Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо) Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)

Придбати квартиру в наш час не просто, тому необхідно ретельно прорахувати всі пов'язані з цим процесом витрати. На жаль, покупці іноді забувають, або не цілком усвідомлюють, що до основного платежу також додадуться податки та збори. Те ж саме відноситься і до продавців нерухомості. Найчастіше вони не враховують, що виторг від угоди буде зменшений через податки. Розглянемо докладніше, які податки при купівлі та продажу нерухомості повинні платити українці.

Можливо, вас зацікавить: ЖК Києва

Які податки та збори необхідно сплатити при купівлі нерухомості?

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)

В першу чергу, необхідно пам'ятати, що укладення договору купівлі-продажу нерухомості відповідно до законодавства України обкладається не тільки податками, а й митом. При цьому деякі категорії громадян звільняються від ряду платежів. Але про це ми поговоримо трохи пізніше.

Отже, купівля заповітних квадратних метрів оформляється у нотаріуса. Покупець офіційно отримує право на своє нове житло тільки після того, як нотаріус внесе інформацію про угоду до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Водночас до нового власника переходить обов'язок сплати податку.

  • Послуги нотаріуса доведеться сплатити обов'язково. Тут є можливість заощадити трохи грошей, звернувшись не до приватного, а до державного нотаріуса за місцем знаходження майна або реєстрації однієї зі сторін. Але в цьому випадку потрібно розуміти, що звертаючись до приватного нотаріуса, ви заощаджуєте час. Саме час, витрачений на операцію і її реєстрацію, частіше стає вирішальним фактором при виборі нотаріуса.Вибір нотаріуса ніяк не впливає на розмір податків на продаж нерухомості і інші платежі.
  • Після здійснення угоди купівлі-продажу нерухомості покупець зобов'язаний сплатити збір до Пенсійного фонду в розмірі 1% від вартості об'єкта угоди. Після цього він подає документи, що підтверджують цю операцію, нотаріусу. На їх підставі нотаріус заносить відомості в електронний Держреєстр. Вартість реєстрації залежить від терміновості оформлення угоди.
  • Крім цього, оплачується 1% держмита за нотаріальне посвідчення операції з нерухомістю. У теорії, це оплата послуг нотаріуса згідно з спеціальним декретом Кабінету міністрів України «Про державне мито», проте в реальності є додатковим обов'язковим платежем. Ну і оплачуються власне нотаріальні послуги (оформлення договору і реєстрація права власності) за прейскурантом фахівця.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)

Ці платежі – держмито і нотаріальні послуги – покупець і продавець ділять між собою, оскільки угода має двосторонній характер. Хоча трапляється, що за домовленістю ці витрати бере на себе одна зі сторін.

Податки при продажу нерухомості: зобов'язання продавця

Продавець квартири (або іншої нерухомості) несе такі витрати:

1. Державне мито

Розмір Держмита для продавця встановлений в розмірі 1% від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі-продажу.

2. Військовий збір

З недавніх часів закон передбачає цей додатковий обов'язковий збір для громадян України, що продають житлову нерухомість, що закріплено в «Перехідних положеннях Податкового Кодексу України». Військовий збір складає 1,5% від вартості продаваної власності.

Без пред'явлення документів, що підтверджують оплату цих зборів, нотаріус не зможе засвідчити договір купівлі-продажу.

3. Податок на доходи фізичних осіб

(ПДФО) від продажу нерухомого майна.

Особливістю цього податку є те, що розмір і необхідність оплачувати його залежить від декількох факторів:

  • Типу проданого майна
  • Кількості угод, проведених за рік
  • Чи є продавець резидентом України

Також важливо уточнити, що є категорії громадян, які звільняються від сплати держмита, згідно зі ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито». До них відносяться:

  • Інваліди Великої Вітчизняної війни
  • Інваліди 1 та 2 групи;
  • Громадяни, віднесені до І та ІІ категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. А також люди, які мають статус постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС III і IV категорії, які відповідають умовам, визначеним у документі.

Скористатися пільгою можна при оформленні договору у державного нотаріуса. Якщо в угоді бере участь один пільговик, то сплата держмита падає на плечі іншого. Якщо угода відбувається двома пільговиками, то від сплати звільняються обидві сторони.

У 2020 році в другому читанні був прийнятий законопроект № 1210 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податків, усунення технічних і логічних неузгодженостей в податковому законодавстві».

Як змінився податок при продажу будинку або квартири в зв'язку з останніми змінами?

  • Раніше якщо платник податків здійснив протягом звітного року більше однієї угоди, то його дохід від подальших прибутків обкладався ПДФО в розмірі 5% від вартості нерухомості, зазначеної в договорі.
  • Тепер за третю та наступні угоди доведеться заплатити податок 18% + 1,5% військового збору.
  • Податок на доходи фізичних осіб від продажу нерухомого майна не оплачується в наступних випадках:
  • Передбачений продаж об'єкту, розмір якого не перевищує норм безоплатної передачі землі, установлених ст.121 Земельного кодексу України
  • Угода купівлі-продажу є єдиною в звітному році
  • Нерухомість знаходиться у власності продавця більше трьох років. Якщо об'єкт нерухомості перейшов у спадок, у виконанні цієї умови немає потреби.

Правило поширюється на всі види житлової нерухомості (квартири або їх частини, кімнати, житлові будинки, садові та дачні будинки, земельні ділянки).

У разі, якщо однією зі сторін угоди з продажу нерухомості є приватний підприємець або підприємство, то прибутковий податок повинен бути сплачений юридичною особою.

Податок при продажу квартири в Україні для нерезидентів

Нерезиденти можуть купити нерухомість в Україні або отримати її в спадок, і внадалі вільно нею розпоряджатися.

Згідно ст. 172 Податкового Кодексу України, нерезидент України може продати нерухомість без сплати прибуткового податку, якщо об'єкт угоди дістався йому в спадок.

В іншому правила при продажу нерухомості для нерезидентів не відрізняються від правил, встановлених для українців:

  • Продаж була першою за календарний рік
  • Продавець володів майном більше за 3 роки

За інших умов продавцеві-нерезиденту доведеться сплатити

  1. Мито в розмірі 1% суми угоди
  2. Військовий збір 1,5%
  3. Прибутковий податок в розмірі 18% від вартості майна за договором.

Хто не платить податки при продажу квартири?

  1. Законодавством передбачені пільги при продажу та купівлі нерухомості для певних категорій громадян.

  2. Від сплати державного мита звільняються:
  • Інваліди Великої Вітчизняної війни та сім'ї військових, зниклих безвісти
  • Інваліди 1-2 груп
  • Ліквідатори аварії на ЧАЕС

Друга сторона угоди з купівлі-продажу нерухомості від сплати держмита не звільняється, якщо тільки не відноситься до перерахованих вище категорій.

Обов'язковий платіж 1% суми угоди до Пенсійного фонду не повинні платити:

  • Особи, що купують квартиру або інше житло вперше
  • Особи, що перебувають на квартирному обліку

Однак фактично нотаріуси не погоджуються завірити договір без надання покупцем документів про сплату цього збору. Така ситуація обумовлена ​​тим, що в Україні не існує єдиної інформаційної бази, що дозволяє перевірити факт першої покупки житла. Повернути вже сплачену до бюджету суму можна через звернення до адміністративного суду.

Повторимо ще раз, коли не сплачується податок на доходи фізичних осіб від продажу нерухомого майна:

  • Угода купівлі-продажу була єдиною у звітному році
  • Продавець володів відчуженим майном більше за 3 роки

Вартість реєстрації купленої нерухомості

Як було описано вище, право власності на нерухомість потрібно зареєструвати. Розмір адміністративних зборів за внесення до Державного реєстру залежить від терміновості переоформлення.

Порядок реєстрації права власності на куплену нерухомість визначено постановою Кабінету міністрів України № 1127 та Законом України № 51 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень»:

  • Оплата за державну реєстрацію права власності стягується в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних громадян.
  • Процедура реєстрації буде здійснена протягом 5 днів з дня внесення заяви до Держреєстру.

Щоб оформити угоду швидше, доведеться доплатити:

  • За оформлення протягом 2 робочих днів – у розмірі 1 мінімальної заробітної плати (3723 грн)
  • Протягом 1 робочого дня – 2 мінімальних заробітних плат (7446 грн)
  • В протягом 2 годин – 5 мінімальних заробітних плат (18615 грн)

Які податки сплачують при купівлі квартири в Україні | РІЕЛ

Договір купівлі-продажу нерухомості оформляється в нотаріуса, який вносить інформацію про зміну власника квадратних метрів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Із цього моменту обов’язок сплати податків переходить фізичній особі, тобто покупцеві. Оплатити доведеться:

  1. Послуги нотаріуса. Можливі два варіанти: звернення до приватного нотаріуса або до державного. У другому випадку можна заощадити трохи грошей, але зазвичай реєстрація купівлі-продажу нерухомості державним нотаріусом займає більше часу. Тому важливо зробити вибір, що в пріоритеті — час чи гроші.
  2. Збір Пенсійного фонду. Після укладання угоди покупцеві житла необхідно сплатити збір до Пенсійного фонду в розмірі 1 % суми покупки. Отриману квитанцію про оплату треба надати нотаріусу, який на її підставі внесе відомості до Державного реєстру. Вартість послуги залежить від терміновості: 5 робочих днів — 230 гривень, 2 дні — 2 270 гривень, дві години — 11 350 гривень.
  3. Держмито за посвідчення операції з нерухомістю нотаріусом. Сплачується відповідно до Декрету Кабміну України «Про державне мито» в розмірі 1 % кадастрової вартості житла. Нотаріальні послуги (укладання договору, внесення даних до реєстру) оплачуються окремо.
Читайте также:  Запис про батьків дитини, якщо батьківство, материнство не встановлене

Ставка податку встановлюється органами місцевого самоврядування в кожній області України, але не може перевищувати 1,5 % встановленої на 1 січня звітного року мінімальної суми за квадратний метр: на 2020 рік — 70,85 грн за квадратний метр, на 2021 рік — 90 грн. Витрати під час купівлі нерухомості несуть обидві сторони угоди або одна з них, якщо є відповідні домовленості.

Податок сплачується впродовж 14 днів із моменту виникнення податкового зобов’язання. Під час купівлі квартири такий обов’язок виникає:

  • на момент укладення договору купівлі-продажу квартири — договір переходу права власності, а не попередній договір купівлі-продажу нерухомості;
  • під час заповнення заяви про оформлення іпотеки або укладання нотаріального договору, що містить положення про встановлення іпотеки.

Від моменту виконання вищезазначених дій є два тижні для розрахунку в податковій інспекції, тобто для сплати податку. Податок під час купівлі квартири в забудовника (ПДВ) сплачується в день оплати вартості нерухомості.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)ЖК Nordica Residence від Корпорації Нерухомості РІЕЛ

Оплата послуг нотаріуса

Витрати на послуги нотаріуса, пов’язані з купівлею квартири, — тема для кожного, хто вирішує купити квартиру на первинному ринку. Купуючи квартиру на первинному ринку, часто не обійтися без попереднього договору.

Варто уточнити, що договір девелопера, укладений у формі нотаріального акта, — це не те саме, що й попередній договір. Попередній договір підписується як форма забезпечення інтересів покупця та продавця. У ньому зазначається дата підписання остаточного договору купівлі-продажу.

Попередній договір може бути підписаний або не підписаний у формі нотаріального акта.

Хто сплачує попередній договір у нотаріуса, якщо сторони хочуть підписати документ у вигляді нотаріального акта? У правилах не прописано, хто несе витрати в такому випадку. Найчастіше нотаріальні витрати на купівлю квартири в забудовника діляться між покупцем і продавцем.

Вони містять витрати на підготовку нотаріального акта та судові витрати, пов’язані, наприклад, із записами в земельному та іпотечному реєстрах. Додатковими витратами, крім нотаріального збору, є виписки з нотаріального акта. До договору забудовника також має бути долучена заява в суд про внесення запису до земельного та іпотечного реєстрів.

Крім того, під час підписання нотаріального акта стягується ПДВ від нотаріального збору та збір за отримання нотаріального акта.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)ЖК «Берег Дніпра» від Корпорації Нерухомості РІЕЛ

Нерухомість, що потребує сплати податку

Обов’язкова сплата податку на нерухомість стосується квартир площею понад 60 кв.м. Якщо площа житла перевищує 60 кв.

м, то розмір виплати розраховується, з огляду на квадратуру, що перевищує мінімально встановлену площу, до сплати податку. Наприклад, для квартири площею 90 кв.м податок розраховується тільки на 30 кв.м. Для квартир площею понад 300 кв.

м обов’язковою є також сплата податку на розкіш, що становить +25 000 гривень до суми основного податку щорічно.

Державний збір не стосується нерухомості:

  • що утримується за рахунок місцевого або державного бюджету;
  • що розташована в зоні обов’язкового відселення;
  • що перебуває в аварійному стані.

Якщо говорити про купівлю квартири на первинному ринку, то умов, за яких можливе звільнення від сплати збору, не передбачено. Не варто намагатися зменшити суму, свідомо занижуючи покупну ціну об’єкта в договорі.

Податкова служба перевіряє ринкову вартість приміщення і зазвичай орієнтується на середні ціни в конкретному населеному пункті.

Якщо ціна продажу квартири, зазначена в договорі, є значно нижчою за ринкову (понад 33 %), податкова інспекція може вимагати від платника податків пояснень або негайної сплати податку.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)ЖК «Львівська Площа» від Корпорації Нерухомості РІЕЛ

Категорії громадян України, звільнені від сплати податку на нерухомість

Кабінет Міністрів України Декретом № 7–93 у п. 18, ст. 4 визначив категорії громадян, звільнених від сплати державного мита під час купівлі квартири:

  • діти-сироти;
  • мешканці гуртожитків;
  • релігійні організації;
  • учасники АТО та їхні сім’ї;
  • сім’ї, в яких 5 і більше дітей;
  • діти-інваліди з одним батьком;
  • інваліди німецько-радянської війни;
  • постраждалі під час аварії на ЧАЕС (I і II категорії).

Звільненими від сплати податку можуть бути жителі зони відчуження або обов’язкового відселення.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)ЖК Riel City від Корпорації Нерухомості РІЕЛ

Повернення податкової знижки при купівлі житла

Згідно зі ст. 166 ПКУ, громадяни України, які купують житло вперше або перебувають у черзі на квартиру, мають право на повернення податкової знижки за придбану нерухомість. Зробити це можна тільки після реєстрації за адресою купленого житла і після подачі декларації до фіскальної служби. Це також стосується житла, купленого в іпотеку, але з деякими особливостями:

  • офіційне працевлаштування — мінімальний робочий стаж становить 1 рік, крім тих, хто працює за цивільно-правовим договором або займається підприємницькою діяльністю;
  • реєстрація — іпотечне житло повинно бути зареєстрованим місцем проживання громадянина, який претендує на податкові відрахування;
  • термін дії іпотеки — не повинен перевищувати 10 років.

Держава відшкодовує лише частину відсотків за іпотекою, без урахування тіла кредиту.

Також розмір податкової знижки за рік не повинен перевищувати розміру річної заробітної плати заявника, а площа квартири повинна обчислюватися 100 кв.м або менше для отримання максимальної компенсації.

У випадку, якщо площа житла становить понад 100 кв.м, застосовується понижуючий коефіцієнт, зменшується розмір податкової знижки.

Якщо квартира купується в іпотеку, також виникають додаткові витрати:

Комісія за видачу кредиту. Це сума, яку необхідно сплатити банку за видачу кредиту. Сьогодні можна знайти пропозиції без комісії, але вони спрямовані на певні категорії позичальників і мають додаткові умови.

Стандартний розмір комісії — 2 % вартості кредиту.

Остаточна вартість встановлюється банком індивідуально, але зазвичай ціною зниження комісії є необхідність купівлі додаткового продукту, наприклад, страховки життя та здоров’я.

Страхування майна. Цей вид страхування є обов’язковим в оформленні іпотечного кредиту. Така страховка гарантує: в разі завдання шкоди нерухомості, що є заставою, банк може отримати компенсацію, рівнозначну втраченому обсягу ліквідності житла.

Проміжне страхування. Оформлення іпотеки займає від кількох тижнів до кількох місяців. У цей час роль тимчасового забезпечення виконує проміжне страхування — до внесення іпотеки в земельний та іпотечний реєстри.

Зв’яжіться з фахівцями Корпорації Нерухомості РІЕЛ за вказаними телефонами або через форму зворотного зв’язку, щоб вони допомогли вам з оформленням документів і організацією купівлі квартири.

Купівля-продаж нерухомості (квартири, житлового будинку, земельної ділянки та її частини/частки) між фізичними особами за законодавством України

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)Дана консультація направлена на інформування широкого кола населення щодо порядку здійснення купівлі-продажу нерухомого майна між фізичними особами на території України та за законодавством України.

В даній консультації використовується законодавство, що є дійсним станом на 25 квітня 2016 року.

Відповідно до ст.

657 Цивільного кодексу України договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, крім договорів купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі. Виходячи з цього необхідно розуміти, що будь-який договір купівлі-продажу предметом якого є нерухоме майно підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню.

Відповідно до ст.

55 Закону України «Про нотаріат» посвідчення правочинів щодо відчуження, іпотеки житлового будинку, квартири, дачі, садового будинку, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна, а також правочинів щодо відчуження, застави транспортних засобів, що підлягають державній реєстрації, провадиться за місцезнаходженням (місцем реєстрації) цього майна або за місцезнаходженням (місцем реєстрації) однієї із сторін відповідного правочину. Таким чином, наприклад, договір купівлі-продажу квартири, що розташована в Києві між продавцем зареєстрованим в Одесі та покупцем зареєстрованим в Харкові має право посвідчити будь-який нотаріус міста Києва, Харкова або Одеси.

Загальний перелік документів необхідних для купівлі-продажу нерухомості (квартир, житлових будинків, земельних ділянок та їх частин/часток) між фізичними особами

Відповідно до діючого законодавства України, в процесі нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу нотаріус, що посвідчує такий договір зобов’язаний встановити особи сторін майбутнього договору купівлі-продажу. За загальним правилом особа громадянина встановлюється за паспортним документом, що посвідчує його особу.

У випадку якщо така особа є громадянином України, нотаріусу подається паспорт громадянина України. Відповідно до діючого законодавства у паспорті громадянина України повинна бути вклеєна фотокартка при досягненні особою 25-річного віку та 45-річного віку.

Таке положення не стосується осіб, що отримали паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм зразка 2016 року.

У випадках  коли громадянин України має постійне місце проживання на території іншої держави, нотаріусу надається паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відповідною відміткою дипломатичної або консульської установи про постановку на постійне місце проживання у іншій державі.

У випадку, якщо особа є громадянином іншої держави (іноземець), нотаріусу подається відповідний паспортний документ держави громадянства особи або документ, що його замінює відповідно до законодавства такої держави.

Читайте также:  Способи виконання батьками обовьязку утримувати дитину

 У випадку, якщо до нотаріуса звертається іноземець та надає паспортний документ іншої держави, одночасно ним подається відповідним чином нотаріально засвідчений переклад такого паспортного документа на українську мову.

Разом з документом, що посвідчує особу нотаріусу подається довідка відповідного фіскального органу про присвоєння фізичній особі реєстраційного номера облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб платників податків.

Виключення складають ситуації коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган і має відповідну відмітку про це у паспорті.

Важливе значення для порядку здійснення купівлі-продажу нерухомого майна на території України має сімейний стан покупця та продавця.

Так, якщо покупець або продавець перебуває у шлюбі на час посвідчення договору купівлі-продажу нерухомого майна обов’язковим є надання згоди іншого з подружжя покупця чи продавця на укладання такого договору. Відповідно до частини 3 ст.

65 Сімейного кодексу України згода на укладення договору, який потребує нотаріального посвідчення і (або) державної реєстрації, має бути нотаріально засвідчена. На підтвердження шлюбних відносин нотаріусу подається відповідне свідоцтво про шлюб або про одруження.

Документи, що посвідчують право власності на земельну ділянку або її частку/частину

В залежності від моменту набуття права власності на земельну ділянку фізичною особою документи, що посвідчують її право власності будуть різними.

Якщо право власності набувалося до 01 травня 2009 року таким документом буде виключно Державний акт на право власності на земельну ділянку чи державний акт про право приватної власності на землю.

У випадку набуття права власності у період з 01 травня 2009 року по 31.12.2012 року документами можуть бути:

  1. Нотаріально посвідчений договір, який посвідчує перехід права власності на земельну ділянку (купівля-продаж, дарування, довічного утримання тощо) додатком до якого є державний акт на право власності на земельну ділянку чи державний акт про право приватної власності на землю з відповідною відміткою нотаріуса про перехід права власності та реєстрацією в Поземельній книзі права набувача земельної ділянки.
  2. Державний акт на право власності на земельну ділянку отриману в порядку приватизації, викупу, поділу, виділу чи об’єднання земельних ділянок або на підставі рішення суду.
  3. Свідоцтво про право на спадщину видане приватним нотаріусом або держаною нотаріальною конторою додатком до якого є державний акт на право власності на земельну ділянку чи державний акт про право приватної власності на землю з відповідною відміткою нотаріуса про перехід права власності та реєстрацією в Поземельній книзі права набувача земельної ділянки.

!Увага – на випадок відсутності зазначених відміток необхідно додатково звертатися до нотаріуса за консультацією оскільки ситуації на практиці зустрічаються різні і однозначно оцінити ситуацію може виключно нотаріус. Відсутність відміток ще не дає однозначної відповіді про правильність чи неправильність оформлення прав на землю.

З 01 січня 2013 року державні акти на земельні ділянки не видаються і перелік таких документів значно змінився. Так, з 01 січня 2013 року документами, що посвідчує право власності на земельну ділянку стали:

  1. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно (видане реєстраційною службою).
  2. Рішення суду про визнання права власності на земельну ділянку.
  3. Нотаріально посвідчений договір, який посвідчує перехід права власності на земельну ділянку (купівля-продаж, дарування, довічного утримання тощо).
  4. Свідоцтво про право на спадщину видане приватним нотаріусом або держаною нотаріальною конторою.

Купівля-продаж нерухомості (квартира, земельна ділянка тощо)Документи, що посвідчують право власності на квартиру, житловий будинок чи їх частку/частину

Стосовно документів, що посвідчують права власності на квартиру, житловий будинок або їх частку/частину слід зазначити, що перелік таких документів є більш ширшим по відношенню до документів на земельні ділянки. Відносним орієнтиром в цьому питанні можуть бути норми встановлені у наступних  нормативно-правових актах.

Податок при продажу та купівлі квартири (будинку, дачі) в 2021 році

Відразу відзначимо, що правила оподаткування операцій з продажу квартири, житлового будинку, кімнати, дачі (все це – нерухомість) не відрізняються. Все нижче описане в даній статті рівнозначно відноситься до будь-якого з цих об’єктів.

Какай податок на продаж нерухомості встановлений в Україні для продавця в 2021 році?

Величина податків з продажу квартири залежить від двох чинників.

Перший – давність володіння житлом, другий – кількість продажів нерухомості протягом року.

Якщо Ви володієте квартирою менше 3 років, то при продажу Ви заплатите податок на дохід – 5% від ціни за договором (але не нижче оцінки) і 1,5% військового збору.

Якщо Ви володієте квартирою більше 3 років, але це вже Ваша друга продаж протягом року, Ви також заплатите в бюджет 5% і 1,5% вищевказаних податків.

В даному випадку рік – це не 365 днів, а з 01 січня до 31 грудня. Якщо Ви продали першу квартиру в грудні, а наступну в січні, то це вже не другий продаж. Вона вважається першою.

Якщо Ви володієте квартирою більше 3 років і це Ваша перша продаж протягом року – податки не сплачуються.

Який податок при покупці квартири в Україні для покупця в 2021 році?

Покупець платить 1% від суми продажу в пенсійний фонд.

Врахуйте, що на цьому податок Ви можете заощадити. Правда, ріелтори і нотаріуси Вам про це не розкажуть, вони не фахівці з податків на надвіжімость. Від цього податку звільняються люди, які вперше купують нерухомість або стоять на черзі на поліпшення житлових умов.

Скільки коштує оформлення квартири при покупці в Україні?

Ціна оформлення складається з 3-х платежів.

  • Плата за оцінку. В середньому вартість оцінки – від 250 до 500 грн. Якщо Ви хочете щоб оцінка відповідала Вашим побажанням, то, як правило, необхідно цю суму подвоїти.
  • Оплата 1% держмита (так це прийнято називати). Хоча, відкриємо Вам таємницю, цю суму Ви платите нотаріуса. Спеціальним декретом «Про держмито» встановлено, що послуги нотаріуса за оформлення угоди з нерухомістю оплачуються в розмірі 1% від суми договору. Звідси назва – «держмито».
  • Оплата послуг нотаріуса за реєстрацію права власності та складання договору. У Києві це від 1000 до 7000 грн.

Слід зазначити, що закон не встановлює того, хто повинен нести тягар цих витрат. Це визначається сторонами за домовленістю.

Більш того, на практиці, всі витрати, пов’язані з оформлення купівлі-продажу квартири, за взаємною згодою між учасниками угоди, можуть бути покладені на одну із сторін. В такому випадку продавець озвучує суму, яку він хоче отримати «на руки», всі супутні витрати несе покупець. Але це більше про «правила» ринку нерухомості Києва, ніж про право.

Послуги нашої компанії

На ринку нерухомості дуже багато шахрайства. Чорні ріелтори, нечисті «на руку» нотаріуси можуть створити Вам безліч проблем. При продажу нерухомості Вам краще звернутися до досвідчених юристів за супроводом цього процесу.

  • Що ми робимо?
  • Організовуємо і контролюємо процес укладання угоди від підготовки документів до реєстрації придбаної нерухомості.
  • Це полягає в наступному:
  • Перевіряємо об’єкт нерухомості;
  • Перевіряємо продавця;
  • Консультуємо з питань оподаткування;
  • Готуємо оцінку (робить наш фахівець – партнер);
  • Готуємо весь пакет документів;
  • Знімаємо з реєстрації прописаних осіб;
  • Оформляємо угоду в нотаріуса, який співпрацює з нашою компанією (Ви завжди можете запропонувати свого);
  • Готуємо всю необхідну звітність в державні органи.

Ви також можете ознайомитись з іншими нашими статтями:

§ Як перевірити земельну ділянку перед покупкою. Поради адвокатів

Аукціони нерухомості — вигідні умови для придбання, державний аукціон нерухомості на майданчику Prozorro продажi на сайтi Електронні торги України

Цікавлять Аукціони Нерухомість?

Прямо зараз на сайті ubiz.ua — PROZORRO ПРОДАЖІ можна взяти участь в торгах за найкращою вартістю в розділах: Транспорт, Приватизація, і знайти різноманітні позиції: легковий автомобіль, однокімнатну квартиру, що вже виставлені на продаж і очікують свого покупця.

У категорії, нерухомість, Ви зможете подивитися багато різних варіантів пропозицій, для прикладу Аукціон на продовження договору оренди нежитлових приміщень за адресою: м. Миколаїв, вул. 5-а Слобідська, 125. Щоденно на сайті знаходять металлолом.

Винятково великий набір найменувань запропоновано в кожному регіоні країни, в тому числі в Києві.

Купівля квартири та іншого майна на чесному аукціоні

Продаж державного майна, нерухомості, землі тривалий час для багатьох осіб був недоступними. Однак ситуація змінилася в кращу сторону, коли на законодавчому рівні затвердили можливість проведення аукціонів в онлайн-режимі.

Читайте также:  Позовна заява про поновлення на роботі і оплату за час вимушеного прогулу

Сьогодні широкий загал може реєструватися на акредитованих торгових майданчиках, переглядати інформацію, брати участь в процесі торгів, ставити питання по кожному лоту.

При цьому значно скоротилися бюрократичні процедури по збору документації, а також час підготовки до торгів.

Торговий майданчик Прозорро Сейл — надійний сайт, де здійснюється купівля-продаж нерухомості (квартира, будинок, державний об'ект), в тому числі конфіскованих об'єктів (квартир, тощо), також через аукціон з продажу, який проводиться прозоро і чесно, можна купити металобрухт, конфіскат, земельні ділянки во всіх містах — Дрогобич, Львів, Дніпро, а також, пройшовши аукціони, стати володарем нерухомого майна — квартири в місті Овруч, Харків та інших регіонах України.

Тільки здорова конкуренція та доступні ціни на ubiz.ua

Доступ до всіх пропозицій відкривається клієнтам після реєстрації. Можна відразу вибирати лот, а можливо дочекатися іншого варіанту, що найлегше зробити, якщо підписатися на розсилку.

Публічні продажі здійснюють казенні, державні, комерційні підприємства, юрособи, суб'єкти господарювання. В якості учасників можуть виступати юридичні та фізичні особи, які подали попередньо документи.

На сайті ubiz.ua можна придбати:

  • банківське, неліквідне, муніципальне майно;
  • нерухомість Фонду держмайна;
  • комерційну, нерухомість;
  • житлові та нежитлові приміщення.

Прилюдні торги з продажу нерухомого майна тривають до зазначеного терміну, протягом якого кожен, хто бере участь в аукціонах з продажу квартир, пропонує ціну.

Тут все прозоро, адже продаж квартири та інших об'єктів нерухомості здійснюється за допомогою програмного аналізу, де системно вибирається переможець.

Спочатку учасники вносять два внески — реєстраційний, який становить не більше 50% від прожиткового мінімуму, і гарантійний, рівний п'яти або тридцяти відсоткам, в залежності від умов виплати повної суми. Останній повертається в разі, якщо угода не відбулася.

Для переможця в аукціоні гарантійний внесок вважається завдатком. Коли закінчується аукціон на сайті з продажу нерухомості — Прозоро Сейл, з майбутнім власником укладається договір купівлі-продажу з підписом і нотаріальним посвідченням.

Prozzoro. Sale – найкращий сайт, де відбуваються продажі нерухомості

Онлайн-продажі — найнадійніші та чесні, прилюдні торги на сайті з продажу нерухомості компанії Prozzoro Sale (Прозоро Сейл), адже через аукціони можна купити державний або комерційний об'єкт, взяти в оренду під бізнес земельну ділянку, придбати й приватизувати квартири, будинки, інше майно. Перед реєстрацією на порталі можна зв'язатися з менеджерами, щоб уточнити інформацію з приводу проведення процедури в віддаленому режимі. Цей майданчик — джерело переваг для більшості громадян України, який включає такі плюси:

  • виключення присутності в певному місці під час торгів;
  • проведення процедури в одній системі за єдиною схемою;
  • доступність, відкритість, проведення ефективного аналізу;
  • юридичні консультації протягом усього процесу;
  • економія грошей і часу.

У законодавстві часто відбуваються зміни, тому підписка на розсилку допоможе не пропустити важливі події, щоб своєчасно купити майно — необхідну земельну ділянку для сільськогосподарської діяльності або придбати інші вигідні пропозиції для найважливіших цілей.

Купівля ᐉ нерухомості нерезидентом в Україні та у Львові

Міжнародні економічні зв’язки – один з надзвичайно ефективних інструментів розвитку світової економіки. Ніхто не стане заперечувати, що можливість для будь-якої людини набувати різноманітну власність в різних куточках світу стимулює міжнародний фінансовий обіг, дозволяє створити «організм», кровоносна система якого живиться найрізноманітнішими джерелами.

Україна не стоїть осторонь цих процесів – вочевидь вона всіма силами намагається інтегруватись в цю систему, чому сприяє невтомна робота над вдосконаленням законодавства і податкової політики.

Нерухомість – популярний об’єкт комерції. Обмеження при купівлі нерухомості нерезидентом в Україні

Багатьох іноземних інвесторів цікавить в першу чергу ринок нерухомості – саме тут вони бачать перспективу для успішних комерційних операцій. В Україні ціни на нерухомість відносно невисокі при тому, що є надзвичайно багато привабливих в діловому аспекті об’єктів. Тому всі юридичні питання, пов’язані з купівлею нерухомості є дуже актуальними для іноземних комерсантів.

Багатьох цікавить, чи обов’язкова реєстрація іноземця підприємцем в Україні, чи потрібна постійна посвідка на проживання в Україні, що можна купувати, які при цьому ставляться умови тощо.

Українське законодавство не передбачає майже жодних обмежень для громадян з інших країн в плані купівлі об’єктів нерухомості.

Для того, щоб придбати у власність нерухоме майно, не обов’язкова реєстрація іноземця приватним підприємцем – він може взагалі не бути податковим резидентом.

Всі права на придбання нерухомості у іноземців такі самі, як і у громадян України. Виключенням є деякі об’єкти, окремо зазначені в законодавстві, а саме:

  • Згідно ч.2 ст. 81 Земельного Кодексу України “Іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, а також на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, що належать їм на праві приватної власності.”
  • Згідно ч.2-3 ст. 82 ЗКУ “Іноземні юридичні особи можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення:
    а) у межах населених пунктів у разі придбання об’єктів нерухомого майна та для спорудження об’єктів, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності в Україні;
    б) за межами населених пунктів у разі придбання об’єктів нерухомого майна.
    3. Спільні підприємства, засновані за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення у випадках, визначених частинами першою та другою цієї статті, та в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб.
  • Земельні ділянки сільськогосподарського призначення;
  • Об’єкти, що відносяться до комунального майна;
  • Об’єкти, що є державною власністю.

Отож, виходить, що іноземець прямо чи опосередковано може придбати будь-яку нерухомість, крім нерухомості, що відноситься до комунального чи державного майна.

А також інша проблема є з купівлею земельних діянок – з сільськогосподарськими і так все ясно, а з іншим призначенням, іноземці прямо чи навіть опосердковано через створення юридичних осіб в Україні можуть придбати лише з нерухомістю на ній, а без нерухомості земельну ділянку не можуть придбати.

Порядок купівлі нерухомості іноземцем-нерезидентом

Українське законодавство чітко регламентує порядок придбання нерухомого майна іноземними громадянами. Купівля-продаж має обов’язково оформлятись в письмовій формі відповідним контрактом, що завіряється нотаріально і реєструється в державних органах. При укладанні угоди нотаріусові, що займається нею, мають бути надані відповідні документи:

  • Документ, що свідчить про право власності продавця на майно – це може бути, наприклад договір купівлі-продажу з попереднім продавцем або рішення суду тощо;
  • Державний акт, що свідчить про право власності на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт;
  • Документи про державну реєстрацію права власності продавця.

Окрім зазначених вище, нотаріус може запросити додатково ще деякі акти і угоди – це може випливати з яких-небудь індивідуальних особливостей об’єкта, що служить предметом угоди.

Після укладення контракту між сторонами, нотаріус завіряє його і вносить відповідний запис до Державного реєстру правочинів. Після того, як державна реєстрація дістає підтвердження, сторони отримують витяги з реєстру. З моменту державної реєстрації угода вважається чинною.

Питання, які часто задають іноземці, купуючи нерухомість:

    • Чи може іноземець купити квартиру за готівку?

На вторинному ринку попри заборону НБУ використання готівкових розрахунків, більшість операцій здійснюється в доларах готівкою. При продажі, на сьогодні станом на 2017 рік, іноземець за таку квартиру теж може отримати готівку, при бажанні.

    • Що робити, якщо іноземець бажає розрахуватися за нерухомість по перерахунку?

Якщо іноземець купує житло, то розрахуватися на вторинному ринку через банк буде доволі складно. Є 2 варіанти: 1) домовитися із продавцем все таки за безготівку, але це може привести до підняття ціни за квартиру на суму банківських комісій; 2) купляти у новобудовах. При купівлі квартири в новобудові іноземець сплачує кошти через банк.

    • Чи дає купівля нерухомості іноземцю якісь додаткові переваги (права)?

Загалом – ні. Але, якщо зробити купівлю квартири через спеціальну процедуру як інвестицію (тільки через реєстрацію компанії), то дає право на ПМЖ. Детальніше читайте тут – https://migrate.com.ua/permanent-residence-permit-ground-investment/

Допомога юриста у купівлі нерухомості нерезидентом

Купівля нерухомого об’єкту – досить відповідальна справа. Зважаючи на те, що тут можуть фігурувати солідні суми грошей, є великий ризик наразитися на шахрайство. Окрім того, неправильно укладена угода може бути оскаржена – про це не варто забувати.

Тому дуже важливо заручитися підтримкою кваліфікованого юриста, який захистить вас від різних небезпек при укладанні угоди. Адвокатське Об’єднання “Бачинський, Коломієць і партнери” пропонує свої послуги в супроводі купівлі нерухомого майна, а також будь-які консультації на цю тему. Звертайтесь – нехай ваш бізнес буде безпечним і прибутковим.

Ссылка на основную публикацию