
Правила  продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації
суб’єкта  господарювання
.
Закон України «Про захист споживачів»
Адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів Згідно з ст.5 ЗУ «Про захист споживачів» такими органами є: територіальні органи Держпродспоживслужби, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування згідно із законом, а також суди.

Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених документів, повинні розміщувати в “Куточку покупця” додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від:

  • – виду здійснюваної торговельної діяльності: роздрібна, комісійна торгівля, продаж товарів за замовленнями, торгівля в розстрочку, торгівля на ринках;
  • – виду товарів, що реалізуються: продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо.
  • Одночасно зазначаємо,  що вимога про наявність на  видному  і доступному місці вищевказаної інформації  стосується також суб’єктів господарювання, що надають послуги, роботи населенню (побутові, туристичні, готельні, ресторанні та інші), які регулюються окремими Правилами та встановлюють додаткові вимоги до розміщення  такої інформації.
  • Яку відповідальність передбачено за відсутність “Куточка покупця”

У разі якщо суб’єкт господарювання проігнорував вимоги Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів затверджених постановою КМУ від 15 червня 2006 р.

N 833 і не розмістив у торговельному залі відповідну інформацію для покупців (наприклад, відсутня Книга відгуків і пропозицій), це вважається порушенням правил торгівлі та відповідно до ст.

155 Кодексу України про адміністративні порушення притягується до відповідальності.

Куточок споживача — перелік документів 2021

098 393 9383            063 145 5758           050 542 8038 

Перелік документів для куточка споживача залежить від сфери діяльності підприємця або юридичної особи. Стенди Куточок споживача зазвичай використовують при надання будь-яких послуг населенню або іншим організаціям.

Якщо Ваша сфера діяльності — торгівля, то куточок споживача можна замінити на стенд куточок покупця. Головне, щоб такий інформаційний стенд був із легкістю доступний Вашим клентам і відвідувачам. Стенд Куточок споживача інформує зацікавлених осіб про продавця або про того, хто надає послуги.

Про скасування норми обов'язкового ведення книги відгуків і пропозицій КМУ скасував книгу відгуків і пропозицій

Перелік обов'язкових документів для куточка споживача:

  • Повна інформація про підприємця або юр.особи. Зазвичай досить скопіювати дані з реєстраційних документів
  • Ліцензії, якщо Ваша сфера діяльності ліцензується
  • Контактні дані відділу Захисту прав споживача у Вашому населеному пункті

Інші документи, які потрібно розмістити на стенді Куточок споживача, залежать від виду діяльності. Наприклад, різноманітні сертифікати якості товарів і продукції. Тобто всі ті документи, які суб'єкт підприємницької діяльності повинен пред'явити споживачу послуги, покупцю або перевіряючому. Розміщувати всі ці документи на стенді куточок споживача необов'язково, але дуже зручно. У разі потреби їх пред'явити не потрібно судорожно шукати їх в шафах і під прилавком — можна просто вказати на стенд.

Перелік документів, які можуть розташовуватися на стенді куточок споживача:

  • Книга відгуків і пропозицій в установленому порядку прошнурована і з номерами всіх сторінок — не обов'язкова з 6 березня 2019 року. Але за бажанням може перебувати на стенді.
  • При торгівлі на ринку — «Правила торгівлі на ринках»
  • При торгівлі продовольчими товарами — «Правила торгівлі продтоварами», «Правила торгівлі овочевою продукцією», «Санітарні правила», «Правила торгівлі алкогольними напоями»
  • При торгівлі промисловими товарами — «Правила торгівлі непродовольчими товарами», «Список товарів, що не підлягають обміну».
  • На стенді Куточок споживача в перукарні повинна бути наступна інформація — «Правила побутового обслуговування», перелік стрижок та інших послуг з цінами на кожну окремо, перелік категорій громадян, які мають пільги на ціну послуги; гарантії надання послуг.
  • При наданні побутових послуг — «Правила побутового обслуговування населення»
  • При продажу драг. металів — «Правила торгівлі дорогоцінними металами»
  • На стенді Куточок споживача в підприємствах громадського харчування — санітарні правила СанПин 42-123-5777-91
  • Крім цього, на стендах можуть розташовуватися написи про шкоду куріння і напис «Куріння заборонено» із позначкою перекресленою сигарети. Для закладів громадського харчування ця норма обов'язкова. Також в кафе і ресторанах повинна бути схема Спеціальних місць для куріння.

 

Вибір місця для розміщення стенда куточок споживача

Стенд Куточок споживача встановлюється на видному місці, так, щоб покупець бачив його з будь-якої точки торгового залу або офісу. Якщо в офісі або в торговому залі магазину є кілька приміщень, то досить одного стенду на вході. Таким чином, стенд Куточок споживача повинен бути встановлений в такому місці, де клієнт його бачить в момент покупки або надання послуги.

Купити якісний і недорогий стенд Куточок споживача Ви можете в нашому інтернет-магазині. Ми підберемо стенд, який точно відповідатиме Вашій сфери діяльності, і доставимо його Вам по всій Україні.

Телефонуйте НЕ відкладаючи 098 393 99 83 або 050 542 80 38

Швидка доставка по Україні

Куточок споживача

Куточок споживача — сторінка №1/1

КУТОЧОК СПОЖИВАЧА
У Куточку споживача повинна бути розмішена наступна інформація:

  1. Найменування власника або уповноваженого ним органу, зокрема копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної чи фізичної особи – підприємця;
  1. Книга відгуків та пропозицій встановленого зразка ( затверджена наказом міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24.06.1999 р. №349);
  1. Адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  1. Розміщення торгового патенту. Відповідно до ст.7 Закону України « Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» оригінал торгового патенту повинен бути розміщений на фронтальній вітрині магазину чи в випадку її відсутності – біля касового апарата. За невиконання цієї норми накладається штраф у розмірі вартості торгового патенту за календарний місяць, тому в Куточку споживача доцільно розмістити копію торгового патенту.
  1. Якщо підприємець зареєстрований платником податку на додану вартість, то в куточку споживача потрібно розмістити копію Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, засвідчену податковим органом. Таку вимогу містить п.п. 14.4 Положення про реєстрацію платників ПДВ, затверджену наказом ДПА України від 01.03.2000 р. № 79.
  1. У Куточку споживача підприємств роздрібної торгівлі, громадського харчування має бути інформація про право покупця на ознайомлення з документами, що підтверджують ціни на товари, виставлені на продажу. Таку інформацію слід розмістити у вигляді оголошення наступного змісту: « Покупці мають право ознайомитися з документами, що підтверджують ціни на товари та їх якість».

Суб’єкти господарювання, крім зазначених обов’язкових документів, повинні розміщувати в Куточку споживача додаткову інформацію:

  1. Витяги з Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами.
  2. При здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами в Куточку необхідно розмістити правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами і витяги зі ст.18 та 19 Закону України « Про захист прав споживачів». Також в відділі чи секції продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів потрібно розмістити інформацію про заборону продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18- річного віку.

Також на вимогу споживача відповідальний працівник СГД повинен надати йому документи:

    1. Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення;
    2. Закон України «Про захист прав споживачів»;
    3. санітарні норми;
    4. ветеринарні документи;
    5. інформацію про наявність сертифіката відповідності;
    6. найменування нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати товари вітчизняного виробництва;
    7. відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлюються нормативно – правовими актами, та застереження щодо застосування окремих видів товарів, якщо такі застереження встановлені нормативно – правовими актами;
    8. відомості про умови зберігання;
    9. дані про основні властивості товарів;
    10. дані про ціну (тариф), умови та правила придбання товару;
    11. дату виготовлення;
    12. правила та умови ефективного та безпечного використання товару;
    13. строк придатності товару, відомості про необхідні дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
    14. найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування;
    15. гарантійні зобов’язання.

Суб’єкт господарювання повинен мати журнал реєстрації перевірок встановленого зразка, в якому особи, що проводять перевірки роблять відповідні записи.

  • У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням:
  • ПІБ продавця, а також відомості про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю – для юридичних осіб: найменування, адреса і номер телефону;
  • Штрафні санкції за порушення законодавства у сфері захисту прав споживачів.

Для фізичних осіб – підприємців: ПІБ, номера Свідоцтва про державну реєстрацію та найменування органу, що здійснив таку реєстрацію.

Норма Закону №1023 Вид порушення штраф
ведеться обов'язковий облік доходів і витрат не ведеться обов»язковий облік доходів і витрат
1 2 3 4
П.п. 1 п. 1 ст. 23 Відмова споживачу в реалізації його прав, установлених частиною першою ст. 8 і частиною третьою ст. 10 Закону № 1023 У десятикратному розмірі вартості продукції (виконаної роботи, наданої послуги) виходячи з цін, що діяли на момент придбання цієї продукції (замовлення роботи, надання послуги), але не менше 2 нмдг (не менше 34 грн.)
П.п. 2 п. 1 ст. 23 Виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів У розмірі 50 % вартості виготовленої чи отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.) У розмірі 10 нмдг (170 грн.)
П.п.З п. 1 ст. 23 Реалізація продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Укра­їні, якщо в документах, згідно з якими її передано на реаліза­цію, відсутні реєстраційні номери сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповід­ності та/або декларації про від­повідність, якщо це встановлено технічним регламентом щодо під­твердження відповідності на відпо­відний вид продукції У розмірі 50 % вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.) У розмірі 10 нмдг (170 грн.)
П.п.4 п. 1 ст. 23 Виготовлення або реалізація про­дукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів, нор­мативних документів щодо без­пеки для життя, здоров'я та майна споживачів і навколишнього при­родного середовища У розмірі 300 % виготовленої чи отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 25 нмдг (не менше 425 грн.) У розмірі 50 нмдг (850 грн.)
П.п. 5 п. 1 ст. 23 Реалізація продукції, забороненої відповідним державним органом для виготовлення та реалізації (виконання, надання) У розмірі 500 % вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 100 нмдг (не менше 1700 грн.)  У розмірі 100 нмдг (1700 грн)
П.п. 6 п. 1 ст. 23 Реалізація небезпечного товару (отрут, пестицидів, вибухо-і вогненебезпечних речовин тощо) без належного запобіжного маркування, а також без інформації про правила та умови безпечного його використання У розмірі 100 % вартості отриманої для реалізації партії товару, але не менше 20 нмдг (не менше 340 грн.)  У розмірі 20 нмдг (340 грн)
П.п. 7 п. 1 ст. 23 Відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію У розмірі 30% вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, на­даної послуги, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.) У розмірі 5 нмдг (85 грн.)
П.п. 8 п. 1 ст. 23 Створення перешкод посадовим особам спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів і структурного підрозділу з питань захисту прав споживачів органу місцевого самоврядування у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування У розмірі від 1 до 10 % вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.) У розмірі  10 нмдг (170 рн.)
П.п. 9 п  1 ст 23 Невиконання або несвоєчасне виконання припису посадових осіб спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів про усунення порушень прав споживачів У розмірі 20 нмдг (340 грн.)
П.п. 10 п. 1 ст. 23 Реалізація товару, строк придатності якого минув У розмірі 200 % вартості залишку отриманої для реалізації партії товару, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.)
П.п. 11 п. 1 ст. 23 Дії, зазначені в п. 18 цієї таблиці, учинені стосовно групи споживачів У розмірі від 1 до 10 % вартості виконаних робіт (наданих послуг) за попередній календарний місяць, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.)

Зверніть увагу: згідно з п. 4 Положення № 1177 питання про накладення штрафних санкцій має вирішуватися тільки у присутності представника суб'єкта підприємницької діяльності — порушника. Без представника рішення приймається, якщо поінформований про час та місце розгляду справи порушник не надав клопотання про перенесення розгляду на пізніший строк.

Рішення оформляється постановою про накладення штрафу (форма № 4, затверджена наказом №679), що складається утрьох примірниках. Один примірник надсилається суб'єкту підприємництва протягом трьох днів з моменту його прийняття або вручається його представнику під підпис (п. 5 Положення № 1177). Штрафи, установлені пп. 2 — 7 п. 1 ст. 23 Закону № 1023, обчислюються виходячи з вартості партії товару (Відповідно до Державного стандарту України (ДСТУ) 3993-2000 «Товарознавство. Терміни та визначення» партія товару — це певна кількість товарів одного чи декількох найменувань, закуплених, відвантажених чи отриманих одночасно за одним товаросупровідним документом), отриманого для реалізації від постачальника (з урахуванням ПДВ) або її залишку (п.п. 10 п. 1 ст. 23 Закону № 1023). А штрафи, передбачені пп. 1 8 п. 1 ст. 23 Закону № 1023, обчислюються виходячи з цін, що діють на момент придбання товару споживачем (див. лист Держено-живстандарту від 24.10.2006 р. № 9373-2-5/18). При цьому Держспоживстандарт відзначає, що Законом не передбачено вимог щодо розподілу при нарахуванні адміністративно-господарських санкцій на вартість послуг і вартість матеріалів, а також окремо вираховувати вартість склотари, коли її ціна є заставною*
Штраф має бути перераховано до держбюджету у 15-денний строк після отримання постанови. Про це протягом трьох днів підприємство зобов'язане письмово повідомити орган, що наклав штраф, із доданням копії платіжного доручення про перерахування штрафу до держбюджету. Після цього акт перевірки знімається з контролю (п. 4.3 Порядку проведення перевірок).
Якщо підприємство проігнорує строки, відведені для виконання
припису щодо виявлених порушень, а також зовсім не виконає його, то Держспоживстандарт може завітати на підприємство з повторною перевіркою.
Згідно з п. 5.4 Порядку проведення перевірок дії посадових осіб під час проведення перевірок, а також припис про припинення порушень прав споживачів може бути оскаржено суб'єктом господарювання у 14-денний строк від початку проведення перевірки чи отримання припису. Такі скарги подаються до органу у справах захисту прав споживачів, що проводив перевірку. У свою чергу,
керівник цього органу протягом трьох робочих днів зобов'язаний переслати скаргу з відповідними матеріалами перевірки та своїми поясненнями до вищого за рівнем органу в порядку своєї підпорядкованості. При цьому суб'єкт господарювання може подати скаргу і до суду.
А наостанку хочеться тільки побажати всім суб'єктам господарювання, діяльність яких тісно пов'язана зі споживачами, серйозніше ставитися до вимог законодавства про захист прав споживачів, адже скарга споживача про порушення його прав — слушний привід для проведення позапланової перевірки.

Права та обов'язки тих, кого перевіряють

Як оформити куточок покупця в магазині (Україна) | ТОРГСОФТ

18.07.2019

Так, такий стенд повинен бути у всіх магазинах, незалежно від площі та товару, який магазин пропонує. Залежно від виду діяльності підприємця може змінюватися набір документів, які повинен містити Куточок покупця.

Якими документами повинен бути укомплектований Куточок покупця в магазинах України?

«Загальний» набір документів, які вимагає Управління із захисту прав споживачів, єдиний для всіх магазинів. Відмінності будуть в деяких документах. Це залежить від системи оподаткування та видів діяльності (додаються сертифікати, ліцензії тощо).

Для магазинів не продуктового роздрібу документи для Куточка покупця будуть такими:

  • Закон про захист прав споживачів. Точніше, витримки тих статей, які стосуються прав споживачів, особливостей повернення або обміну товару і т.п.
  • Документи підприємця. Копії Виписки або Свідоцтва про держреєстрацію, і Свідоцтва єдиного податку. Якщо того вимагає ваша діяльність, — то ліцензії та дозволи.
  • Контактні дані відділу Захисту прав споживача у Вашому населеному пункті (перші три пункти є обов'язковими для всіх!).
  • Книга Відгуків і пропозицій стандартного зразка (продається в магазинах). Вона не обов'язкова з 6 березня 2019 року. Але за бажанням може перебувати на стенді.
  • Правила Торгівлі — в залежності від товару, виду діяльності та місця:
      1. При торгівлі на ринку — «Правила торгівлі на ринках»
      2. При торгівлі продовольчими товарами — «Правила торгівлі продтоварами», «Правила торгівлі овочевою продукцією», «Санітарні правила», «Правила торгівлі алкогольними напоями»
      3. При торгівлі промисловими товарами — «Правила торгівлі непродовольчими товарами», «Перелік товарів, що не підлягають обміну».
      4. На стенді Куточок споживача в перукарні повинна бути наступна інформація — «Правила побутового обслуговування», перелік стрижок і інших послуг з цінами за кожну окремо, перелік категорій громадян, які мають пільги на ціну послуги; гарантії надання послуг.
      5. При наданні побутових послуг — «Правила побутового обслуговування населення»
      6. При продажу дорогоцінних металів — «Правила торгівлі дорогоцінними металами»
      7. На стенді Куточок споживача в підприємствах громадського харчування — санітарні правила СанПин 42-123-5777-91

Щоб не займатися самим пошуком і роздруківкою необхідних статей, можна купити вже готові брошури зі зведенням правил і витягами з законодавства. Вони продаються в магазинах, що торгують бланками та спеціалізованою літературою для бухгалтерів. Такі видання так і називають — «правила торгівлі для оформлення куточка споживача»

Зверніть увагу, що всі ці документи повинні бути «свіжими» — тобто, законодавство з останніми змінами, нові свідоцтва. Застарілі документи можуть бути причиною штрафу.

Крім цього, на стендах можуть розташовуватися написи про шкоду куріння і напис «Куріння заборонено» із позначкою перекресленою сигаретою. Для закладів громадського харчування ця норма обов'язкова. Також в кафе і ресторанах повинна бути схема спеціальних місць для куріння.

Як поводитися з Книгою скарг? Що робити з негативними записами в Книзі відгуків?

У зв'язку з тим, що КМУ скасував норму обов'язкового ведення книги відгуків і пропозицій, немає і вимог до її оформлення та заповнення. Але ми рекомендуємо все-таки залишити її.

Якщо незадоволений покупець вимагає книгу — нехай краще викладе всі свої претензії в ній, а не піде писати заяви в Управління з прав споживачів або виносить скандал «у світ». (Хоча, обізнаний з законом покупець і запис в книзі зробить, і по інстанціях піде).

З цієї ж причини рекомендується крупно розміщувати телефон власника магазину для «розв'язання питань щодо якості обслуговування». Тоді незадоволений покупець зможе висловити свої претензії не виносячи їх за межі магазину. Такий підхід, як і записи в Книзі відгуків, можуть допомогти власнику заздалегідь бути готовим до можливих перевірок, а також служити додатковим засобом контролю.

Хто може і має право перевіряти Куточок покупця? Які санкції за відсутність куточка або неправильне його оформлення? До чого можуть причепитися?

Перевіряти Куточок споживача можуть представники Управління із захисту прав споживачів. Зазвичай це відбувається через звернення когось із покупців в Управління. Тоді може бути організована перевірка як реакція на інформацію, що надійшла скарга.

За неправильне оформлення або відсутність Куточка споживача може бути накладено адміністративний штраф. Його розмір обчислюється в «неоподатковуваних мінімумах» і залежить від ступеня порушення. Штраф також можуть накласти, якщо документи застарілі.

Оскільки Куточок покупця знаходиться на загальному огляді, то деякі підприємці розміщують в нього копії Трудових договорів — щоб при візиті перевіряльника не залучати до пошуку документів співробітників.

Чи має значення, в якому місці магазину розташований куточок покупця? У каси, біля входу або все одно?

Чітких вказівок з приводу місця розташування немає. У законі сказано з цього приводу так: «… обладнати в торговельному залі на видному місці». Тобто, він повинен бути на доступному і добре видному для огляду покупцеві місці.

А якщо в магазині кілька відділів або торгових залів, скільки повинно бути стендів?

Якщо ці відділи суміжні (не ізольовані один від одного) і товар в них належить одному і тому ж самому підприємцю — то стенд може бути один, і висіти в тому залі, де проходить весь купівельний потік.

Чи є особливі вимоги до розмірів або кольору стенду?

Ні, таких вимог немає. Розмір повинен дозволити вмістити всі необхідні документи. Дизайн стенду, звичайно, повинен вписуватися в інтер'єр магазину.

Чи є сенс власнику магазину розміщувати в Куточку покупця внутрішні правила магазину?

Куточок покупця призначений для документів, що підтверджують законність діяльності підприємця і права споживачів. А внутрішні порядки магазину повинні бути викладені в ваших розпорядженнях, наказах або посадових інструкціях.

Такі документи, завірені печаткою, є офіційним підтвердженням внутрішніх правил, що діють в магазині. І доцільніше таку інформацію розміщувати на касі. Наприклад, про діючі акції, або про те, як ви обслуговуєте пенсіонерів та ветеранів.

Дана стаття має ознайомлювальний характер. Компанія Торгсофт НЕ надає послуги з консультації, виготовлення або продажу Куточку покупця

Куточок споживача, купити стенд для оформлення кутка покупця в Україні

Оформлення приміщення магазину або підприємства має відповідати низці важливих вимог. Не в останню чергу воно вимагає відповідного естетичного декорування, уваги до деталей.

Тому при виборі необхідних інформаційних стендів для усіх торгових закладів не варто розглядати їх лише як робочі елементи оформлення інтер’єру. Компанія “Склад стендів” пропонує замовити або купити куточок споживача у професіоналів.

Можлива доставка у Київ, Дніпро, Запоріжжя, Харків та інші міста України.

Відповідно до законодавства України, «Куточок споживача» – обов’язковий елемент оформлення приміщення магазину або організації, які надають товари або послугу населенню. Розміщення на таких інформаційних майданчиках документи підтверджують законність підприємницької діяльності власників приміщення. А також нагадує споживачам про захист їх прав на державному рівні.

Розробка дизайну та підбір кишень у куточку покупця

Критерій зручності – один із найголовніших. Однак треба приділяти увагу і їхньому зовнішньому вигляду. Куточок покупця найбільш розповсюджений серед таких стендів. Він – необхідний елемент будь-якого приміщення, облаштованого для торгівлі чи надання послуг громадянам.

Головне призначення куточка споживача – сприяти налагодженню комунікаційному зв’язку адміністрації закладу з покупцями, надавати їм потрібну візуальну інформацію. При цьому бажано, аби він привертав увагу не лише інформативним наповненням.

Необхідно, аби він справляв гарне враження на відвідувачів.

Саме вдало підібрані з урахуванням специфіки функціонування приміщення стенди “Куточок споживача”, купити який можна в нашому магазині, можуть слугувати вдалим акцентом інтер’єру та свідчити про гарний смак його власника.

При виготовленні «Куточка покупця» ми прагнули, щоб товар даної тематичної групи:

  • Відрізнявся різноманітністю кольорових гам і шрифтів,
  • Був представлений різними розмірами і конструкціями,
  • Прозорі кишені для індивідуальної інформації варіювалися розміром і розміщенням.

Ми пропонуємо Вам вибрати вподобану одиницю товару з переліку, запропонованого на сайті. При цьому наші покупці на стадії замовлення можуть вносити всі необхідні їм корективи:

  • Матеріал (пластик або ДВП);
  • Розмір замовленого стенду;
  • Художнє оформлення.

Колектив фірми Склад стендів подбав про те, щоб в нашому каталогу Ви відшукали саме той стенд для оформлення куточка споживача, який найкраще відповідатиме Вашим вимогам. Ми забезпечуємо різноманітність палітри стендів, різну кількість прозорих «карманів», зручний для Вас матеріал. Купити куточок споживача можна як у Києві, так і в інших містах України. Доставку здійснять уподовж 3-10 днів.

Ссылка на основную публикацию