Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Не знайшовши компроміс в якому-небудь справі, спірні сторони вдаються до суду з надією знайти вирішення своєї проблеми.

Відстояти власні інтереси в судах – це півсправи, головне добитися, щоб винесену постанову було виконано програла справу стороною.

Для цього видається спеціальний документ, званий виконавчим листом, де на базі винесеного рішення зазначаються боржника терміни на виконання постанови. На фото можна бачити, як виглядає зразок ІЛ.

Що таке виконавчий лист

Документи, які ґрунтуються на рішенні суду, а іноді й іншого компетентного органу – це виконавчі листи. Видаються вони у цивільних справах або ж адміністративних правопорушень.

В них присутні реквізити органу, що видав ІЛ. Крім цього, там відображена інформація про протиборчих сторонах (зобов'язаному і правомочном особі).

Це офіційна папір, яка постановляє виплатити матсредства одним учасником судового розгляду іншому.

Види виконавчих листів

Згідно внутрішнім змістом ІЛ диференціюються на 2 групи і залежать від типу стягнення. Види утримань по виконавчим листам:

  • майнові. Містять інформацію про стягнення грошей. Це найпоширеніший вид документів з постановою одній особі виплатити встановлену судом суму на користь другої особи, причому не має різниці, організація або фізична особа.
  • немайнові. Ухвалюють здійснити або немає позначені дії, наприклад, передати гараж іншій особі або відновити людини на попередній роботі.

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Де отримати виконавчий лист за рішенням суду

Отримання ІЛ стягувачем здійснюється в день набрання постановою у його силу.

Як правило, через 10 днів, як було оголошення постанови відбувається видача виконавчого листа по цивільній справі, оскільки за цей час потерпілий все ще може оскаржити рішення в суді, подавши апеляцію.

На практиці іноді доводиться чекати довше, перед тим як забрати завірений документ. Видається МУЛ в єдиному екземплярі, але якщо прийнято рішення на користь одного стягувача, то тоді кількість документів прямо пропорційно їх числа.

Як отримати виконавчий лист за рішенням суду

Існує 2 способи видачі. Виконавчий лист видається приставам-виконавцям. Якщо задолжник не виконує покладений припис, то позивач має підставу просити видати йому ІЛ.

Складається звернення в довільній формі від руки, для чого необхідно мати постанова суду.

В шапці вказують реквізити суду, номер постанови і свої власні (прізвище, ініціали, адреса проживання), потім викладають прохання. Заява підписується та проставляється дата.

Крім цього, завжди можна отримати дублікат, якщо оригінал з певних причин був загублений. Складається заява аналогічним чином, за тим винятком, що вказується прохання видати дублікат і причини втрати оригіналу. Необхідно обов'язково прикласти підтвердження, що свідчить про втрату оригіналу. За видається аркуш немає необхідності платити, оскільки держмито за це не утримується.

Що робити з виконавчим листом суду з

Судовими органами не видається інструкція, куди йти з виконавчим листом з суду. Існує ряд способів, якими може скористатися стягувач для отримання належних коштів. Частіше громадяни вдаються до послуг приставів-виконавців. Вибирати необхідно службу, розміщену на території проживання боржника, або ж в організацію за місцем локалізації майна зобов'язаної особи.

Дозволяється діяти і самостійно:

  • направити заяву в банківську установу при знаходженні там рахунки задолжника;
  • звернутися за місцем отримання зобов'язаною особою доходу, якщо сума не вище 25000 рублів;
  • вдатися до допомоги колекторських агентств.

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Пред'явлення виконавчого листа в службу судових приставів

Спільно з складеним заявою про виконання рішення суду потрібно прийти на прийом до приставам-виконавцям.

Після того як пройшла подача виконавчого листа в службу судових приставів, порушується провадження протягом 3 днів і починається його реалізація, щоб стягнути з боржника належні кошти.

В іншому ж випадку служба зобов'язана повернути папери і передати відмова, де будуть обґрунтовані причини неможливості виконання обов'язків. Копія винесеного рішення зобов'язана бути пред'явлена обом сторонам конфлікту.

Як працюють судові пристави за виконавчим листом

Прийнявши позитивне рішення по виконавчому провадженню, починається робота судових приставів по виконавчому листу. Вони приступають до виконання постанови суду, наприклад, по виселенню людини з займаної житлоплощі.

Якщо з боржника слід стягнути грошові кошти, то працівники служби починають цікавитися і розсилати запити в різні служби і реєстри, де можна отримати інформацію про наявні финсредствах боржника.

При відсутності грошей відбувається арешт майна зобов'язаної особи з метою його реалізації і отримання грошей.

Термін дії виконавчого листа

Законодавчо встановлений строк стягнення за виконавчим листом судовими приставами.

По справах судових інстанцій загальної юрисдикції період справляння займає три роки або до моменту, коли була видана відстрочення на погашення сумнівної заборгованості.

Постанови арбітражних судів дійсні лише протягом 3 місяців, про що необхідно знати. Оплата по адміністративним правопорушенням і штрафів може бути отримана не пізніше ніж через рік.

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Зупинення виконавчого листа

Важливо знати, що існують певні умови, коли можливо призупинення дії виконавчого листа. Переривається на строк , якщо зобов'язана особа частково погашає заборгованість або ІЛ надається до реалізації.

Якщо термін знову поновлюється, то минулий попередній період, до початку виплати боргу, зараховується у новий.

Коли неможливо виконати зобов'язання по винесеному рішенню суду, новий період вважають з дати одержання документа стягувачем.

Існують певні обставини, коли не допускається поновлення строків стягнення з боржника. Єдино можливим способом відновити цей процес – звернутися у видав постанову суду з заявою. Припинення на відміну від призупинення відбувається через оголошення померлим боржника, при відкликанні претензій позивачем та ін.

Борги за виконавчими листами

Постанови видає орган, який розглядав справу. Стягнення боргу за виконавчим листом відбудеться в будь-якому випадку, незалежно від того, які методи для цього будуть використані – списання коштів або реалізація майна зобов'язаної особи.

Якщо сума заборгованості перевищує 10000 рублів, то на боржника накладається ряд обмежень.

Він не буде випущений за кордон Росії до погашення суми та не зможе отримати кредит, оскільки його дані занесені у базу судових приставів, подивитися і перевірити відомості в якій можна онлайн.

Бухгалтерія підприємств і організацій веде картотеку МУЛ для полегшеного перегляду відомостей і щоб була можливість утримувати (перераховувати) необхідну суму заборгованості з нарахованої зарплати відповідача. Перед тим як правильно утримати аліменти за виконавчим листом тощо, видається в обов'язковому порядку наказ по підприємству. Задолжник має право клопотати зменшити суму виплат.

Відео: Як подати виконавчий лист судовим приставам

Обличчя боржників. Вистава у трьох актахЯк подавати виконавчий лист судових приставів УФССП

Знайшли у тексті помилку? Виділіть її, натисніть Ctrl + Enter і ми все виправимо!

Ремарк у театрі

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Напівтемрява. На краю сцени вишукувалося чоловіче та жіноче взуття різної форми та кольорів. Картинка, що викликає асоціації радше з Голокостом, ніж Німеччиною 1928 року. На думку спадають відомі світлини з Аушвіцу та меморіал жертвам Голокосту у вигляді взуття на березі Дунаю в Будапешті. Але саме так починається вистава «Три товариші», яка йде в київському театрі імені Франка з грудня 2016 року. З метафори смерті — теми, що останнім часом набула в Україні нової актуальності.

Питання, чому саме зараз і чому саме Ремарк зацікавив режисера Юрія Одинокого, не постає.

За майже три роки війни на сході України ледь не всі друзі та знайомі встигли прочитати та перечитати німецького письменника, щоби після всіх «тільки б не було війни», повторюваних протягом ХХ століття як мантра, знайти в творах Ремарка відповіді на питання, чому все це трапилося саме з нами і що нам із всім цим робити.

Нагадаю, що роман «Три товариші» — одна з найвідоміших книжок ХХ століття про «втрачене покоління», в центрі уваги якого майже ідилічна дружба трьох хлопців — Роберта Локампа (Євген Ніщук), Отто Кестера (Андрій Романій) і Ґотфріда Ленца (Олександр Печериця), які, пройшовши Першу світову війну, намагаються позбутися спогадів про цей страшний досвід, багато пиячать і тримають не дуже прибуткову автомайстерню. Ще одна важлива сюжетна лінія — кохання Роберта Локампа та Патріції Хольман (Анжеліка Савченко), яка помирає в юному віці через сухоти.

На тлі подій на Донбасі чотирьохгодинна вистава виглядає як спроба дослідити, як війна впливає на свідомість, на життя, як військовий досвід змінює людину, як руйнує її і водночас перетворює на більш міцну конструкцію.

А заразом — й порівняти побачене з сучасним контекстом, із реакціями співвітчизників на війну в країні. І щось підказує, що ці реакції далекі від шанування вічних цінностей на кшталт щирої дружби чи кохання до труни.

В очікуванні українського «втраченого покоління» з фронту суспільство встигло страшенно втомитися, зануритися в травму та впасти у депресію.

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

І якщо порівнювати, як і в українському суспільстві, у виставі війна майже не називається на ім’я, на першому плані — кохання Роббі та Пат, але стає таким тлом, від якого нема куди подітися.

Те, як Роберт падає на землю, почувши звуки салюту, нагадує, який тваринний переляк з’являється в очах деяких наших співгромадян під час звучання цього неодмінного атрибуту свят, за яким безпомилково можна вирахувати вимушених переселенців із зони АТО.

Читайте также:  Развод онлайн через загс

А згадка про липень 1917 року миттєво повертає пам’ять у липень 2014-го із початком гарячої фази та «Градами». Війна стає річчю, про яку можна забути лише на певний час, але не вичавити з пам’яті назавжди.

Жорсткішою за війну виявляється лише смерть Пат — молодої, розумної, красивої, яка у виконанні Анжеліки Савченко наче зійшла з картин прерафаелітів, а в сцені смерті на руках у Роберта виглядає майже як копія «Офелії» Мілле. Війна не звільняє від необхідності вмирати. Смерті та війні не звільняють від необхідності жити далі.

Але найбільш приголомшливою сценою у виставі є танок вдовиць — момент, коли жінки танцюють зі стільцями, що відіграють роль уявних чоловіків, на яких лежать взуття та особисті речі справжніх чоловіків, які загинули на війні.

Мертві одяг та взуття, які вже нікому ніколи не стануть у нагоді, як метафора безмежної кількості втрат.

Під час цього танку смерті приходить розуміння, що війна — це не тільки вбиті на передовій, це тисячі покалічених тіл, душ, зруйнованих родин, травмованих дитинств.

Обличчя боржників. Вистава у трьох актах

Проте в цілому вистава витримана в досить мінімалістичному дусі. Жодних зайвих предметів, жодних зайвих емоцій. Навіть музика підібрана із вражаючою точністю, органічно доповнюючи дію як таку.

Звісно, є у «Трьох товаришах» і елементи комедії (здебільшого в першому акті), і елементи трагедії (відповідно, у другому), але ці кумедність та трагічність скоріше життєві, ніж театральні.

Більш того, під час перегляду вистави взагалі зникає враження, що ти знаходишся у театрі, бо все, що діється на сцені, виглядає так, ніби це історія про твою країну, про тебе, твою родину, твоїх друзів та сусідів, про хлопчиків у формі кольору хакі, яких кожного дня бачиш на вулицях та в транспорті.

Виходячи з зали, зауважуєш, що очі вологі не лише в тебе. З полегшенням думаєш, що не все втрачено, раз попри всі випробування, ми все ще здатні відчувати катарсис та лити сльози від мистецтва.

Не знаю, з якими питаннями приходять кияни та гості міста до театру Франка на виставу «Три товариші» і чи дає вона їм відповіді, але на питання «що нам із всім цим робити» у Ремарка відповідь є — «жити, Роббі, жити».

Заміна боржника у зобов’язанні: визначаємо нюанси. Місцеве самовряду

Перш за все відмітимо, що заміна сторони в зобов’язанні можлива у будь-якому зобов’язанні, якщо це прямо не заборонено відповідним законом та/або договором. Загальним принципом зміни зобов’язань є згода на це всіх сторін зобов’язання.

Одностороння відмова від виконання зобов’язання або одностороння зміна умов договору не допускаються, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Проте в цій статті ми будемо говорити лише про заміну боржника. Слід підкреслити, що навіть при об’єднанні територіальної громади відбувається реорганізація ОМС шляхом приєднання. А це, у свою чергу, означає, що до цього новоутвореного органу переходять усі майнові права та обов’язки приєднаних (ст. 104 ЦК України).

Тому говорити про заміну ОМС як кредитора у зобов’язанні говорити не доводиться.

Далі мова піде виключно про заміну боржника у зобов’язанні.

Нормативно-правова база

1. Положення ЦК України.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов’язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов’язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов’язку.

У ч. 1 ст. 510 ЦК України встановлено, що сторонами в зобов’язанні є боржник і кредитор. Отже, зобов’язання є правовідношенням між конкретно визначеними особами — сторонами зобов’язання.

Чинне цивільне законодавство передбачає можливість заміни сторін у зобов’язанні, однак установлює певні обмеження свободи розсуду учасників відповідних правовідносин з метою запобігання порушенню балансу інтересів цих осіб.

Закон установлює обмеження на заміну боржника в зобов’язанні поза волею кредитора.

Так, відповідно до ст. 520 ЦК України боржник у зобов’язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом.

Тут доречно навести позицію ВСУ в рішенні від 26.11.2017 № 922/1029/161. Так, зазначає ВСУ, норма ст. 520 ЦК України має на меті убезпечити кредитора від непередбачуваного та неочікуваного ризику невиконання зобов’язання внаслідок заміни особи боржника.

Крім того, відповідно до рішення ВСУ № 922 необхідність отримання згоди кредитора на переведення боргу зумовлена тим, що особа боржника завжди має істотне значення для кредитора. Вступаючи в договірні відносини, кредитор розраховує на отримання виконання з огляду на якості конкретного боржника (здатність виконати обов’язок, платоспроможність, наявність у боржника майна тощо).

Отже, для заміни боржника в зобов’язанні необхідна воля кредитора щодо відсутності заперечень проти покладення обов’язку первісного боржника на іншу особу.

Чинним законодавством установлено тільки форму правочину щодо заміни боржника в зобов’язанні — цей правочин учиняється в такій самій формі, що й правочин, на підставі якого виникло зобов’язання (ст. 513, 521 ЦК України). Водночас форми надання згоди кредитором щодо заміни боржника в зобов’язанні законом не передбачено.

Увага! Якщо первісний договір вчинено в простій письмовій або нотаріальній формі, такої ж самої форми вимагає і правочин щодо заміни боржника в зобов’язанні.

Правочин щодо заміни боржника у зобов’язанні, яке виникло на підставі правочину, що підлягає державній реєстрації, має бути зареєстрований у порядку, встановленому для реєстрації цього правочину, якщо інше не встановлено законом (ст. 521 ЦК України).

Наведене дає підстави для висновку про те, зазначає ВСУ, що для заміни боржника в зобов’язанні істотне значення має не форма виразу волі кредитора, а наявність відповідної волі, що й вимагається згідно з приписами ст. 520 ЦК України.

Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що предметом переведення боргу виступає юридичний обов’язок майнового характеру, який входить до змісту зобов’язання між первісним боржником і кредитором. Цей обов’язок полягає у сплаті коштів, передачі майна, виконанні робіт, наданні послуг тощо.

Отже, предметом переведення боргу може виступати не тільки грошовий, а й будь-який борг (юридичний обов’язок) за зобов’язанням.

Наслідком переведення боргу є заміна боржника в зобов’язанні. Сам же зміст договору і правове положення боржника залишаються незмінними. Тому новий боржник у такому зобов’язанні вправі висунути проти вимоги кредитора свої заперечення, що ґрунтуються на відносинах між кредитором і первісним боржником (ст. 522 ЦК України).

Наприклад, новий боржник може посилатися на сплив строку позовної давності по заявленій проти нього вимозі кредитора. Заміна сторін у зобов’язанні не змінює порядку обчислення й перебігу позовної давності (ст. 263 ЦК України).

Крім того, новий боржник має право висунути проти вимоги кредитора всі заперечення, що ґрунтуються на його власних відносинах з кредитором.

2. Положення ГК України.

Зазначимо, що ст.195 ГК України передбачає передачу (делегування) прав у господарських зобов’язаннях.

Так, управнений суб’єкт господарського зобов’язання, якщо інше не передбачено законом, може передати другій стороні, за її згодою, належні йому за законом, статутом чи договором права на одержання майна від третьої особи з метою вирішення певних питань щодо управління майном або делегувати права для здійснення господарсько-управлінських повноважень.

При цьому складається акт передачі прав та акт делегування господарсько-управлінських повноважень. Перший вважається чинним з дня одержання повідомлення про це зобов’язаною стороною, а акт делегування господарсько-управлінських повноважень іншому суб’єкту — з дня офіційного опублікування цього акта.

Відповідно до ст. 195 ГК України передача (делегування) прав тягне за собою обов’язок суб’єкта, який одержав у результаті такої передачі (делегування) додаткові повноваження, вирішувати відповідне до цих повноважень коло господарських питань та нести відповідальність за наслідки рішень, що ним приймаються.

Разом із тим до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України. Таким чином, далі наведемо приклад договору про заміну боржника у зобов’язанні договору поставки, ґрунтуючись на положеннях ЦК України.

Щодо документального оформлення переведення боргу зазначимо, що найчастіше сторони укладають між собою тристоронню угоду, сторонами якої виступають первісний боржник, новий боржник і кредитор або двосторонній договір між старим і новим боржником.

Ми наведемо приклад двостороннього договору.

При цьому слід мати на увазі: для того, щоб такий договір мав юридичну силу, необхідно отримати письмову згоду кредитора, яка оформляється в довільній формі, наприклад у вигляді рекомендованого листа з повідомленням про вручення.

Більше того, як ми вказували вище, ВСУ надав позицію про те, що для заміни боржника в зобов’язанні істотне значення має не форма виразу волі кредитора, а наявність відповідної волі, що й вимагається згідно з приписами ст. 520 ЦК України.

Читайте также:  Реорганизация предприятия, юридического лица, бизнеса

Словник театральних термінів з дисципліни "Майстерність актора". Спеціалізація: "Актор драми", "Актор театру ляльок", "Хореографія"

Вступ

 Словник театральних термінів складений як навчальний посібник-довідник до теоретичних питань з майстерності актора та інших фахових дисциплін і має на меті доповнити певні значення і розуміння слів, термінів і понять, якими користуються у театральному мистецтві.

Концентрація певних знань накопичується роками на основі вікового і професійного досвіду. Виходячи з базових понять і власних міркувань, користуючись інформацією і роботами в цьому напрямку спеціалістів-театрознавців, режисерів-педагогів, наукових робітників та сучасними поглядами на деякі теоретичні питання.

Словник-довідник складений з деякими скороченнями і спрощеннями для швидкого розуміння і розрахований на 15-18-річного молодого студента-початківця, призначений як для внутрішнього користування, так і усім, хто цікавиться театральним мистецтвом. 

А

Абстракція – (виділений, відокремлений) – уявне виділення найсуттєвих,      основних ознак, зв’язків, що характеризують клас предметів і явищ; погляд твердження відірване від дійсності, яке не спирається на факти. (“абстрактне” протиставляється конкретному).

Абсурд – (безглуздий, нісенітниця) – словосполучення “театр абсурду”, “література абсурду”, – умовні назви творів, що змальовують життя у вигляді хаотичного нагромадження випадковостей, безглуздих ситуацій.

Авансцена – передня частина між завісою і рамкою, яка займає місце по ширині портальної арки. Служить місцем дії невеличких сцен перед завісою.

Антураж – (оточення) – середовище якогось оточення.

Аналіз драматичного твору, ролі – (розклад) – метод дослідження, який полягає в процесі розкладу цілого на складові елементи; розбір; розгляд чогось. Нерозривно пов’язаний з синтезом – поєднанням елементів в єдине ціле.

Анфас – (в обличчя) – обличчя до обличчя; вид обличчя прямо, передом.

Акцент – (наголос) – виділення силою звуку і тривалістю вимови в слові або в реченні (логічний або змістовний)

Академізм – назва школи, застосованої Платоном під Афінами. Став розумітися як стиль вищої театральної кваліфікації.

Акт – (дія) – найбільша за обсягом структурна одиниця поділу драматичного твору й спектаклю на його складові (1 і більше до 5 в залежності від традицій). Кожний акт п’єси ділиться на ще дрібніші частини – сцени, епізоди, картини або яви.

Актор (діючий) – виконавець ролей у драматичних творах різних жанрів.В залежності від статусу театрального колективу – професіонал або аматор. Носій специфіки театру. Символ театру, найперший елемент театрального видовища.(на відміну від акторства). Синонімом є слово “Артист”.

  • Акторство – стан людини, яка перебуває в ігровому театральному або буттєвому контексті, перевтілюється в інший образ, свідомо або ненавмисно змінює “Я” на “не Я”.
  • Акторське мистецтво – творчий процес, результатом якого є створення і втілення у спектаклі творчого образу; одна із різновидів виконавчої творчості, де виконавець уподібнює себе дійовій особі п’єси, ідентифікує себе з образом (здатність до перевтілення), який є одним із показників володіння акторського мистецтва.
  • Артистична техніка – техніка, спрямована на розвиток, удосконалення психічної і фізичної природи артиста.

Амплуа – (зміна, роль) – закріплений за актором-виконавцем набір ролей, схожих за характером відповідно до його індивідуальних, сценічних і вікових даних. Чоловічі – коханець, герой, комік, простак, резонер, фат. Жіночі – героїня, субретка, інженю, травесті, стара дама.

  1. Амфітеатр – частина місць у глядацькій залі театру, що перебуває за партером і ложами; за рівнем престижності в амфітеатрі розміщалась публіка середнього статку.
  2. Анонс – попереднє оголошення або інформація про театральну прем’єру про театральну прем’єру, гастролі, зміни в поточному репертуарі театру.
  3. Ансамбль – рівень організованості і ступень взаємодії акторів, займаних у п’єсі, що сприяє створенню художньо цілого спектаклю.
  4. Антреприза – приватна театральна діяльність власника видовищного підприємства – антрепренера, який відповідає за оренду приміщень, рекламну, фінансову діяльність, контракти, бенефіс.
  5. Антракт – перерва між актами (діями) спектаклю для короткого відпочинку акторів, глядачів, зміни декорацій тощо.
  6. Аншлаг – (вивіска оголошень) – відсутність вільних місць у глядацькій залі, повна реалізація всіх квитків.
  7. Архітектоніка – побудова художнього твору, єдність форми й змісту, задана автором форма зовнішньої конструкції драматичного або сценічного твору й специфіки зв’язку його окремих частин (відрізняється від композиції як внутрішньої форми драми і спектаклю).
  8. Аксесуар – невеличка частина чогось, дрібні предмети бутафорії та реквізиту.

Аналіз – (драм. твору, ролі, образу) – розклад на частини; метод дослідження, який полягає у розчленуванні цілого на складові частини для детального вивчення твору, дійових осіб, обставин, характерів тощо. Аналіз означає вивчення, дослідження драматичного твору для пояснення, визначення і розкриття задуму драматурга.

  • Апарт – монологи, репліки, адресовані глядачам для навчання, ніби “випадково” підслухані, дуже лаконічні, вимовляються в сторону.
  • Ар’єрсцена – (ззаду і сцена) – резервне приміщення за сценою для розміщення декорацій або використовується для створення ілюзії простору і великих глибин.
  • Арка портальна – (дуга) – основна частина оформлення сцени, що відділяє сцену від глядацької зали і має постійне художнє оформлення і постійну величину розкриття.

Арлекін – 1) традиційний персонаж італійської комедії дель-арте, образ простака слуги, незграбного телепня, який своїми витівками заплутував інтригу комедії. 2) сукна, що обрамляють портальну арку сцени, які призначені для закриття від глядачів конструкції верхньої частини сцени.

Асистент режисера – перший помічник режисера-постановника, член постановчої групи, керує групою помічників режисера.

Атмосфера – (пара + куля) – в театральному мистецтві – емоційне забарвлення кожної дії, сцени, епізоду, вистави. Атмосфера – це середовище, в якому розвиваються події.

Афект – (настрій, хвилювання, пристрасть) – психологічна, короткочасна, бурхлива емоційна реакція людини (гнів, лють, жах, відчай, раптова велика радість). Оцінка на зовнішній фактор.

Афіша – (вивішувати) – вид реклами, оголошення за певною формою про концерт, виставу і т. д., що вивішується на видному місці.

Афоризм – (визначення) – короткий влучний вислів закінченої думки і відточеної  форми.

Асоціація –(союз, об’єднання) – (психол.) – зв’язок, який виникає при певних умовах між двома або декількома психічних утворень (відчуттями, актами, діями, ідеями, сприйняттями і т. п.)

Б

Балаган –(верхня кімната, балкон) – сезонне приміщення для театральних, циркових, естрадних видовищ на площі, вулиці. В Росії і Україні з ХVIII ст. як театральне дійство комічного характеру, що відбувались на ярмарках і народних гуляннях існував до 30-х років ХХ ст.

  1. Балкон – (в театрі) – місце для публіки, розташоване з боків глядацької зали або на різних ярусах глядацької зали напроти сцени.
  2. Бельетаж –(гарний поверх) – перший ярус балкона у залі для глядачів, що розташований над ложами бенуаром і амфітеатром.
  3. Бенефіс –(благодіяння) – спектакль, зіграний на користь представника театральної трупи як форма матеріального заохочення і підтримки акторів або як вияв визнання заслуг з майстерності артиста.
  4. Бенуар –(ложа) – ряд театральних лож, що розташовуються одна за одною по обидва боки театральної зали на рівні партеру.

Біомеханіка –(мистецтво побудови машин), введена В. Є.

Мейєрхольдом система акторського тренажу: сукупність прийомів і навичок (гімнастичних, пластичних, акробатичних), за допомогою яких актор отримує можливість свідомо, доцільно і природно керувати механізмом свого тіла; першочергове значення придавалось зовнішній техніці, що протиставлялася “школі переживання” і приводила до недооцінки внутрішньої акторської техніки.

Біс – (повтор) – виклик виконавця на сцену після закінчення виступу для повторення номера.

Блазень –комічний персонаж у старовинних ярмаркових і балаганних видовищах; набув поширення в драматургії. Основна функція блазня розважати героїв п’єси. Блазні носили яскраві, барвисті костюми з дзвіночками і бубонцями. Емблемою блазня була лялька з бубонцями, яку він тримав в руках.

Блок –об’єднання відносно дрібних елементів сценарію в єдину структуру (наприклад, блок концертних номерів).

Бутафор –(той, хто випускає виконавців на сцену) – в сучасному театрі, працівник сцени, що виготовляє бутафорію (копії, муляжі, скульптури, меблі, посуд, прикраси, зброю тощо). Бутафорія – предмети сценічної обстановки, копії, підробки, прикраси, що вимагає жанр і стиль вистави.

Буф –(жарт) – термін, який застосовується для позначення акторів, що користуються прийомами буфонади; у драматургії – введення елементів скоморошества, блюзнірства; опера-буф – кумедна опера з поєднанням співів і діалогу. 

Буфон –(блазень)–амплуа актора, що використовує блазнівські засоби в ролі (розмова, пластика, міміка)

Безпредметні дії – (вправи на “пам’ять фізичної дії”) – одні із вправ, запропонованих К.С. Станіславським для виховання актора. Суть їх полягає в тому, що актор виконує якусь зовнішню фізичну дію або ряд дій, але з уявними предметами. Ці вправи виховують увагу, зосередженість, послідовність, “уявне бачення”, допомагають створювати “внутрішній монолог”.    

В

Вампука – фарсово-сатирична назва спектаклю, побудованого на штампах; пародія, яка має на меті подолати кривляння та манірність на сцені. Використовується як прояв дурного художнього смаку на сцені. 

Вар’єте –різновид театру малих форм, який поєднує елементи сценічного, естрадного,вокального, хореографічного і циркового мистецтва. Головна ознака – розважальний характер, в поєднанні сценічного виступу і кафе-ресторану (порівн. “кабаре”, “ревю”)

Читайте также:  Увеличение штрафов за несоблюдение трудового законодательства

Введення (актора)– включення нового виконавця в готовий, іноді давно діючий спектакль. Термінова заміна виконавця аби дати можливість актору показати себе в новій ролі.

Вимарка – скорочення тексту п’єси або тексту ролі.

Вигородка –перевірка ескізу або макету декорації нової вистави шляхом відтворення на сцені у виді макета в натуральну величину. У акторській роботі – новий стан роботи над роллю “у вигородці” після застольного періоду.

Вистава –1. Твір театрального мистецтва, сценічне видовище. Синонім – спектакль. 2. Розіграна або незвичайна дія.

Вихід (актора) – поява актора на сцені для участі в дії.

Вихідна (подія) – подія, що відбулася до того, як піднялася завіса. Конфліктний факт, що відбувся за межами п’єси або пропоновані обставини, що провокують наступні дії.

Вихідна подія є частиною діючого аналізу п’єси і ролі. Подія, яка передує сюжету або (фрагменту), що визначає його подальший розвиток, оцінку і поводження героїв.

Є також центральна подія, головна подія, фінальна подія.

Виклик (актора) – вираження схвалення в даному виступу акторів наприкінці вистави оплесками публіки.

Відкритий фінал –завершення дії п’єси  або спектаклю в кульмінаційний момент з метою провокації глядача на самостійні пошуки можливого розв’язання драматичного конфлікту.

Віра (сценічна)–елементвнутрішньої техніки актора, професійний театральний термін, який визначає здатність актора серйозно ставитись до вимислу “якби”.

“Серйозно” – значить так, як “ніби то” все не вигадка, а справжнісінька правда. Глядач вірить в те, у що вірить актор. Сценічна віра народжується через виправдання.

Виправдати означає пояснити мотиви і ціль героя, тобто: чому? і за ради чого герой вчинив дану дію, вчинок. Сценічне виправдання – шлях до віри.   

Внутрішнє бачення –здатність відтворювати уявою реальних і небувалих явищ; уміння образно представити своїм внутрішнім зором слово, поняття, явище (“кінострічка бачень”).

Внутрішній монолог

Розписка: зразок і правила написання в Україні у 2020 році | Юридичний самозахист

Стаття актуальна на 2021 рік

Розписка – це документ, який фіксує взаємовідносини між двома або більшою кількістю осіб в будь-якій сфері. Найчастіше вона посвідчує позику грошових коштів. Правильно складений документ може бути прийнятий в суді як доказ. Однак потрібно розуміти, що юридична сила розписки повністю залежить від її грамотного складання.

За призначенням вони поділяються на кілька основних видів:

  • розписка про отримання коштів;
  • про отримання документів;
  • про відсутність претензій;
  • про отримання аліментів.

Як писати розписку про отримання коштів

Що робити, коли у вас просять гроші в борг? Кращою страховкою для вас в такому випадку буде розписка про отримання коштів.

Але слід пам’ятати, що надання грошей під розписку не є панацеєю від недобросовісних боржників. Тільки ваша грамотність і передбачливість при їх передачі зможе вам допомогти.

Чи є розписка юридичним документом

За своєю суттю це письмове підтвердження передачі грошей від однієї особи до іншої. Більш того, при правильному складанні розписка також посвідчує особистість боржника, суму переданих коштів, зобов’язання їх повернути, строк і відповідальність за невиконання зобов’язання.

Тому, якщо вам не повертають гроші та ви бажаєте відновити справедливість шляхом звернення до суду, цей документ вам стане у нагоді.

Як стягнути борг на підставі розписки, які основні вимоги до написання боргової розписки встановлені в судовій практиці ви можете ознайомитися на нашому сайті в статті «Як укласти договір позики та отримати позику під розписку».

Як грамотно написати розписку про отримання грошей

У цій статті ми лише доповнимо перелік наданих нами рекомендацій.

  1. Перше, що необхідно запам’ятати – бажано, щоб цей документ був написаний власноруч. Для чого нам потрібен саме рукописний текст? Юридичну силу матимуть обидва варіанти – хоч рукописний, хоч машинописний. Законодавством не встановлено правила написання. При зверненні до суду, для того, щоб однозначно ідентифікувати людину, необхідними є не тільки прізвище, ім’я, по батькові та паспортні дані, але і зразок підпису, а іноді і почерку людини. В такому випадку розписка, оформлена рукописним текстом, – повноцінна гарантія того, що боржник не зможе посилатися на те, що він не брав грошей під розписку.
  2. Розписку в отриманні грошових коштів краще залишити у себе для підтвердження надання грошей в борг.
  3. У розписці неприпустимими є виправлення і закреслення. У тексті документа краще залишити все як є, а внизу написати «виправленому вірити» і поставити підпис. Але рекомендуємо переписати все начисто.
  4. Суму грошей, які були передані в борг, слід вказати цифрами та прописом, а також вказати валюту, в якій передаються гроші.
  5. Необхідно вказати мету позики, щоб в подальшому боржник не посилався на те, що це був подарунок.
  6. Рекомендуємо давати гроші в борг під розписку при свідках, які надалі зможуть підтвердити факт передачі вами грошей боржнику. Тому бажано вказати дані, які допоможуть ідентифікувати їх надалі, і підпис.
  7. Існує думка, що потрібно давати гроші в борг під розписку через нотаріуса. Чинне законодавство не встановлює такого обов’язку. Звичайно, за таку процедуру доведеться заплатити певну суму, але в підсумку ми отримаємо суттєві переваги, а саме:
  • Нотаріус може перевірити наскільки правомірною є ця угода.
  • У разі необхідності він завжди зможе підтвердити, що цей документ був оформлений конкретною людиною.
  • У суді у боржника вже не буде можливості відмовитися від своїх обов’язків.

Розписка про отримання грошей (зразок)

РОЗПИСКА

10.02.2020                                                                                                                                 м. Одеса

Читать Драма в трех актах онлайн (полностью и бесплатно)

  • Анонс
  • Один из самых оригинальных и ярких романов миссис Кристи, пример блестящего розыгрыша, когда читателя исподволь заставляют идти по ложному следу.
  • Действие развертывается в театральной среде, что не совсем характерно для произведений Кристи.

Характеры более многогранны, чем обычно, и это делает чтение романа приятнейшим времяпровождением.

Персонажи же выписаны настолько живо и убедительно, что читателю просто не приходит в голову заподозрить в ком-то из них фальшь.

Роман получил весьма хорошую критику: отмечались оригинальность сюжета и способность миссис Кристи держать читателя в напряжении буквально до последней страницы.

В то же время в романе встречаются и некоторые логические несуразности — так, к примеру, остается тайной, почему один из подозреваемых помещен в лондонскую гостиницу “Ритц”. Почему он живет там? Может, у него дома ремонт?

  1. Ральф Патридж на страницах “Нью-Стейтсмен” прослеживает в нем традиции знаменитых романов “Убийство Роджера Экройда” и “Смерть лорда Эджвера” и, по его образному выражению, считает “Трагедию в трех актах” их счастливым потомком.
  2. В некоторых американских изданиях приведена несколько измененная концовка, согласно которой преступник оказывается больным мегаломанией.
  3. Это первый роман Кристи, годовой распроданный тираж которого достиг 10000 экз.
  4. Режиссер-постановщик:
  5. Сэр ЧАРЛЗ КАРТРАЙТ
  6. Помощники режиссера:
  7. Мистер САТТЕРТУЭЙТ
  8. Мисс ГЕРМИОНА ЛИТТОН ГОР
  9. Костюмы от Модного дома
  10. «Амброзия Лимитед”
  11. Освещение:
  12. Мосье ЭРКЮЛЬ ПУАРО
  13. Моим друзьям — Джеффри и Ваиолет Шипстон
  14. Акт первый
  15. ПОДОЗРЕНИЕ
  16. Глава 1
  17. “Вороново гнездо”
  18. Мистер Саттертуэйт сидел на террасе виллы “Вороново гнездо” и смотрел, как ее хозяин, сэр Чарлз Картрайт, взбирается по тропинке, ведущей от моря к дому.

Вилла “Вороново гнездо” представляла собой современный образчик бунгало, снабженного всяческими усовершенствованиями. Ни намека на портики, фронтоны и прочие архитектурные украшения, столь любезные сердцу зодчего средней руки. Это было незатейливое приземистое сооружение из белого камня, гораздо более просторное внутри, чем можно предположить по его внешнему виду.

«Вороновым гнездом” вилла была названа потому, что стоит высоко над морем, и из нее как на ладони видна гавань Лумаут. Терраса, обнесенная прочной балюстрадой, одной стороной круто нависает над морем.

Если идти по дороге, то от “Воронова гнезда” до города не менее мили. Дорога эта, петляя, поднимается над морем и уходит в глубь побережья.

Но сэр Чарлз Картрайт шел сейчас крутой рыбачьей тропой, по которой до города рукой подать — минут семь пешком.

Сэр Чарлз был стройный загорелый человек средних лет, одетый в поношенные серые фланелевые брюки и белый свитер. Он шел размашистым шагом, слегка согнув руки в локтях.

“Сразу видно — бывалый моряк”, — сказали бы многие, глядя на него. Однако более проницательный наблюдатель призадумался бы, смущенный какой-то фальшью в этой картине. Перед ним бы тоже возникли палуба, шхуна…

Но — не настоящие, а грубо намалеванные на заднике сцены.

Ссылка на основную публикацию