Місце і вік реалізації права постановки на квартирний облік

Прочитаєте за: 6 хв. 20 Листопада 2020, 16:13

Місце і вік реалізації права постановки на квартирний облік

Отримати власне житло від Збройних Сил України або грошову компенсацію є чи не головним соціальним чинником для армійців. Про те, яке житло можливо отримати наразі від українського війська та які документи потрібно надати до житлової комісії  військовослужбовцю при постановці на  квартирний облік, вивчав кореспондент АрміяInform на прикладі Чернігівського гарнізону.

Звільнення у зв’язку з закінченням контракту – передбачає зняття з квартирної черги

Питання забезпечення житлом військовослужбовців та членів їхніх родин, включаючи звільнених, регулюється чинним законодавством та зокрема наказом Міністерства оборони України від 31.07.

2018 року № 380 « Про затвердження Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями». Кількість військових та членів їхніх сімей, що перебувають на квартирному обліку, в кожному гарнізоні різна.

Проте питання отримання житла, надання відповідних документів та їхнє оновлення крізь однакове.

– У місті Чернігові перебуває на квартирному обліку близько 1100 військових разом зі своїми родинами, зокрема 700 мають першочергове право – це учасники бойових дій, одинокі матері, батьки, що мають дітей близнюків, льотно-підйомний склад та інші категорії.

Майже 150 армійців мають позачергове право на отримання житла. До їхнього кола відносять військовослужбовців, що звільнені з військової служби, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС 1-2 категорії, інваліди війни та інші.

Протягом останніх років найбільше забезпечення житлом у Чернігові відбулось у 2018 році – це 40 квартир, з них – 6 постійних, решта службові. Також з 2015 року військові отримують грошову компенсацію за належне для отримання житлове приміщення, зокрема 6 осіб з Чернігова та Гончарівського отримають її в цьому році.

Житлом ми поки що забезпечуємо тих, хто перебуває на обліку ще з 1996 року, – розповіла начальник житлової групи КЕВ м. Чернігова Світлана Вишнякова.

Військовослужбовці мають право отримати службове або постійне житло. Постійне житло та одноразову грошову компенсацію можна отримати  лише за чергою в гарнізоні при наявності 20 років військової служби. Відповідно до вимог чинного законодавства, лише ті військовослужбовці, що звільняються за станом здоров’я, за скороченням штатів та за віком, мають право залишатися на квартирній черзі.

Багато військових помилково вважають, що маючи вислугу на військовій службі 20 років і більше та звільняючись з армії у зв’язку з закінченням контракту вони залишаються на квартирній черзі. У таких випадках вони з черги знімаються.  Хоча існують випадки, коли за рішеннями судів все ж таки поновлюються на квартирному обліку.

Грошова компенсація за житло та необхідні документи для квартирного обліку

Визначення розміру і надання грошової компенсації за житло здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року №728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян». Така компенсація залежить від кількості членів сім’ї, що перебувають на квартирному обліку, граничної вартості житла, додаткової житлової площі тощо.

  • Водночас від суми грошової компенсації відраховується житлова площа, яка отримана від держави або безпосередньо від оборонного відомства будь-яким членом сім’ї військового та площа, отримана під час безоплатної приватизації житла.
  • Певним категоріям військовослужбовців, зокрема тим, що мають важкі захворювання, науковим співробітникам, членам спілок журналістів також надається окрема додаткова житлова площа.
  • Цього року розмір грошової компенсації за житло для чернігівської родини з трьох членів, включаючи військовослужбовця, складає близько 1 мільйона 127 тисяч гривень.

– Членом сім’ї військовослужбовця вважаються ті особи, що внесені в його особову справу у відповідну графу «сімейний стан», зокрема це дружина (чоловік), діти, непрацездатні батьки тощо.

Такий порядок визначений наказом Міністерства оборони України від 26.05.

2014 року №333 «Про затвердження Інструкції з організації обліку особового складу Збройних Сил України», – підкреслила  Світлана Вишнякова.

Під час отримання постійного житла або грошової компенсації кожен військовослужбовець в обов’язковому порядку повинен надати довідку про участь у приватизації на себе та кожного члена своєї сім’ї з центру надання адміністративних послуг та довідку про невикористання житлових чеків з державної установи «Ощадбанк» за кожним місцем реєстрації, розпочинаючи з 1991 року. Для отримання службового житла – такі довідки надаються лише з останнього місця реєстрації.

Важливим питанням для багатьох військовослужбовців залишається квартирний облік. Для постановки на квартирний облік  військовослужбовець насамперед повинен подати рапорт встановленої форми командиру частини. Надалі житлова комісія частини перевіряє житлові умови військовослужбовця, про що складається відповідний акт.

Водночас разом із рапортом заявник повинен надати копії паспортів на всіх повнолітніх членів родини та ідентифікаційні коди з реєстрацією в даному населеному пункті, довідки про перебування на квартирному обліку і забезпеченість житлом коштом Міністерства оборони України з КЕВ (КЕЧ) районів, про реєстрацію з центру надання адміністративних послуг, про перебування на військовій службі у військовій частині, про склад сім’ї, з вищого навчального закладу дітей, з місця роботи про не перебування на квартирному обліку дорослих членів сім’ї, витяги з державного реєстру про наявність або відсутність житла у всіх членів сім’ї військовослужбовця та витяг з послужного списку.

Разом з рапортом на постійне житло військовослужбовець має право написати і рапорт на отримання службового житла. Проте це не стосується військовослужбовців, що звільнені з військової служби, членів їхніх сімей  та військових, що не здали житло за попереднім місцем служби.

Як змінити статус службової  квартири та особливості надання штатно-посадового житла

Наразі отримати постійне житло мають право лише військові з вислугою 20 років і більше. Для забезпечених житлом армійців, що проходять військову службу в іншому гарнізоні,  передбачена грошова компенсація за піднайом житла на одну особу. За ведення обліку, прийняття на квартирний облік, зняття з нього тощо відповідають представники житлових комісій військових частин.

Законодавством встановлена і певна процедура, що передбачає зміну статусу службового житла. Для цього потрібно мати календарну вислугу 20 років і більше. Військові пенсіонери мають право це зробити, коли вони звільнені за станом здоров’я, за віком або скороченням штатів.

Читайте также:  Как выписать бывшего мужа?

Рішення про переведення службового житла в постійне ухвалюється житловою комісією військової частини, яке погоджується на комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ жилими приміщеннями та надалі затверджуються Міністром оборони України, і лише після цього остаточне рішення про зміну статусу такого житла приймає виконавчий комітет міської ради.

З 2019 року у Міністерстві оборони України триває експеримент щодо забезпечення військовослужбовців службовим (штатно-посадовим) житлом. Рішення про надання такого житла ухвалюється заступником Міністра оборони України.

Після ухвалення відповідного рішення представники КЕВ (КЕЧ) районів звертаються до міської ради за наданням цьому житлу статусу службового. Ці квартири передаються військовим частинам на оперативний облік. Штатно-посадове житло – це житло, що надається не військовому, а закріплюється наказом командира частини за певною посадою.

При цьому розмір житлової площі не враховується при його отриманні. Надалі командир частини заключає договір з військовослужбовцем та складається акт приймання-передачі такої квартири. Водночас це не дає право військовому зареєструватися за адресою даної квартири та приватизувати її.

  В разі зміни посади, навіть у межах однієї військової частини, військовослужбовець повинен обов’язково з виписками про сплату комірного здати її командиру частини.

У випадку, коли військовослужбовець, якому наказом командира частини  розподілена штатно-посадова квартира і він вже має постійне або службове житло, така квартира командиром частини тимчасово надається іншому незабезпеченому армійцю. Наразі 79 родин воїнів із Чернігова вже проживають в таких квартирах.

Як наголошують представники житлової групи,  щорічно,  а саме наприкінці року, треба в обов’язковому порядку оновлювати документи житлової справи, зокрема це довідки про склад сім’ї, про проходження військової служби в частині, про реєстрацію у відповідному населеному пункті, витяг з державного реєстру про право власності на кожного члена родини і акт перевірки житлових умов. Решта документів військовослужбовці надають, якщо змінюється їхній сімейний стан або набувається право власності на житло. Ці питання надалі під час інвентаризацій перевірятимуться житловими комісіями військових частин.

У разі зняття військовослужбовця з квартирного обліку за висновками інвентаризації протягом року він має право надати вищезазначені документи для поновлення в черзі щодо поліпшення житлових умов.

Окремі особливості зарахування на квартирний облік

  • Нами було опрацьовано два питання з житлового права, а саме, що стосуються постановки осіб на квартирний облік.
  • Питання були такі:
  1. З якого віку особа може самостійно реалізувати своє право на житло.
  2. Чи можна перебувати на квартирному обліку на підприємстві в місті, при цьому проживати та бути зареєстрованим у іншому населенному пункті.

При цьому повну інформацію щодо квартирного обліку читайте у нашій окремій публікації.

Вік з якого особа самостійно реалізує право на житло

Порядок обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм у безстрокове користування жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду, призначених для постійного проживання, визначені Житловим кодексом УРСР, Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок від 11.12.84 № 470 (далі – Правила).

Пунктом 4 Правил встановлено, що громадяни самостійно здійснюють право на одержання жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду з настанням повноліття, тобто після досягнення вісімнадцятирічного віку, а такі, що одружилися або влаштувалися на роботу в передбачених законом випадках до досягнення вісімнадцятирічного віку, – відповідно з часу одруження або влаштування на роботу. Інші неповнолітні (віком від п’ятнадцяти до вісімнадцяти років) здійснюють право на одержання жилого приміщення за згодою батьків або піклувальників.

  1. До того ж, відповідно до статті 31 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) фізична особа у віці до 14 років має часткову дієздатність.
  2. Відповідно до статті 58 ЦК опіка встановлюється над малолітніми особами, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, які визнані недієздатними.
  3. Особа, якій стало відомо про фізичну особу, яка потребує опіки або піклування, зобов’язана негайно повідомити про це орган опіки та піклування (стаття 57 ЦК).
  4. Згідно з частиною 3 статті 60 ЦК суд встановлює опіку над малолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
  5. До встановлення опіки або піклування і призначення опікуна чи піклувальника опіку або піклування над фізичною особою здійснює відповідний орган опіки та піклування (стаття 65 ЦК).

ВИСНОВОК:

Дитина, якій не виповнилося 18 років не може самостійно перебувати на квартирному обліку з огляду на відсутність необхідної дієздатності. Самостійна реалізація права на житло особами, що не досягли повноліття законодавством не передбачена.

Місце постановки на квартирний облік

  • Пункт 8 Правил визначив, що облік громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво або беруть пайову участь у житловому будівництві, здійснюється за місцем роботи.
  • Кожна сім’я може перебувати на квартирному обліку за місцем роботи одного з членів сім’ї (за їх вибором) та у виконавчому комітеті Ради народних депутатів за місцем проживання (пункт 11 Правил).
  • Водночас, згідно з пунктом 15 Правил на квартирний облік беруться потребуючі поліпшення житлових умов громадяни, які постійно проживають, а також прописані у даному населеному пункті.
  • Під населеним пунктами слід, на нашу думку, розуміти міста, селища міського типу, населені пункти сільської місцевості.

До того ж, пунктом  5 Порядку застосування у м. Києві “Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР”, затвердженим постановою  Виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 15.07.

1985 № 582 встановлено,  що  на  квартирний облік беруться ромадяни,  які потребують поліпшення житлових умов,  постійно  проживають  та прописані у  м.  Києві  не  менш,  як  п’ять  років.  Цей строк не поширюється на випадки прописки другого з подружжя,  неповнолітніх дітей  і  непрацездатних  батьків.

Читайте также:  Хто відшкодує збитки за дерево яке впало на авто?

Аналогічні норми можуть бути визначені й в інших населених пунктах України.

В той же час, відповідно до положень Правил як виняток адміністрація підприємства має право зараховувати на квартирний облік осіб, що проживають у приміській зоні, які протягом 10 останніх років працювали на даному підприємстві.

ВИСНОВОК:

Постановка особи на квартирний облік особи, що проживає та прописана в селі (приміській зоні), за місцем роботи в місті можливо за згодою адміністрації підприємства та при наявності стажу 10 років роботи на даному підприємстві.

Квартирний облік / Городянам / Офіційний сайт Полтавської міської ради та виконавчого комітету

Щомісяця, на підставі рішень міськвиконкому, списки громадян, які відповідно до вимог житлового законодавства визнані такими, що потребують поліпшення житлових умов, коригуються та вносяться відповідні зміни:

  • постановка на квартирний облік громадян, які подали заяви та згідно із законодавством визнані такими, що потребують поліпшення житлових умов;
  • зняття з квартирного обліку громадян, які відповідно до законодавства втратили право перебувати на квартирному обліку;
  • виключення з пільгових списків громадян, які втратили право на пільгове забезпечення житлом;
  • занесення до пільгових списків громадян, які набули право на пільгове забезпечення житлом;
  • зміни у складі сім'ї.

Методичні рекомендації щодо заповнення форми подання інформації до Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов (із змінами та доповненнями).

Відповідно до чинного житлового законодавства виконавчий комітет щорічно у ІV кварталі проводить перереєстрацію громадян, що перебувають у черзі на отримання житла, під час якої перевіряються їх облікові дані. Оновлені списки станом на 1 січня кожного року вивішуються на спеціально обладнаних стендах у приміщенні відділу обліку та розподілу житла міськвиконкому.

Для проходження перереєстрації громадянам, які перебувають на квартирному обліку, необхідно кожен рік у ІV кварталі поновлювати документи облікової справи, а саме:

  • довідку про склад сім'ї та прописку (реєстрацію);
  • довідку з Полтавського бюро технічної інвентаризації («Інвентаризатор») про наявність чи відсутність власності на повнолітніх членів сім'ї;
  • довідки з місця праці або навчання повнолітніх членів сім'ї.

Закон про держслужбу.

Більш детальну інформацію з питань ведення квартирного обліку громадян при виконавчому комітеті міської ради можливо отримати у відділі обліку та розподілу житла міськвиконкому за адресою: вул. Соборності, 36, тел.: 56-04-37, 56-20-15

Норми законодавства у житловій сфері

Позачерговики:

  1. Список осіб, які належать до інвалідів війни /пп.5-1 п.46 „Правил…»,ст.46 Житлового кодексу України/
  2. Список сімей загиблих військовослужбовців та дружин померлих інвалідів ВВв (особи, на яких поширюєтьсячинність Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст.10; п.п.5-2 п.46 „Правил…»)
  3. Особи, віднесені до І категорії (інваліди Чорнобиля), які значаться на черзі для забезпечення житлом у м.Полтаві відповідно до ст.20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
  4. Список ліквідаторів аварії на ЧАЕС, віднесених до категорії 2, які значаться на черзі для забезпечення житлом у м.Полтаві відповідно до ст.21 Закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
  5. Переселенці із зони добровільного гарантованого відселення, які значаться на черзі для забезпечення житлом у м.Полтаві відповідно до ст.32 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
  6. Сироти, які мають право на позачергове отримання жилої площі (постанова № 872 від 31.07.87) відповідно до п.п.3 п.46 Правил… та ст.46 Житлового кодексу України
  7.  

  8. Громадяни, які перебувають на квартирному обліку при місцевих радах у пільговому списку молодих фахівців п.п.2 п.46 «Правил…»; ст.46 ЖК України

Першочерговики:

Взяття на квартирний облік учасників АТО

 Сьогодні виникає чимало запитань стосовно пільг, які надаються учасникам АТО та членам їх сімей. У законодавство України постійно вносяться відповідні зміни. Враховуючи такі оновлення, уже можливо підвести підсумки та сформувати алгоритм дій для отримання тієї чи іншої допомоги від держави.

  • В першу чергу жилі приміщення надаються:
  • — Інвалідам Великої Вітчизняної Війни і сім’ям воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняним до них у встановленому порядку особам;
  • — Учасникам бойових дій та учасникам війни.

Жиле приміщення надається громадянам у межах 13, 65 кв,м жилої площі на 1 особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в даному населеному пункті ( 9 кв.м на одну особу).

При цьому враховується жила площа в жилому будинку (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки.

Увага!  Облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому органі районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ра­ди (ч. 1 ст. 36 Житлового кодексу).

  1.  Потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни:
  2. — Які забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчим комітетом обласної, міської рад народних депутатів разом з радами профспілок;
  3. — Які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
  4. — Які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі, або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
  5. — Які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житло-будівельних кооперативів;
  6. — Які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
  7. — Які проживають у гуртожитках;
  8. — Які проживають в одній кімнаті по 2 і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати).
Читайте также:  Кирилл Фесик выступил на vi Международном Форуме Развития Юридического Бизнеса

Забезпечення учасників АТО житловою площею нижче встановленого рівня, проживання в приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам, є достатніми підставами для постановки на квартирний облік.

Для того, щоб стати на такий облік, слід звернутися за місцем проживання до виконавчого комітету сільської, селищної ради, підприємства, установи, організації за місцем роботи учасника АТО, які ведуть житлове будівництво.

  • Документи, які необхідно подати (орієнтовний перелік):
  • 1) Заява про постановку на квартирний облік;
  • 2) Довідка з місця проживання про склад сім'ї;
  • 3) Довідка про те, чи знаходяться члени сім'ї на квартирному обліку за місцем роботи;
  • 4) Копії паспортів повнолітніх осіб;
  • 5) Акт обстеження житлових умов;
  • 6) Завірені копії документів про шлюб, розлучення, свідоцтва про народження дітей;
  • 7) Копія технічного паспорта і документів, що засвідчують право власності на квартиру;
  • 8) Довідка про невідповідність житла встановленим санітарним і житловим умовам;
  • 9) Копія посвідчення учасника бойових дій.

Слід зазначити, що це орієнтовний перелік. За місцем проживання можуть вимагати й інші документи (перелік документів часто може бути оприлюднений на сайті органу місцевого самоврядування, а також його можна дізнатися, звернувшись безпосередньо в вашу місцеву раду).

Рішення щодо взяття на квартирний облік повинно бути винесене у місячний строк з дня подання громадянином необхідних документі.

Громадяни, які перебувають на квартирному обліку, проходять щорічну перереєстрацію, в ході якої перевіряються їх облікові дані.

Відповідно до законодавства, в учасників АТО є право отримати грошову компенсацію замість такого житла. Умовою для цього є перебування на квартирному обліку в межах адміністративно-територіальної одиниці, в якій Ви проживаєте.

Як стати на квартирний облік: інструкція

Перебування на квартирному обліку спрощує доступ до державних житлових програм. Громадянин може скористатися допомогою держави в придбанні нового житла.

Хто має право на поліпшення житлових умов? Громадяни, якщо вони відповідають одному або кільком критеріям:

  • житлова площа помешкання людини менша за визначену Житловим кодексом норму – 13,65 квадратного метра на одну особу;
  • житло не відповідає технічним та санітарним нормам;
  • громадянин має тяжкі форми деяких хронічних захворювань;
  • людина живе у орендованому житлі;
  • людина живе у гуртожитку;
  • в одній кімнаті живе дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя.

Що дає квартирний облік? Це інструмент з допомоги громадянам в отриманні житла від держави. Постановка на квартирний облік також дає можливість зрозуміти, скільки громадян потребують покращення житлових умов, і відповідно – скільки грошей на це мала б виділити держава.

Після того, як станете на квартирний облік, зможете претендувати, зокрема, на участь у державних житлових програмах.

Куди звертатися? Облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, ведуть виконавчі комітети органів місцевого самоврядування за місцем реєстрації громадянина. Щоб стати на цей облік, потрібно зібрати необхідні документи і звернутися у виконком вашого органу самоврядування.

Документи для постановки на квартирний облік.

  1. Ксерокопія та оригінал паспорта (1 і 2 сторінки, місце реєстрації) всіх повнолітніх членів сім’ї.
  2. Ксерокопія та оригінал ідентифікаційного номеру.
  3. Ксерокопія та оригінал свідоцтва про одруження або розірвання шлюбу.
  4. Ксерокопія та оригінал свідоцтва про народження дітей.
  5. Довідка за Ф-3 з вказівкою про приватизацію квартири (із ЖЕК); якщо квартира приватна, то копію свідоцтва про право власності, копію договору купівлі-продажу, копія договору дарування і т.д.
  6. Технічний паспорт квартири (план-схема).
  7. Довідка про попереднє місце проживання, якщо за останнім місцем проживання зареєстровані після 1992р., з відміткою про те, чи приймали участь у приватизації за попереднім місцем реєстрації; якщо приймали, то правовстановлюючі документи на квартиру.
  8. Ордер на отримання житлової площі (якщо квартира не приватизована).
  9. Довідки з місця роботи.
  10. Документи, що дають право на пільгу:
  • медичний висновок ВКК;
  • копія та оригінал посвідчення учасника бойових дій, учасника війни, інваліда війни, сім’ї загиблого, потерпілого в наслідок аварії на ЧАЕС 1 та 2 категорії.
  1. Акт обстеження житлово-побутових умов.
  2. Бланк заяви про прийняття на квартирний облік видається інспектором і заповнюється згідно зразка в його присутності.

Посадова особа місцевого самоврядування реєструє заяву про взяття громадянина на облік в книзі згідно та видає розписку. Упродовж 7 днів громадянина інформують про взяття його на облік. Повідомлення у випадку відмови людина отримає упродовж 3 днів.

Таке рішення приймається з урахуванням вартості майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім’ї на момент взяття на соціальний квартирний облік.

Відмова у взятті на квартирний облік. Відмовити можуть, якщо громадянин подав не всі документи або якщо документи містять виправлення, або – неправдиві відомості. Також – якщо надані документи не підтверджують можливості громадянина бути визнаним таким, що потребує покращення житлових умов.

Якщо ж відмовили у постановці на облік з інших причин, або якщо громадянин вважає необхідним для себе покращення житлових умов, а орган самоврядування – ні, людина має право звернутися до суду.

Зняття з квартирного обліку. Орган місцевого самоврядування може зняти громадянина з обліку з кількох причин:

  • громадянин сам звернувся із заявою про зняття з обліку;
  • зникли підстави, що дають право на отримання соціального житла;
  • людина виїхала на постійне місце проживання до іншого населеного пункту;
  • людина отримала кредит для будівництва чи придбання житла;
  • людина отримала земельну ділянку для будівництва приватного житлового будинку;
  • в документах, поданих громадянином, були виявлені недостовірні відомості, а також неправомірні дії посадових осіб під час вирішення питання про взяття на облік.

Рішення про зняття громадянина з обліку приймається органом місцевого самоврядування не пізніше 30 робочих днів після виявлення однієї із зазначених у цьому пункті підстав.

І ще упродовж 30 днів людина має отримати повідомлення про зняття з обліку.

2 Грудня, 2019

Ссылка на основную публикацию