Олександр Строкань: до чого готуватися підприємцям. v Міжнародний форум із захисту бізнесу.

Тенденція на спрощення та делегування диктує бізнесу нові реалії: для утримання клієнта варто підлаштовуватися та створювати унікальні різновиди співпраці. Юридична сфера не залишається осторонь. Це особливо актуально для фірм, які працюють з IT-компаніями, адже вони швидше за інших реагують на глобальні зміни.

Олександр Строкань: до чого готуватися підприємцям. v Міжнародний форум із захисту бізнесу.

Команда Icon.Partners — не виняток. Вже 70% наших замовників підключені до юридичної підписки. Про незвичайну бізнес-модель — у новому матеріалі.

Хто ми 

При створенні компанії Icon.Partners, вирішили одразу визначитися з напрямком роботи, показуючи експертизу у конкретній ніші. Обрали IT-сферу. До 2012 року ніхто не наважувався так заявляти, клієнти з IT були, але спеціалістами в IT-праві компанії себе не називали.

Контракти з розробниками та партнерами, ліцензійні угоди, підготовка компаній до інвестицій, консалтинг — це 3% від того, чим ми займаємося. Працюємо зі стартапами, аутсорсинговими та продуктовими IT-компаніями, маркетплейсами, SaaS-проектами та навіть блогерами.

Як починалося

Co-founder Вячеслав: З IT-сферою я пов’язаний ще з дитинства: навчався у фізико-математичній школі, а після випуску мої друзі стали айтішниками. У 2011 році теж потрапив до IT, але програмувати мені не подобалося. Натомість, влаштувався юристом в IT-компанію, де водночас вів кілька проектів: від аналога соцмережі Pinterest до торрент-трекера.

Я швидко потоваришував із новим керівником, а в 2012 він порадив відкрити юридичну компанію. Взяв у борг $10 000 на запуск фірми — та «помчали».

Перший в Україні в рекламних каналах та на сайті почав використовувати термін IT-юрист, купував банери на ресурсах подібних до AIN.UA, позиціонував нас так в інших промо-матеріалах.

Наприклад, у штаті були лідогенератори, які писали фаундерам у Linkedin та у першому повідомленні ми називали себе «IT-юристи».

Що було далі

Co-founder Андрій: В Icon.Partners надходять різні запити: від одного договору на «зараз» до проекту з терміном реалізації у 2-3 роки. Приємно, коли клієнти постійно повертаються з новими завданнями, але проблема вирішення точкових питань у несистемності.

Юриспруденція — це не складання одного документа, а комплексна та постійна робота.

Виконувати точкові завдання — це працювати як юрист-фрілансер, тобто не вникати глибоко в бізнес клієнта. У нас була мета вийти на інший рівень, перевершити себе, показати якість вище, ніж у конкурентів.

У пошуках відповідної моделі співпраці звернули увагу на підписку. В інших сферах це не нова функція, але в юридичному просторі такий формат роботи навіть у 21 році звучить незвично.

Максимум із чим стикалися — тарифи, де залежно від вибраного пакету звертаєтесь лише з базовими питаннями.

Із завданням складніше потрібно купувати тариф у 3-4 рази дорожче або додаткові консультації за високим прайсом. 

Акаунт-менеджер Павло: Тарифний спосіб роботи нам не подобався. Але перед тим, як пропонувати нову схему співпраці, дізналися, з якими ситуаціями стикалися наші клієнти. Хотілося, щоб модель була зрозумілою та зручною для всіх учасників процесу.

Був клієнт — власник невеликої компанії з розробки програмного забезпечення. На ранніх етапах із юркою справлявся сам, але в міру розширення фірми зрозумів, що не встигає. Не хотілося обирати між управлінням та укладанням контрактів. Після 5 спроб знайти хорошого юриста в штат, зрозумів, що не знаючи юриспруденції важко оцінити компетенцію. Наймати двох-трьох експертів не дозволяв бюджет.

Інший — розробник ігор, вважав за краще працювати точково з юристами-фрілансерами. Одна з його ігор була заснована на відомій книзі. Та ілюстратор надихався їй під час малювання образів. Виявилося, що розробник некоректно порахував термін охорони авторських прав письменника. В результаті, від компанії вимагали негайно видалити гру з маркетплейсу та грошову компенсацію. 

Коли користуєшся послугами фрілансерів, у таку ситуацію потрапити не складно, адже зона відповідальності підрядника обмежується локальним договором.

Проблема кейсів вище, криється в тому, що окремі фахівці не універсальні солдати, а відсутність юридичного супроводу загрожує наслідками. Вони б’ють по гаманцю і що вагоміше по репутації.

Клієнтам потрібна послуга з постійним обслуговуванням процесів компанії та з експертизою, яка вирішує запит будь-якої складності. Підписка від Icon.Partners закриває потребу у штаті спеціалістів чи пошуку юристів під певне завдання.

Олександр Строкань: до чого готуватися підприємцям. v Міжнародний форум із захисту бізнесу.

Як це працює

Акаунт-менеджер Максим: Перше — заповнення детального брифу. Завдяки йому оцінюємо обсяг завдань та підбираємо варіант підписки. Далі розподіляємо запити по експертам з відповідною спеціалізацією.

Клієнт спілкується у спільному чаті месенджера з нами та бачить прогрес виконання завдань. Залежно від інтенсивності робіт можна розширити або призупинити підписку.

В Icon.Partners впроваджено систему DoubleCheck: кожне завдання додатково перевірять один або кілька фахівців, забезпечуючи надійність послуги.

Відсутність бюрократії та великий штат (ми найбільша юридична компанія в Харкові) дозволяє розпочати роботу наступного дня після запиту.

Приклад кейсу Icon.Partners або як (НЕ) втратити інвестиції через інтелектуальну власність

Юристка Анастасія: Команда амбітних програмістів організувала стартап. Для залучення інвестицій оформилися як корпорація у Делавері. Але на етапі переговорів з інвестором зіштовхнулися з проблемою.

Вони не мали доказів, що компанії належали права на цей продукт. Розробка велася вже два роки, але без документального оформлення.

Втрачати шанс на інвестиції стартап не хотів і розумів, що в інших інвесторів виникнуть такі самі питання.

Команда звернулася до Icon.Partners, щоб розібратися в проблемі. Ми створили договори про передачу інтелектуальної власності від кожного розробника на користь компанії із закріпленням через Commit_ID на GIThub (фіксація змін у системі управління IT-проектами та версіями програмного коду).

Інвестора влаштували надані документи. А фаундери без ризику підписали інвестиційну угоду з підтвердженням, що все належить компанії.

Клієнти часто думають, що склавши 2-3 договори, юр. питання вирішено.

Але це не так, юриспруденція є щоденним рутинним процесом, який не обмежується парою шаблонних контрактів, реєстрацією компанії та відкриттям банківського рахунку.

Проблема клієнта могла б не виникнути, якби перед залученням інвестицій закріпили всю ІВ. Тепер замовник оформив підписку в Icon.Partners і заздалегідь готується до будь-яких дій у компанії.

Що кажуть про нас

«Icon.Partners бізнес-партнер Payoneer вже понад рік, ми дуже раді цьому діловому партнерству. Їхній рівень розуміння продуктів Payoneer дуже глибокий.

Вони чудово пояснюють цінність та переваги наших продуктів своїм клієнтам, які шукають рішення для міжнародних платежів. Icon.Partners виконали величезну роботу, допомагаючи Payoneer краще зрозуміти ринок Центральної та Східної Європи.

Ми дуже задоволені плідним діловим партнерством», — Eyal Moldovan, Payoneer.

«Висловлюю подяку та вдячність Вячеславу та Icon.Partners за юридичну підтримку моєї компанії.

Кілька років тому я шукав професійного консультанта, який міг би допомогти мені з реєстрацією бізнесу, оптимізацією податків та складанням документів для моїх проектів, зокрема, умов використання та політики конфіденційності. Усі робочі завдання було виконано якісно», — Alexandr Savchuk, Finder.vc.

Успіх проекту залежить не лише від креативного підходу, ідеї та вкладених фінансів. Звертайте увагу на юридичні аспекти.

Зануритися самостійно, найняти у штат або отримати 10 експертів за ціною одного юриста, вибір за вами. Зважуйте всі за та проти, інакше ризикуєте втратити час, гроші, проект, а іноді навіть волю. З підпискою від Icon.

Partners можна не гасити пожежі, а запобігати їх. Бізнес буде захищений від будь-яких юридичних загроз.

У Icon.Partners є кілька варіантів для тестування та можна спробувати мінімальний пакет. За промокодом AIN&ICON — додаткові 10 годин підписки в подарунок.

Є завдання для нас? Отримайте безкоштовну консультацію в телеграмі — t.me/iconpartners.

Провідне підприємство оборонної промисловості України на межі закриття через системний тиск державних органів – Новости Весь Харьков

Олександр Строкань: до чого готуватися підприємцям. v Міжнародний форум із захисту бізнесу.

  • 16 березня, 14:00 – Одне з найбільших підприємств оборонної промисловості України на межі закриття через системний тиск державних органів: причини та шляхи вирішення
  • Організатор: ТОВ “НВП Темп 3000”.
  • Спікери: Юрій Євтушенко – засновник ТОВ “НВП “НВП Темп 3000”; Олександр Строкань – адвокат практики вирішення спорів Mitrax; Євген Галя – адвокат.

Коротко. Через низку відкритих кримінальних процесів та тиск на керівника, українське підприємство може невдовзі закритися. Учасники пресконференції представлять докази юридичного та публічного тиску на “ТЕМП-3000” та докази щодо якості бронежилетів, пов’язаних з скандальною справою Марченко. Окрім цього, спікери продемонструють українські бронежилети та звіти на дотримання всіх договірних зобов’язань перед клієнтами.

Крім цього, учасники запрошують відвідати виробництво і самостійно перевірити якість продукції, що виготовляється. Детальну інформацію щодо відвідання виробництва нададуть під час пресконференції.

Підсумкові матеріали:

Підприємство «Темп 3000», відоме через «справу бронежилетів», заявляє про загрозу знищення

Численні перевірки та порушені судові справи проти компанії ТОВ “НВП Темп 3000”, які стосуються «неякісних бронежилетів» та «зловживань на армії», свідчать про їх замовний характер. Адже сфабриковані справи роками не передають до суду.

Про це заявив засновник ТОВ “НВП Темп 3000” Юрій Євтушенко під час пресконференції в Укрінформі на тему “Одне з найбільших підприємств оборонної промисловості України на межі закриття: причини та шляхи вирішення”.

«Підприємство майже за три роки пройшло всі докази тих чи інших обставин, тих чи інших органів аж до Верховного суду. Було три справи у Верховному суді.

Підприємство довело свою правоту в тому, що воно діяло в межах визначених правил.

Але Головну військову прокуратуру на той час це не зупинило, і вони пред’явили обвинувальний акт засновнику підприємства і бухгалтеру», – розповів Євтушенко

Читайте также:  Підтримка - договір між батьками про проживання, виховання та сплату аліментів на дитину (зразок)

Він додав, що вже два роки ГПУ не може передати до суду матеріали справи для розгляду. «Всього 11 томів кримінальної справи передаються більше ніж два роки», – повідомив керівник підприємства і наголосив, що жодного прокурора, який готував справу до суду, вже немає в прокуратурі, оскільки вони не пройшли атестацію.

За його словами, тиск на підприємство триває з 2014 року: відбулось понад 170 судів, три справи розглядались Верховним судом України.

Учасники пресконференції наголосили: працівники “Темп 3000” пересвідчувались, що справи є переслідуванням підприємства, всі дії були спрямовані на зрив обороноздатності держави, дискредитацію та знищення вітчизняного виробника.

Євтушенко згадав про підпал підприємства відразу після укладання контрактів на постачання засобів індивідуального захисту для Міністерства оборони і підкреслив, що такі провокації спостерігаються 5 останніх років. Пожежею були знищені виробничі, складські приміщення, запаси сировини, матеріалів, готової продукції.

Крім того, адвокат практики вирішення спорів Mitrax Олександр Строкань нагадав про справу «неякісних бронежилетів». Кримінальне провадження по ній було розпочате ДБР в квітні 2019.

Голова ДБР тоді відкрито говорив про порушення вимог якості бронежилетів та про наявність злочинної змови ще до того, як йому надійшли результати експертизи.

«Вважаємо, що з самого початку орган досудового розслідування був упереджений, що негативно вплинуло на репутацію підприємства “Темп 3000″», – заявив Строкань і звернув увагу, що недоведені обвинувачення були підхоплені ЗМІ і розтиражовані.

Адвокат нагадав, що Євтушенку було вручено письмове повідомлення про підозру за ознаками вчинення кримінального правопорушення ч.4 ст. 90 ККУ (шахрайство в особливо великих розмірах) за попередньою змовою групою осіб, а також вручено копію клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або у формі застави у понад 100 млн грн.

«Якщо детально ознайомитися з матеріалами провадження, стає зрозуміло, що все це …гучні слова. Лише 2 листочки роздруківки розмов, де фігурує саме Євтушенко і жодного натяку на поставку бронежилетів, які б не відповідали вимогам договору», – підкреслив адвокат.

Щодо балістичної експертизи, яка начебто встановила, що прострілюються три з п’яти бронежилетів, то важливим є той факт, що вона проводилась із порушенням умов і без врахування балістичних вимог до бронежилетів.

«Експертиза органу досудового розслідування проводилась при проведенні дощування (певний спосіб поливу, середній шар опадів, що випали на певній площі – ред.) протягом 60 хв з інтенсивністю 1,5 мм в хвилину.

При цьому нормативною документацією, що є обов’язковою для проведення подібних досліджень, до цієї категорії бронежилетів передбачено інші умови, а саме – це 5 хвилин з інтенсивністю 3 мм в хвилину», – розповів адвокат, додавши, що саме ці технічні вимоги застосовуються до цих бронежилетів з 2003 року.

Фактично дощування проводилось протягом періоду часу, що в 12 разів перевищує нормативно визначений, повідомив адвокат. Він також нагадав, що вимоги до бронежилетів передбачають використання їх в умовах «помірного типу клімату».

Крім того, під час експерименту прострілювався не весь бронежилет, а його частини окремо, що також є порушенням, вважає сторона захисту, а експертизу проводила установа, яка не має на це ліцензії. «Про яку об’єктивність розслідування може йти мова, якщо експертизу проводить установа, яка не має відповідної акредитації в Україні?» – наголосив адвокат.

«Матеріали кримінального провадження і близько не містять доказів для того щоб довести, що Євтушенко, «Темп 3000» виробляли неякісні бронежилети. В результаті десятків обшуків, експертиз та понад 40 тис.

годин негласних слідчих (розшукових) дій, сотень допитів сторона обвинувачення не змогла встановити дві основні обставини – це ні «злочинного умислу на поставку неякісних бронежилетів», ні встановлено порушення вимог щодо якості бронежилетів», – підсумував адвокат.

Євтушенко наголосив, що наразі на підприємстві проходить безпрецедентна кількість перевірок – іноді до чотирьох в день. Він вважає, що це пов’язано з бажанням знищити підприємство та позбавити його волі.

«Підприємство «Темп 3000» у 2014 і 2015 рр поставило 80% всього забезпечення бронежилетів і касок всіх силових структур, не тільки Міністерства оборони. Ми були основні постачальники бронежилетів у 2014-2015 рр.

Ми для МОУ у 2014-2015 рр поставили 220 тис. бронежилетів», – повідомив Євтушенко.

На його думку, саме ці показники пояснюють бажання конкурентів знищити трудовий колектив.

Як повідомлялось, 5 листопада 2019 року генерал-майору, начальнику Головного управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗСУ Дмитру Марченку, двом його заступникам та двом начальникам відділу було оголошено підозри у постачанні до війська неякісних бронежилетів.

У ДБР стверджують, що ці посадовці здійснили закупівлю 20 тис. неякісних бронежилетів на суму 176 млн грн.

11 листопада Печерський суд обрав Марченку запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з правом застави у 76 млн грн.

7 лютого слідчі у справі щодо постачання до ЗСУ неякісних бронежилетів повідомили про підозру у шахрайстві в особливо великих розмірах технологу ТОВ “НВП Темп 3000”.

Слідством установлено, що технолог товариства сприяла засновнику підприємства та посадовим особам МОУ у заволодінні коштами у сумі 61,677 000 гривень. Бюджетні гроші були використані на закупівлю бронежилетів “Корсар М3с 1-4”, що не відповідають вимогам ДСТУ та технічним умовам, зазначили в ДБР.

  1. 10 лютого міністр оборони Андрій Загороднюк заявив, що Міноборони не планує відкликати бронежилети “Корсар”, які надійшли до ЗСУ.
  2. Відео з пресконференції:
  3. Источник: uprom.info
  4. Олександр Київський
  5. Новости портала «Весь Харьков»

Найкращою протидією арешту та блокуванню роботи підприємства є завчасне структурування бізнесу — Олександр Строкань

Захист бізнесу на ринку ВПК, зокрема структурування бізнесу, захист бізнесу у спорах з ДБР, ГПУ, диверсії МОУ з прийомки товару, захист прав інтелектуальної власності — саме це коло питань висвітлив під час своєї лекції Олександр Строкань, партнер, керівник практики вирішення спорів АО Mitrax. Він наголосив слухачам Legal High School на спільних ознаках підприємств оборонної сфери, якими, на його думку, є контроль діяльності з боку держави, наявність науково-виробничої бази, державні оборонні замовлення та досить значні прибутки.

Відповідно і коло юридичних проблем у підприємств ВПК мають свої особливості, зокрема, лектор виділив такі: проблеми з правоохоронцями, пов’язані з невідповідністю якості або вартості товару за оборонним замовленням; крадіжки об’єктів інтелектуальної власності; «капості» з боку конкурентів і навіть політичної еліти.

Свої тези Олександр Строкань проілюстрував кейсами з власної практики. Описуючи фабулу справи, він дав слухачам Legal High School конкретні рекомендації, які були застосовані на практиці і досягли успіху.

При цьому він наголосив, що найкращою протидією арешту та блокуванню роботи підприємства є завчасне структурування бізнесу. Структурування передбачає розподіл (диверсифікацію) активів, ризиків та операцій.

Із урахуванням того, що бізнес у сфері ВПК є бізнесом з підвищеними ризиками структурування, — це важливий інструмент роботи.

Так само структурування дозволило розв’язати проблему, викладену лектором у наступному кейсі. Для захисту від блокування роботи компанії екологічною інспекцією виконання виробничих завдань було покладено на суміжну підконтрольну компанію. Як наслідок, клієнт не втратив коштів через вимушений простій та зміг виконати всі свої зобов’язання перед контрагентами.

Наступний кейс був пов’язаний з виконанням державного замовлення для Міністерства оборони України (МОУ), яке пред’явило претензії до якості поставленого товару. Проблему намагалися врегулювати у досудовому порядку шляхом виправлення недоліків за рахунок підприємства, проте МОУ не прийняло товар, посилаючись на сплив строку дії договору.

Олександр Строкань наголосив слухачам Legal High School, що для розв’язати цієї проблеми компанія була змушена звернутися до суду з позовом про зобов’язання вчинити дії, а саме — забезпечити проведення приймального контролю якості товару та у разі відповідності вимогам — прийняти товар. У результаті продукцію прийняли за рішенням суду.

Ще один кейс про співпрацю з МОУ був присвячений форс-мажорним обставинам. Виходячи з фабули справи, підприємство прострочило поставку товарів подвійного призначення через пожежу на складі, причиною якої став підпал.

Проте МОУ надіслало підприємству лист про одностороннє розірвання договору та про стягнення штрафних санкцій.

Для врегулювання ситуації юристи отримали висновок ТПП про форс-мажорні обставини та подали позов про внесення змін до договору шляхом його продовження, який був судом задоволений повністю.

Говорячи про розв’язати проблем, пов’язаних з інтелектуальною власністю на ринку ВПК, лектор вказав на важливості захисту прав інтелектуальної власності у діяльності підприємства.

Під час лекції Олександр Строкань виокремив алгоритм дій, який найчастіше використовується недобросовісними конкурентами на практиці шляхом зловживань інтелектуальною власністю.

За його словами, до підготовчої стадії належать: отримання патенту на аналогічний товар, здійснення аналізу майнових активів конкурента та підготовка документів щодо їх блокування, підготовка заяви про вчинення кримінального правопорушення та складання стратегії кримінального провадження, скарг до контролюючих органів, позовів та заяв про забезпечення позову. На активній стадії здійснюється відкритий напад (заходи кримінального провадження, судові позови тощо) та реалізація заходів блокування майнових активів. На фінальній стадії виснажуються ресурси компанії та отримуються судові рішення.

Для ілюстрації лектор навів кейс, в якому було здійснено спробу такої комплексної атаки, а також наведено комплекс заходів, які були задіяні для нівелювання загрози.

Зростання кредитування: до чого готуватися бізнесу і населенню?

Олександр Ніколенко, керівник ТАС24 Бізнес, першого онлайн-банку для малого та середнього бізнесу
Стабільний тренд зниження облікової ставки НБУ і черговий етап в 15,5% з 25/10/2019 свідчить про стабілізацію курсу гривні і робить кредитний ресурс дешевшим для банків. Відповідно, можна очікувати загального зниження процентних ставок за кредитами. Більш того, представники НБУ неодноразово заявляли і про подальші плани зниження облікової ставки.

Читайте также:  О практике установления факта материнства и признание материнства

Планується, що з кінця 2019 всі банки будуть зобов’язані використовувати дані Кредитного реєстру НБУ для оцінки кредитних ризиків. Використання банками повної інформації про позичальників повинно позитивно позначитися на розвитку кредитування сумлінних позичальників і призвести до збільшення сум, які можуть бути видані позичальникам з позитивною кредитною історією.

Заплановане в проекті держбюджету на 2020 збільшення мінімальної зарплати на 550 грн і зниження споживчої інфляції до 7,5% річних до жовтня 2019 (при цьому НБУ очікує, що за підсумками року інфляція становитиме 6,3% річних) може призвести до невеликого, але все ж таки підвищення купівельної спроможності населення та поліпшення індексу споживчих настроїв. Зростання споживчого попиту, в свою чергу, позитивно вплине на фінансовий стан бізнесу і дозволить одним приватним компаніям і підприємцям отримувати більші суми кредитів, а іншим вперше відкриє доступ до банківських кредитів.

Очікуване пожвавлення ринку кредитування стосуватиметься всіх сегментів клієнтів – і бізнес, і роздріб.

У кожного банку своя стратегія і пріоритети розвитку. ТАС24 Бізнес, перший онлайн-банк для малого і середнього бізнесу, буде продовжувати активно розвивати кредитування нашого сегменту ринку, і в першу чергу, за рахунок беззаставних кредитів.

Ми – зовсім молодий банк, але вже видали понад 400 мільйонів гривень простих беззаставних кредитів для бізнесу.

Секрет успіху простий – наші кредити видаються в 100%-му онлайн-форматі з дуже швидкою процедурою (ухвалюємо рішення про видачу за 24 години) та з мінімальним пакетом документів.

На критерії оцінки позичальників значний вплив матиме використання даних Кредитного реєстру НБУ.

Розвиток кредитування – це не тільки питання рівня ставок, це також питання доступності, швидкості й зручності отримання та повернення кредиту. І в цьому напрямку ринок буде продовжувати рухатися в бік розвитку онлайн-формату роботи з бізнесом.

На сьогоднішній день близько половини приватних підприємців у нашій країні працюють в дрібних містах і селах, де дуже обмежений вибір відділень банків або їх немає взагалі.

І тільки відкриття рахунку і здійснення всіх операцій онлайн можуть зробити доступним якісний банківський сервіс і кредитування для бізнесу в будь-якому, найвіддаленішому куточку країни. Всі банки це розуміють, і багато хто вже починає рухатися в цьому напрямку.

Наш ТАС24 Бізнес спочатку був створений як 100% онлайн-банк, тому для наших клієнтів немає географічних обмежень, а всі необхідні документи і картку до рахунку наші мобільні банкіри доставляють навіть туди, де немає доріг.

Джерело: maanimo.com

Аграрний форум ААУ з правових питань: до чого готуватися агровиробникам?

Агробізнес має працювати за прозорими та зрозумілими правилами. На цьому наголосили учасники Аграрного форуму з правових питань, що відбувся 20 квітня з ініціативи Асоціації адвокатів України. Адвокати та експерти запевнили, що аграрна галузь має величезний потенціал, але недосконале законодавство гальмує її розвиток

  • За словами організаторів, мета цьогорічного форуму – створити майданчик для обміну досвідом між фахівцями, обговорення актуальних правових питань агросектору, новел в оподаткуванні, а також сформувати серед учасників форуму уміння захищати та відстоювати свої права та законні інтереси в сфері сільськогосподарських відносин.
  • Президент Асоціації адвокатів України Олег Рачук наголосив, що через численні правові колізії підприємства, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, стикаються з численними перешкодами, що заважають їм працювати не лише на внутрішньому ринку, а й на зовнішньому:

Саме задля вирішення нагальних питань для бізнесу необхідним та важливим є проведення таких тематичних вузькоспеціалізованих заходів, на яких можна більш докладно обговорити шлях  їх вирішення. На сьогоднішній день Асоціація адвокатів України є платформою, на якій можуть говорити, не бояться, говорять, і найголовніше – формують суспільну думку

Своєю чергою, віце-президент ААУ Зоя Ярош підкреслила важливу роль сільського господарства для розвитку вітчизняної економіки:

Тому на Аграрному форумі ми намагалися охопити та висвітлити ті питання, з якими бізнес стикається у сфері земельних, аграрних, корпоративних відносин, відносин з експорту продукції

З тим, що АПК є драйвером розвитку нашої держави, погодився і народний депутат України Леонід Козаченко. Він наголосив, що саме аграрна сфера презентує Україну в світі, а тому має величезну перспективу для зростання:

Але задля того, щоб його реалізувати, потрібно вирішити низку проблемних питань, які лежать в площині і регуляторної політики, і фіскальної політики, і в діяльності банківського сектору, тому що перше, що потрібно, — це залучити у сектор інвестиції

До основних проблем, що гальмують розвиток галузі, присутні віднесли наступні:

  • нераціональне використання землі
  • відсутність можливості залучення кредитів за доступними ставками

Своєю чергою, член Правління ААУ Юлія Курилопрезентувала учасникам вдалі схеми для просування сільськогосподарської продукції за кордоном на прикладі Естонії. Вона розкрила основні переваги ведення бізнесу в Естонії, до яких зокрема належать: простота реєстрації, ефективне управління бізнесом,  прозорість його регулювання, зручна податкова система.

Змінам в законодавстві та проблемним питанням оренди землі була присвячена і доповідь експерта у сфері правового регулювання земельних відносин Сергія Біленка.

Експерт розповів про законопроекти, які просуваються в Аграрному комітеті Верховної Ради України та поділився з учасниками форуму перспективами скасування мораторію на продаж сільськогосподарських земель.

Він зазначив, що найближчим часом навряд чи слід очікувати великих змін у цьому питанні та підкреслив прикру недооціненість права емфітевзису, яке на сьогодні лише набирає свою популярність у відносинах користування землею.

Докладніше про користування землею на праві емфітевзису розповів  завідуючий кафедрою землевпоряджувального проектування НУБіП України Андрій Мартин. Він зауважив, що емфітевзис є речовим правом, що помітно відрізняє його від права оренди та виділяє серед інших видів користування землею.

Доповідач поділився з учасниками форуму практичними нюансами, які виникають в процесі оформлення права емфітевзису, та підкреслив цікавість такого виду користування землею для агробізнесу, оскільки на ринку вже спостерігається торгівля емфітевзисом, що свідчить також про його ліквідність.

Щодо оренди землі, то представник Запорізької обласної державної адміністрації Людмила Спіцина зазначила, що в цій сфері існують суттєві законодавчі проблеми.

Так, існує повна підміна понять продовження договору оренди і переважного права на укладення нового договору оренди.

Також доповідач відмітила абсолютно різну судову практику у вирішенні піднятих питань та надала огляд актуальних правових позицій судів вищих інстанцій.

Позицію Людмили Спіциної розділив і адвокат Дмитро Житченко. Він розповів про судове оскарження договорів оренди землі, зокрема щодо визнання недійсними, припинення, поновлення, скасування реєстрації.

Адвокат також зазначив про найпоширеніші підстави оспорення договорів оренди, серед яких виділив відсутність волевиявлення сторони договору, порушення переважного права орендаря на поновлення договору, відсутність передбачених законодавством істотних умов договору, закінчення його строку.

Своєю чергою, юрист Дмитро Навроцький розповів про концепції судового захисту права власності на землю та презентував аналіз судової практики та практики ЄСзПЛ, приділивши особливу увагу таким актуальним питанням, як строки позовної давності та проблеми підсудності та юрисдикції розгляду земельних спорів. Він розповів учасникам про найпоширеніший спосіб захисту у земельних правовідносинах – віндикаційний позов.

Учасники форуму також обговорили питання захисту прав інтелектуальної власності.

Так,  патентний повірений Марія Ортинська під час своєї доповіді наголосила, що аграрна сфера приділяє замало уваги правам інтелектуальної власності.

Це не стосується  лише компаній, які працюють із сортами рослин. Найбільше проблем на практиці виникає під час визнання недійсними патентів та митних розвантажень продукції на кордоні.

Окрему сесію організатори виділили для обговорення питань, пов’язаних з експортом української сільськогосподарської та харчової продукції. Експерти наголосили, що європейський ринок – це не лише нові можливості для українських виробників, а й справжній виклик, який вимагає перепланування бізнес-моделі для досягнення реальних успіхів.

На сьогодні малі та середні виробники, які прагнуть працювати як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, стикаються з дуже великою проблемою, пов’язаною з отриманням дозвільних документів. Адже нині їх існує дуже велика кількість.

Виробники зможуть розширювати своє виробництво та гідно конкурувати з іноземними компаніями лише тоді, коли для них будуть створені сприятливі умови.

Держава має забезпечити прозору та ефективну підтримку бізнесу, — наголосив голова Комітету АПК ТПП України Олег Юхновський

Учасники форуму зауважили, що вкрай важливим є забезпечення зручного кредитування для аграрних підприємств. Експерти запевняють, що стимулювати аграріїв розширювати власне виробництво допоможуть аграрні розписки.

Консультант IFC Ігор Кравцов зауважив, що фінансові установи дедалі частіше звертають увагу на такий вид кредитування, завдяки чому аграрні компанії мають можливість розпочати бізнес, або розширити своє виробництво:

По суті, це кредитування під заставу майбутньому урожаю. Але на відміну від звичайних схем, які наразі застосовуються, аграрна розписка більш надійна, прозора, швидка та ефективна

Обговорили присутні й питання оформлення та використання земель агропромислового використання.

Юрист Віталій Янкович розповів про нестандартні договірні схеми в агробізнесі, плюси та мінуси скасування мораторію для аграріїв, а також способи формування та збереження земельного банку.

Він зауважив, що ринок землі і дія мораторію – це два болючих для України питання, тоді як мораторій взагалі є обмеженням конституційних прав громадян щодо розпорядження своєю власністю.

Учасники форуму також обговорили перспективи залучення додаткового капіталу в агробізнес. Вони відмітили, що на сьогодні іноземних інвесторів вкрай насторожує фінансова неграмотність вітчизняних компаній та «темна звітність». Інвестори не розуміють куди підуть їхні гроші та як в таких умовах розрахувати майбутній прибуток.

Читайте также:  Досудове врегулювання спорів

Наприкінці зустрічі присутні зазначили, що український агробізнес має всі шанси для динамічного розвитку. Але для того щоб бізнес став більш ефективним, необхідні інвестиції, які дозволять впровадити новітні технології та залучити кваліфікований персонал, а також запровадження ефективного правового поля.

Поділіться корисною інформацією з друзями:

Як підготуватися до співбесіди: основні принципи

Співбесіда багато могли б порівняти з іспитом. Дивна річ, але чим більше ти знаєш і можеш, тим сильніше відчувається почуття хвилювання.

Емоційна збудливість перед зустріччю з рекрутером це цілком нормальне явище. Дуже сильне бажання отримати заповітну посаду часто супроводжується страхом провалу.

«Раптом у мене запитають про що – то такому, на що у мене не буде готовий відповідь»,- Ви думаєте.

Як побороти страх перед співбесідою

Тривожність і страх – це Ваші перші вороги, які необхідно запобігти. Усвідомте, що хвилювання буде сильно заважати Вам на співбесіді, не дасть зосередитися і вести невимушену розмову з інтерв'юером.

  • Для початку слід заспокоїтися.
  • Зберіть, як можна більше інформацію про компанію, у якій хочете працювати.
  • Підготуйте заздалегідь мова і відпрацюйте її перед дзеркалом. Слідкуйте за своїми жестами, емоціями, виразом обличчя.
  • Не бійтеся провалити співбесіду. Потрібно вміти програвати. У будь-якому випадку, розмова з роботодавцем піде Вам на користь: Ви зможете зробити оцінку своїх слабких і сильних сторін і підготуватися до інтерв'ю, можливо в іншу компанію, більш ретельно.

Що слід дізнатися завчасно

Ще до співбесіди Ви повинні з'ясувати про компанії всі важливі на Ваш погляд факти:

  • Хто стоїть біля керма підприємства.
  • Часто змінюється керівний склад.
  • Як начальство взаємодіє з підлеглими.
  • Наскільки часто назва компанії згадують засоби масової інформації і що конкретно обговорюється.
  • З'ясуйте, є компанія приватної або державної.
  • Наявність філій у межах країни.
  • Спостерігається плинність персоналу.
  • Дізнайтеся про факти скорочення кадрів протягом останніх трьох років.
  • Не зайвим буде поцікавитися про причини звільнення попереднього співробітника.
  • Запитати чисельністю працівників компанії.
  • Приносити компанія прибуток або є збитковою.

На співбесіді дуже часто звучить питання: « Якою інформацією про нашу компанію Ви розташовуєте?». Тому, чим більше інформації Ви зберете, чим вище Ваші шанси на працевлаштування.

При зборі даних можна вдаватися до всіляких джерел: офіційний сайт компанії в інтернеті, розмови з колишніми і нинішніми працівниками, будь-які засоби масової інформації.

Так Ви зможете точніше зрозуміти, Ви дійсно хочете стати співробітником цієї організації і підготуєтеся до інтерв'ю.

Як прийти вчасно

На співбесіду ніяк не можна спізнюватися. Краще завчасно з'їздити по необхідному адресою. Так Ви зумієте розрахувати час, що Вам буде потрібно для прибуття на місце проведення співбесіди. Можна прийти на 15 хвилин раніше, щоб уникнути непередбачених обставин. Керівник оцінить Вашу пунктуальність.

Які вимоги пред'являються до зовнішнього вигляду

Не слід нехтувати значимістю зовнішності. Одяг повинен виглядати охайно і відповідати потенційної посади. У чому Ви підете, потрібно завчасно продумати. Приготувати одяг краще з вечора. Лягайте спати раніше, щоб при зустрічі з роботодавцем мати свіжий і підтягнутий вигляд.

Давайте уточнимо, який одяг підходить для співбесіди, а в чому з'являтися на прийом до рекрутеру неприйнятно.

Не можна йти на зустріч з керівником:

  • у спортивному костюмі або іншого одягу у спортивному стилі,
  • в джинсах,
  • у блузках і різних маєчках, футболках, відкривають живіт і груди,
  • в коротких спідницях.

Краще витримати в одязі класичний або діловий стиль. В образі слід дотримуватися строгості, але він не повинен виглядати занадто закритим.

У Вашій зовнішності можуть бути присутніми елементи, які б характеризували Вас як надійного і ідейного людини. Поцікавтеся, встановлений в даній компанії дрес – код, і який стиль в одязі краще.

Відмовтеся від яскравих нарядів із зухвалим забарвленням. Уникайте прозорих тканин, одягаючись на ділову зустріч.

Вибір одягу для інтерв'ю повинен здійснюватися виходячи з наступних міркувань:

  • Створити позитивний образ, щоб вразити рекрутера.
  • Вона повинна допомогти відчувати себе комфортно і впевнено.
  • Відповідати стилю, встановленим на підприємстві.

В доповнення до образу озбройтеся посмішкою. Будьте комунікабельні, це якість зіграє хорошу роль не тільки на співбесіді, але і стане в нагоді в повсякденному житті.

Які питання найчастіше запитують у претендентів

  • Рекрутер може попросити Вас розповісти про себе.
  • Чому Вам потрібна нова робота?
  • Що Вас не влаштовувало в колишньому місці роботи?
  • Чи влаштовує Вас обрана професія і що в ній Вам не подобається?
  • Керівник може поцікавитися Вашими досягненнями в даній сфері діяльності.
  • Які помилки Ви робили на попередньому робочому місці?
  • У чому Ваша перевага перед іншими кандидатами і чим Ви аргументуєте, що в нашій компанії повинні працювати саме Ви?
  • Як Ви уявляєте своє найближче майбутнє, ким Ви будете 5, 10 років потому?

Роботодавець може задати і інші питання, але цей список включив в себе самі часто задаються. Не слід давати на них дуже незрозумілі відповіді, але і відповідати односкладово теж не потрібно. Продумайте заздалегідь, що Ви будете говорити.

Як підготуватися до співбесіди в банк

У банківські організації завжди було складно влаштуватися, тому і до відбору кандидатів пред'являються більш жорсткі вимоги, які характеризуються своєю нестандартністю. На співбесіді Вас можуть попросити виконати тест-завдання на перевірку Ваших професійних навичок або протестувати Вас за допомогою детектора брехні.

Для банківського працівника важлива правдивість. Тому давати брехливі відомості просто безглуздо. Всі, що Ви скажете, можна буде перевірити. Якщо факти будуть далекі від правди, від посади в банку можна буде забути назавжди.

Однак, якщо здобувач докладе певних зусиль і підготуватися до співбесіди фортуна може супроводжувати кандидата.

  • на посаду банківського працівника грамотно складіть резюме;
  • ретельно підберіть одяг у відповідності з корпоративним духом компанії і витримайте помірність в макіяжі;
  • попрацюйте над відповіддю на питання: чому Ви обрали саме наш банк, і як Ви бачите свій професійний кар'єрний ріст;
  • для співробітника банку важливо бути стійким до стресових ситуацій, тому подбайте про Вашому психологічному настрої на провокаційні дії з боку рекрутера.

У претендента можуть запитати про суму бажаної зарплати або задати йому запитання особистого характеру. Можливо, роботодавця зацікавлять Ваші хобі та захоплення.

Коли будете відповідати на питання: чому хочете працювати зокрема в нашій банківській організації, слід говорити про стабільність, хороших традиціях, можливості просування по кар'єрних сходах, і що хочете направити свої знання і досвід на благо банку. Відповідь має бути інформативним і показати вашу обізнаність діяльністю саме даного конкретного банку.

Необхідно уникати тим стосуються релігії, політичної приналежності, фінансової нестабільності, сімейних відносин і питань здоров'я.

Який би не був результат розмови з роботодавцем, потрібно ввічливо попрощатися зі співробітником банку і висловити подяку за приділену їм час. Ваші зусилля обов'язково будуть оцінені по достоїнству.

Підготовка до співбесіди на керівну посаду

Для майбутніх керівників рекрутери також припасли ряд нестандартних питань. Всі вони призначені для того, щоб визначити хід думок здобувача. Керівна посада вимагає від кандидата орієнтування виключно на позитивний результат.

Основна мета кадровика – визначити рівень компетентності претендента на дану посаду.

Зазвичай претендента просять розповісти про вже накопичився досвід і з'ясовують, чи здатний він застосувати свої знання в іншій галузі і може він змінити профіль діяльності. Довідуються, є у кандидата набір лідерських якостей, чи є в ньому задатки керівника і чи можна йому довірити управління персоналом.

  • Претендента на керівну посаду рекомендується описати свої позитивні сторони, але зробити це в найбільш стриманій формі.
  • Слід озвучити результати своєї діяльності на минулому місці роботи. Спирайтеся на конкретні факти і цифри.
  • Підкресліть, що високі результати були досягнуті шляхом спільної роботи згуртованого колективу.

Щоб дати гідну відповідь на питання про те, як Ви плануєте надалі вести справи компанії, потрібно завчасно довідатися обов'язками керівника у відповідності з посадою. Зробивши детальний аналіз діяльності підприємства в останні роки її функціонування, досвідченому керівникові не складе праці намітити успішне напрямок діяльності організації.

Інтерв'ю також включає питання управління персоналом. У Вас можуть запитати про те, які способи мотивації співробітників Ви знаєте, чи доводилося Вам застосовувати їх на ділі.

Ваші навички не повинні обмежуватися тільки минулими досягненнями.

Майбутній керівник зобов'язаний чітко представляти, як в майбутньому потрібно будувати взаємовідносини працівників і які методи підвищать їх працездатність.

На керівну посаду буде недостатньо проінформувати рекрутера про прорахунки, які були допущені за період трудової діяльності. Слід згадати, як Ви зуміли вирішити проблемне питання.

З приводу питань навчання персоналу потрібно запропонувати проводити тренінги, семінари, різні навчальні заняття, які підвищать рівень кваліфікації кадрів.

Слід дати відповідь обдуманий, як би Ви дозволили конфліктні ситуації між працівниками.

І не забудьте підготувати питання для рекрутера, які в даний момент Вас цікавлять. Цим етапом співбесіди також не варто нехтувати. Виходячи з того, що Вас хвилює, керівник зможе дати цілісну оцінку Вашої особистості.

Ссылка на основную публикацию