Права батьків по захисту дитини

  • Спільна робота спрямована на захист дітей
  •                                   Права батьків по захисту дитини
  •        З метою виявлення сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, недопущення фактів порушення прав та законних інтересів дітей службою у справах дітей райдержадміністрації, Братським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, інспектором ювенальної превенції Братського ВП ГУНП організовано проведення денних рейдів «Діти вулиці», під час яких проводиться робота по обстеженню умов проживання, виховання та навчання  дітей у сім’ях, які опинилися в складних життєвих обставинах, виявлення підлітків, які схильні до негативних проявів поведінки та проведення роботи з батьками щодо належного виконання батьківських обов’язків.

Протягом лютого 2018 року проведено 7 спільних рейдів по території району, під час яких обстежено 32 сімей різних категорій, виявлено 7 дітей по відношенню до яких вжито заходів соціально-правового захисту: 2 влаштовано до дитячого відділення Братської ЦРЛ в зв’язку з необхідністю термінового лікування, 4 влаштовано до центрів соціально-психологічної реабілітації дітей. До Братського районного суду підготовлено матеріали на позбавлення батьківських прав по відношенню до 2-х батьків, 7 батьків попереджено про адміністративну відповідальність по ст.184 КУпАП.

  1. Права батьків по захисту дитини
  2. Заходи з профілактики злочинності та правопорушень в підлітковому середовищі
  3.  Права батьків по захисту дитини

В листопаді 2017 року з метою профілактики злочинності та правопорушень в підлітковому середовищі  начальником служби у справах дітей райдержадміністрації Іриною Афанасьєвою, директором Братського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Ліною Гризоглаз, інспектором ювенальної превенції Братського ВП ГУНП Сало С.А. проведено спільні заходи в загальноосвітніх закладах району та профтехучилищі.

  • Під час проведення заходів в учнівських колективах наголошено на відповідальності неповнолітніх за вчинення протиправних дій, профілактиці шкідливих звичок, недопущенні випадків насилля,  дотриманні  техніки безпеки в осінньо-зимовий період при опаленні будинків.
  • Проведено рейди по сім»ям, які опинилися а складних життєвих обставинах
  •  Права батьків по захисту дитини

 Під час виїздів на території району в листопаді 2017 року начальником служби у справах дітей райдержадміністрації Іриною Афанасьєвою, директором Братського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Ліною Гризоглаз, проведено роботу по обстеженню матеріально-побутових умов проживання сімей різних категорій. З батьками проведено профілактичну роботу щодо належного виконання батьківських обов’язків по відношенню до дітей, постійного контролю місця перебування дітей у вечірній час, недопущенні фактів бродяжництва та правопорушень.

Інспектором ювенальної превенції Братського ВП ГУНП Сало С.А. складено 30 протоколів по ст. 184 КУпАП за неналежне виконання батьками  батьківських обов’язків.

Як допомогти дітям Братщини, які знаходяться в складних життєвих обставинах.

Про те, що притулки та інтернати – не найкраще місце для виховання дітей, говорять давно. Та, поки що, крім прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, альтернатив у дитини, яка опинилася в складних життєвих обставинах, не було.

Проте в Україні вирішили запровадити таке новаторство, як патронатна родина. Нове воно лише для нас – цю практику давно впровадили у багатьох країнах Європи та в США.

 З  2017 року в Україні прийнято Постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення патронату над дитиною».

Метою патронату над дитиною є забезпечення захисту прав дитини, яка через складні життєві обставини не може тимчасово проживати разом батьками/законними представниками, надання їй та її сім’ї послуг, спрямованих на повернення у сім’ю відповідно до найкращих інтересів дитини.

  1. Патронат над дитиною — це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин.
  2. Патронатним вихователем може бути громадянин України, який має досвід виховання дитини, відповідні житлові умови для надання послуг з догляду, виховання та реабілітації дитини у своєму помешканні.
  3. До сім’ї патронатного вихователя влаштовують дітей, які потрапили у складні життєві обставини, а саме: новонароджені діти залишені в пологовому будинку, або іншому закладі охорони здоров’я; підкинуті, знайдені, безпритульні діти; діти з сімей, у яких існує загроза їхньої життєдіяльності; діти, які зазнали насильства, жорстокого поводження; діти, переміщені із тимчасово окупованої території, або району проведення бойових дій в зоні АТО; та інші несприятливі обставини.
  4. У сім’ю патронатного вихователя можуть бути одночасно влаштовані тільки діти, які є рідними братами та сестрами, або діти, які виховувалися в одній сім’ї.

Термін перебування під патронатом визначається потребами дитини та залежить від складності життєвих обставин, які спричинили її влаштування, але не має перевищувати 3 місяці.

Практика показує, що в окремих випадках є потреба в продовженні термінів, але такі дії виключно за рішенням органу опіки та піклування після перегляду справи дитини та її батьків, при цьому мають бути враховані психологічні особливості розвитку дитини та її думка, якщо вона досягла відповідного віку.

  • Кандидат у патронатні вихователі подає до центру соціальних служб дляч сім’ї, дітей та молоді такі документи:
  • 1) заяву;
  • 2) копію паспорта громадянина України;
  • 3) копію трудової книжки (у разі наявності);
  • 4) висновки про стан здоров’я кандидата у патронатні вихователі та осіб, які проживають разом з ним
  • 5) довідку про відсутність судимості, в тому числі членів його сім’ї, які досягли чотирнадцятирічного віку і проживають разом з кандидатом у патронатні вихователі;
  • 6) копію документа, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;
  • 7) письмову згоду на влаштування дитини в сім’ю кандидата у патронатні вихователі усіх членів його сім’ї, які проживають разом з ним, в тому числі дітей, які досягли такого віку та рівня розвитку, що можуть її висловити.
  • Для організації правильного патронатного виховання проводиться відповідне спеціальне навчання, яке також є обов’язковим.
  • Можна зауважити, що за надання послуги патронатний вихователь отримує:
  • — грошове забезпечення: у період перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя – 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
  • —   у разі перебування у сім’ї патронатного вихователя дітей віком до 1 року, малолітньої чи неповнолітньої вагітної, ВІЛ-інфікованої дитини та одночасно двох і більше дітей розмір грошового забезпечення збільшується на 10 % за кожну дитину та категорію, але сумарно не перевищує 50 %;
  • —  соціальну допомогу на утримання та виховання кожної дитини в розмірі 2-х прожиткових мінімумів відповідно до віку дитини;
  • — сплату єдиного внеску за загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя.
  • Патронатним вихователем може бути повнолітня особа, яка є громадянином України, має досвід виховання дітей, спільно з добровільним помічником пройшли курси професійної підготовки за спеціальною програмою підготовки патронатних вихователів та зі згоди всіх повнолітніх членів сім’ї, які проживають у помешканні, уклав договір про надання послуг патронату з органом опіки та піклування.

Організувати патронатне виховання в Братському допоможе центр соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді.

За детальнішою інформацією можна звернутися за адресою: Миру,131 кабінет 414; або за телефоном 9-11-80 (0972162613- директор Гризоглаз Ліна Василівна).

  1. Робота продовжується
  2.  Права батьків по захисту дитини
  3. З метою виявлення сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах та дітей, які потребують соціального захисту  службою у справах дітей райдержадміністрації спільно з Братським РЦ СССДМ продовжуються рейди по території Братської селищної та сільських рад району.
  4.  Під час відвідування сімей наголошено батькам на відповідальності за долю своїх дітей, необхідності постійного контролю за місцем перебування неповнолітніх, недопущення правопорушень та бродяжництва у вечірній час.

Права батьків по захисту дитини

Профілактична робота

Службою у справах дітей  Братської райдержадміністрації проведено виїзди по загальноосвітніх навчальних закладах району та проведено зустрічі з учнями старших класів та їх батьками щодо профілактики правопорушень  серед дітей та жорстокого поводження, у тому числі від кіберзлочинів. При проведенні заходу з дітьми та батьками наголошено на постійному контролі проведення дітьми вільного часу, інформування про факти жорстокого поводження по відношенню до дітей, доцільність соціально-психологічної реабілітації дітей, які зазнали насилля.

Читайте также:  Політика конфіденційності

Права батьків по захисту дитини

Профілактика негативних проявів в підлітковому середовищі

Права батьків по захисту дитини

З метою профілактики правопорушень в підлітковому середовищі начальником служби у справах дітей Афанасьєвою І.В. спільно з інспектором молодіжної превенції Братського ВП ГУНП Сало С.А., представниками Іллічівської сільської ради, дирекції та класних керівників Іллічівської ЗОШ І-ІІ ст. проведено розширене засідання Ради профілактики школи із запрошенням дітей та їх батьків.

Права батьків по захисту дитини Права батьків по захисту дитини

В ході засідання заслухано питання про виконання батьківських обов’язків батьками по відношенню до дітей, наголошено на систематичному контролі відвідування занять, дотримання правил належної поведінки на уроках та перервах,  недопущення бродяжництва у вечірній час.

На контролі соціальних служб району – умови проживання дітей

«Права дитини» | Тест з громадянської освіти – «На Урок»

Запитання 1

Права батьків по захисту дитини

До якого віку особа вважається дитиною?

варіанти відповідей

Запитання 2

Права батьків по захисту дитини

Звідки походять права людини?

варіанти відповідей

Належать людині від народження

Визначаються міжнародним правом

Запитання 3

Права батьків по захисту дитини

Чи має дитина право на свободу віросповідання?

варіанти відповідей

Ні, до повноліття не має прав

Так. Це право належить від народження

Права дитини не регулюють дане питання

За дитину до повноліття питання віри вирішують батьки

Запитання 4

Права батьків по захисту дитини

Хто здійснює захист прав дитини,материнства, сім'ї?

варіанти відповідей

Запитання 5

Права батьків по захисту дитини

За яких обставин дитина має право висловлювати свою думку? 

варіанти відповідей

Запитання 6

Права батьків по захисту дитини

Документ що захищає права дітей?

варіанти відповідей

Запитання 7

Права батьків по захисту дитини

Скільки годин в тиждень може працювати дитина з 15-16 років ?

варіанти відповідей

Запитання 8

Права батьків по захисту дитини

Скільки годин в тиждень може працювати дитина з 16-18 років?

варіанти відповідей

Запитання 9

Права батьків по захисту дитини

Система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини це…

варіанти відповідей

Запитання 10

Права батьків по захисту дитини

Коли відзначається Міжнародний день захисту дітей?

варіанти відповідей

Запитання 11

Як сприймали дітей до середини XVIII ст.?

варіанти відповідей

Запитання 12

варіанти відповідей

система прав, які необхідні особі для її розвитку

система свобод, які необхідні особі для її загального розвитку

система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку

система обов'язків, яких необхідні дотримуватись особі для її розвитку

Запитання 13

У якому юридичному документі закріплено, що «правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття»?

варіанти відповідей

У Цивільному кодексі України (ст. 12) 

У Сімейному кодексі України (ст. 6) 

В Конституції України (ст. 16) 

В Адміністративному кодексі України (ст. 32) 

Запитання 14

Якою є кількість дітей в Україні,станом на 2020 рік?

варіанти відповідей

Запитання 15

У якому році була затверджена Конвенція про права дитини?

варіанти відповідей

Запитання 16

По скільком категоріям згруповані правозахисні статті з Конвенції про права дитини?

варіанти відповідей

Запитання 17

Перша категорія Конвенції про права дитини — «участь» — відображає:

варіанти відповідей

сприймання дітей як об’єктів захисту

сприймання дітей як суб’єктів права

сприймання дітей як неспроможними самостійно мислити

сприймання дітей як неважливими для розуміння

Запитання 18

Друга категорія Конвенції про права дитини — «захист» — передбачає?

варіанти відповідей

захист від жорстокого поводження, насильства, експлуатації

захист від втручання в особисте життя

захист фізичного та морального стану дитини

захист особистої інформації та особистого життя

Запитання 19

Третя категорія Конвенції про права дитини— «забезпечення» — охоплює:

варіанти відповідей

права, необхідні для повноцінного життя

права, необхідні для виживання й повноцінного розвитку дитини

права, необхідні для розвитку освіти та дозвілля

свободи, необхідні для повноцінного розвитку дитини

Запитання 20

Який кодекс України передбачає, що батьки мають право на самозахист своєї дитини, повнолітніх дочки та сина?

варіанти відповідей

Запитання 21

У якому віці дитина може звернутися за захистом своїх прав та інтересів до суду?

варіанти відповідей

Запитання 22

Коли виникає потреба захистити дітей від власних батьків?

варіанти відповідей

Запитання 23

Дитина для повного й гармонійного розвитку її особи потребує:

варіанти відповідей

відпочинку та чистого довкілля

Запитання 24

У якому віці дитина має право  самостійно укладати дрібні побутові угоди?

варіанти відповідей

Запитання 25

У якому віці дитина може давати згоду на зміну свого імені та прізвища?

варіанти відповідей

Запитання 26

Скільки держав світу ратифікували конвенцію про права дитини поширивши її дію на своїй території?

варіанти відповідей

Запитання 27

Коли Україна підписала конвенцію?

варіанти відповідей

Запитання 28

Коли конвенція набула чинності в Україні?

варіанти відповідей

Запитання 29

З якого віку дитина має право вільно висловлювати свої думки, шукати, отримувати і передавати інформацію та ідеї будь-якого роду?

варіанти відповідей

Запитання 30

Який документ передбачає, що у випадках порушення прав дитини її родичі, один із батьків, сама дитина можуть звернутися до органів опіки й піклування або до суду.

варіанти відповідей

Закон України про права людини і громадянина

Запитання 31

До якого століття права дитини не були захищені юридично?

варіанти відповідей

Запитання 32

Що часто називають Всесвітньою Конституцією прав дитини?

варіанти відповідей

Загальна декларація прав дитини

Конвенція про права дитини

Закон України «Про охорону дитинства»

Запитання 33

За яких умов держава втручається у сімейні стосунки?

варіанти відповідей

коли батьки починають нехтувати своїми обов'язками стосовно дитини

батьки нехтують інтересами дитини

дитина починає нехтувати своїми обов'язками

Запитання 34

Якого права не передбачено в Конвекції ООН «Про права дитини»:

варіанти відповідей

право дитини на ім’я і громадянство 

право на одержання спадщини 

право на охорону здоров’я 

право дитини на шлюбні відносини

Запитання 35

У казці «Івасик-Телесик» порушили право на:

варіанти відповідей

Запитання 36

Коли відзначають день захисту дітей?

варіанти відповідей

Запитання 37

Яку роботу заборонено дітям для виконання?

варіанти відповідей

Запитання 38

У якому столітті починають  виникати засоби захисту дитини у медичній, соціальній та правовій сферах, які згодом поширилися на всю Європу?

варіанти відповідей

Запитання 39

Людина до 14 років вважається — ?

варіанти відповідей

Запитання 40

Хто може порушити права дитини?

варіанти відповідей

  • Створюйте онлайн-тестидля контролю знань і залучення учнів
  • до активної роботи у класі та вдома

Створити тест

Права дітей

У розрізненому світі, діти — об’єднуюча сила, здатна збирати нас усіх разом задля підтримки загальної етики.

Граса Машел-Мандела

Матеріали

•Картки з твердженнями — один комплект для малої групи

• Великий аркуш паперу, щоб повісити на стіну схему, а також фломастери
• Достатньо місця для малих груп, щоб працювати самостійно
Підготовка

• Зверніться до скороченого варіанта Конвенції про права дитини ТУТ. Перелічить статті на великому аркуші паперу і повісьте список на стіну.

• Ознайомтеся зі змістом карток, наведених нижче, які стосуються Конвенції про права дитини. Вирішіть, які статті сприятимуть найцікавішому обговоренню у вашій групі Розгляньте, які питання є найбільш актуальними для членів групи і які будуть найбільш спірними. За необхідності оберіть інші права і зробіть свої власні картки
• Підготуйте набір карток для кожної малої групи. Покладіть кожен набір в окремий конверт

1.    Почніть з короткого огляду Конвенції про права дитини. Запитайте, що учасники/учасниці знають про це. Вкажіть на настінний плакат і пройдіться по основних статтях.
2.    Попросіть учасників/учасниць розділитися на малі групи з трьох-чотирьох осіб. Роздайте конверти з картками із твердженнями.
3.

    Поясніть процедуру алмазного ранжування. Кожна мала група обговорює дев'ять твер­джень і розглядає, як часто кожне з тверджень зустрічається у їхньому власному житті. Потім вони мають розкласти їх у порядку важливості для них, у формі ромба. Спочатку вони мають покласти на стіл найбільш важливе твердження.

Нижче одне біля одно­го, – два наступних найбільш важливих твердження. Під ними, вони мають викласти на­ступні три твердження середньої важливості. Четвертий рядок повинен мати дві картки і п'ятий ряд одну картку – твердження, яке, на їхню думку, було найменш важливим. Таким чином, усі картки лежатимуть у формі алмазу.
4.

    Дайте групам 25 хвилин, щоб обговорити і прийняти рішення про ранжування.

Читайте также:  Правові наслідки визнання усиновлення недійсним

5.    Коли всі групи закінчать роботу, дозвольте учасникам/учасницям пройти по кімнаті, щоб побачити, як кожна група розмістила твердження. Тоді запросіть усіх на пленарне засі­дання для дебрифінгу.

Дебрифінг та оцінка

Почніть із запрошення кожній групі по черзі представити результати своєї роботи. Тоді пере­ходьте до обговорення, чи сподобалася учасникам ця вправа і що вони дізналися нового.

•    Як порівняти алмази для різних груп? Що спільного та відмінного між ними?
•    Чому в різних людей різні пріоритети?
•    Люди можуть говорити, що конкретне право є більш важливим, ніж інше, у їхній грома­ді, але неправильно стверджувати, що одне право важливіше за інше само по собі.

Чому?
•    Чи виникне бажання у будь-якої з груп після слухання інших переглянути свої власні рішення щодо ранжування карток? Які аргументи були найбільш переконливими?
•    У цілому, які права не дотримуються у вашій громаді і чому?
•    Чи існують які-небудь права, яких немає у Конвенції, але ви думаєте, що вони мають бути включені?
•    Чому дітям потрібна власна Конвенція?
•    Якщо діти повинні мати свою власну Конвенцію, то чи не має існувати Конвенція для мо­лодих людей віком від 18 до 30 років? Якщо так, то які спеціальні права має містити така Конвенція для молоді?
•    Одна справа – володіти правами за Конвенцією про права дитини, але насправді – на­скільки реально дітям відстоювати їх?
•    Як діти можуть відстоювати свої права?
•    Якщо участь у демократичному процесі є одним зі способів для людей, щоб відстоюва­ти свої права, то що учасники/учасниці можуть зробити зараз, щоб почати «відстоювати свої права» у себе вдома і в їхній школах або клубах? Які права мають особливе значен­ня для молодих людей у групі?
•    Чи є пристрій «The Mosquito», призначений для того, щоб розганяти молодих людей, з громадських місць, де-небудь у вашому місті? Які права молоді порушуються?

•    До кого у вашій громаді можуть звернутися діти, якщо вони знають про серйозні пору­шення їхніх прав?

Поради фасилітатору/фасилітаторці

Існує більш детальна інформацію про алмазне ранжування в главі «Як використовувати посібник» у розділі 1. Зауважте групам, що немає правильних і непра­вильних способів, за якими можна розкласти картки.

Вони мають визнати, що у різних людей різний досвід, і тому різні пріоритети, і вони мають бути дотримані. Однак вони мають спро­бувати в кожній з їхніх малих груп дійти єдиної думки з приводу ранжування.

Зрештою, у ре­альному житті питання мають бути пріоритетними, а рішення прийматися в інтересах усіх!

У процесі інструктування та оцінювання переконайтеся, що учасники/учасниці розумі­ють, що встановлення пріоритетів має бути відповідно до актуальності прав на життя учас­ників. Немає сенсу говорити про пріоритетність важливості прав як права самого по собі. 

Права людини є неподільними, а отже, неправильно стверджувати, що право на освіту є більш важливим, ніж свобода слова. Але правильно стверджувати, що в моїй громаді право на осві­ту є більш важливим, тому що у нас немає ніякої школи, хоча преса у нас є вільною.

Варіації

Замість дев'яти статей для ранжування ви можете надати вісім і залишити один бланк картки для груп, щоб дев'яту вони визначили самостійно.

Покладіть картки з твердженнями в капелюх і попросіть учасників/учасниць по черзі взяти одну з них і розказати про вибране твердження протягом однієї хвилини. Зверніться до вправи «Хвилиночку!» для отримання інформації про цей метод.

Попросіть малі групи написати коротке оповідання або представити коротку рольову гру-пригоду, пов'язану з обраною статтею.

З іншого боку, історії / рольові ігри можуть бути основані на подіях зі ЗМІ: щось чули, або бачили в кіно чи театрі, або прочитали в книзі чи журналі.

Рольові ігри можуть бути розроблені таким чином, що учасники починають з інци­денту і переходять до імпровізації рішень або шляхів, щоб запобігти інциденту, зокрема, по­рушенню в цілому, у майбутньому.

Пропозиції щодо виконання подальших дій

Запросіть когось, хто ознайомлений з КПД, наприклад, суддя/суддиня, адвокат/адвокатка, прокурор/прокурорка штату, голова дитячої лінії допомоги, дитячий психолог/дитяча психо­логиня або хтось з офісу омбудсмена/омбудсменки, щоб провести бесіду з групою.

Перед бесідою проведіть мозковий штурм щодо порушень прав дітей, наприклад, жорстоке пово­дження з дітьми, сексуальна експлуатація, зневажливе ставлення та знущання.

Дізнайтеся у доповідача/доповідачки, хто в місцевому співтоваристві має обов'язки піклуватися і нести відповідальність, наприклад, батьки, поліція, лінія допомоги, соціальні працівники/працівниці і т. д.

Крім того, отримайте поради про те, яких заходів необхідно вжити у разі, якщо вони стають свідками порушень, особливо, якщо це щось таке серйозне, як жорстоке поводження сусіда/сусідки зі своїми дітьми. Такі питання мають вирішуватися з турботою, занепокоєнням та обережністю.

Візьміть питання, яке викликає занепокоєння у групи і попросіть їх обговорити й дослідити більш точно та детально, як порушуються їхні права. Вони також мають враховувати, як поруше­не право має бути збалансоване в контекст прав інших людей. Вони могли б зробити ще один крок і зробити свій внесок у дискусію з дебатами.

Запропоновані теми включають у себе: засто­сування санкцій з викорінення дитячої праці; право знати своїх біологічних батьків для дітей, зачатих неприродним шляхом; презервативи в школах; стільникові телефони в школах; зменшен­ня вікового цензу для голосування; зниження віку для дозволу на вживання алкоголю.

Ці та інші питання обговорювалися на сторінці: http://debatepedia.idebate.org/en/index.php/Category:Youth

Дізнайтеся більше про роботу Ради Європи з молоддю; введіть «Будуємо Європу для дітей і разом з дітьми» в пошуковій системі.
Уважно подивіться на різні питання, що стосуються участі молоді, у вправі «На сходинках».
Діти і молоді люди часто відчувають дискримінацію. Якщо група хотіла б вивчити питання про дискримінацію, можна виконати вправу: «Всі рівні — всі різні».

Ідеї для вправ

Якщо ви працюєте в школі, дозвольте учням/ученицям переглянути політику шкільного управ­ління та навчальних програм, щоб побачити, наскільки добре політика виконує свої обов'язки і несе відповідальність стосовно КПД.

Наприклад, чи забезпечує політика управління освіту, спрямовану на розвиток особистості, талантів і здібностей, або вона базується на при­верненні занадто великої уваги до зубріння, щоб скласти іспити? Чи мають учні/учениці право вільно висловлювати свої погляди з приводу усього, що їх зачіпає? Чи приділяється належна увага поглядам учнівства? Чи функціонує шкільна рада, і наскільки вона ефективна? Чи шкільна дисципліна підтримується за допомогою методів, які узгоджуються з гідністю дитини? Яким чином школа веде боротьбу з расистськими інцидентами і знущаннями?
Обговоріть, чи є місце для вдосконалення і які заходи можуть і мають бути прийняті для вирішення цих питань. Подивіться на підрозділ «Візьмемося за справу» і створіть проєкт. Будьте обережні, щоб не поспішати і не робити того, що буде (надмірно) засмучувати вчителів/ вчительок, особливо якщо ви перебрали владу на себе! 

Якщо ви працюєте в молодіжному клубі або організації, запропонуйте членам/членкиням переглянути політику управління і можливості для участі в ній.
Інформація про участь у дебатах на сайті: http://debatepedia.idebate.org (категорія: молодь)

Читайте также:  Комплексные юридические услуги для бизнеса

Додаткова інформація

Відповідно до повного тексту Конвенції, відповідних документів ЮНІСЕФ, які щорічно публі­куються щодо становища дітей у світі, та інших книг і публікацій, що стосуються прав дітей, дивіться посилання у розділі 5 на довідковий матеріал про дітей (підрозділ «Діти»).
Парламентська Асамблея Ради Європи закликала до заборони акустичних пристроїв «youth dispersal» (москіто).

На своєму засіданні в червні 2010 року Генеральна Асамблея за­кликала заборонити всі акустичні пристрої, які дискримінують молодих людей, такі як москіто – пристрій «youth dispersal», який випускає потужний звуковий сигнал, що чують майже всі у віці до 20 років, але мало хто – старше від 25 років, для того, щоб уберегти молодих людей від тиняння без діла.

У рекомендації, яка була одноголосно прийнята Асамблеєю, що об'єднує парламентаріїв держав – членів Ради Європи, заявлено, що «вкрай зухвалий» пристрій дис­кримінує молодих людей, розглядаючи їх, ніби вони є «небажаними птахами або комахами-шкідниками».

Це також може порушувати права людини, такі як право на приватне життя або свободу зборів, і може являти собою принижуюче поводження щодо гідності, тому що зав­дає «акустичного болю».

Матеріал для розповсюдження

  • PDF
  • Картки з твердженнями
  • Скопіюйте наведені статті і виріжте їх, зробивши схему з картками із твердженнями.

Дитина має право вільно висловлювати думку з усіх питань, що його/її стосуються, і думці дитини має бути приділена належна увага. Дитина має право на свободу вираження поглядів.

Право дитини на свободу думки, совісті і релігії має поважатися. Дитина має право на свободу асоціації та мирних зборів.

Жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в його/її особисте і сімейне життя, житла чи листування. Дитина має бути захищена від незаконного посягання на його/її честь і репутацію.

Батьки несуть основну відповідальність за виховання і розвиток дитини.

Дитина має право на освіту. Держава має зробити початкову освіту обов’язковою і доступною, а також безкоштовною для всіх. Шкільна дисципліна має бути введена відповідно до гідності дитини.

Освіта має бути спрямована на розвиток особистості, талантів і здібностей, на розвиток поваги до прав людини і основних свобод, у напрямі розвитку свідомого життя у вільному суспільстві в дусі миру, дружби, взаєморозуміння, толерантності і рівності, а також на розвиток поваги до природного середовища.

Дитина має право на відпочинок і дозвілля, щоб гратися та вільно брати участь у культурному житті і займатися мистецтвом.

Дитина має бути захищена від економічної експлуатації та від виконання роботи, яка є небезпечною для його/її життя і розвитку. Дитина має бути захищена від усіх форм сексуальної експлуатації та сексуального насильства, використання в проституції або в іншій незаконній сексуальній практиці, у порнографії та порнографічних матеріалах.

Держава вживає всіх можливих заходів для захисту та догляду за дітьми, які постраждали від збройних конфліктів.

Кожна дитина, звинувачена у скоєнні правопорушення або злочину, має вважатися невинною, поки її провина не доведена, може мати юридичну допомогу, яка представлятиме його/її справу, а не примушуватиме до дачі свідчень чи визнання вини, мати особисте життя, яке повністю поважають. Справа дитини розглядається в порядку, відповідно до його/ її віку, обставин та благополуччя. Ні смертна кара, ні довічне тюремне ув’язнення, які не передбачають можливості звільнення, не призначаються за злочини, вчинені дітьми у віці до 18 років.

Хто має статус «дитини»? Що таке «права дитини»? | Апостолівська міська рада

Хто має статус «дитини»? Що таке «права дитини»? Якими нормативно-правовими актами регулюються права дитини в Україні? Які загальні права має дитина? Як змінюється об’єм прав дитини залежно від віку? На ці та інші питання надає відповіді перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Ольга Захарова.

 

Хто має статус «дитини»? Та що таке «права дитини»?

Відповідно до законодавства України дитиною є особа віком до 18 років (до досягнення нею повноліття). Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років. В свою чергу, права дитини – це ряд прав і свобод,які мають українці віком до 18років.

  •  Якими нормативно-правовими актами регулюються права дитини в Україні? 
  • В українському законодавстві основними нормативно-правовими актами, що регулюють права дитини є – Конституція України, Сімейний кодекс України, Закон України «Про охорону дитинства», Цивільний кодекс України.
  • Основним міжнародним документом, який регулює це питання, є Конвенція про права дитини від 20 листопада 1989 року. 
  • Як змінюється об’єм прав дитини залежно від віку?

Усі люди мають права людини просто тому, що вони — люди. Неважливо, скільки вам років, якого кольору ваша шкіра, якої ви статі, яке ваше громадянство, релігія чи будь-що інше.

Усі ми — люди, і всі ми маємо права людини. Ми маємо усвідомлювати наші права та поважати права інших.

Діти перебувають на особливому етапі розвитку, і тому вони мають деякі спеціальні права людини, які називаються права дитини.

  1. Із збільшенням віку збільшується і об’єм прав дитини.
  2. Так, вже від народження дитина має право на: ім’я; громадянство; піклування і турботу; медичну допомогу; достатнє і здорове харчування; повагу; сповідування власної релігії, право бути вислуханим, висловлення власної думки; гідне ставлення до себе та на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для здоров’я.
  3. З 2 місяців до 3 років дитина має право бути всиновленою та відвідувати ясла.
  4. З 3 до 6 (7)  років дитина має право відвідувати дитячий садок.
  5. Від народження і до 6 років дитина має право на безкоштовний проїзд в автобусах, а до 7 років – в трамваях та тролейбусах.
  6. Коли дитина досягає 6 років, у неї з’являються нові права: право відвідувати школу; право бути членом дитячих громадських організацій; право укладати дрібні побутові правочини (наприклад, купувати хліб чи цукерку).
  7. З 7 років дитина має право давати згоду на зміну прізвища у випадку зміни прізвища одним або двома із батьків.
  8. А з 10 років у дитини виникає право на вибір місця проживання за спільною згодою батьків і самої дитини.
  9. В 14 років права дитини значно розширюються.
  10. В 15 років до цих прав додаються ще два права: право прийматись на роботу за згодою одного із батьків або особи, що його замінює; право отримання  першого робочого місця на строк не менше двох років.

Цілий ряд прав з’являється у дитини з 16 років.

З цього віку особа вже може укладати трудовий договір, навчатися водінню автомобілем, змінити своє прізвище та (або) власне ім’я) на власний розсуд, вільно самостійно виїжджати за межі України, керувати мототранспортними засобами і мотоколясками, займатися підприємницькою діяльністю, взяти шлюб за рішенням суду, якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

Ну і з 18 років у особи настає повна дієздатність, вона втрачає статус дитини і отримує всі права дорослої людини.

В свою чергу, органи юстиції Дніпропетровщини, в рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!», займаються правороз’яснювальною роботою та всіляко сприяють підвищенню правової обізнаності населення.

У випадку, якщо у Вас є запитання щодо роз’яснення Ваших прав, можете звернутися до Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області за телефоном: (056) 371-15-90.

А також, якщо Ви потребуєте консультації з питань захисту прав дітей, Ви можете звернутися на Національну дитячу «гарячу» лінію Центру «Ла Страда-Україна» за номером 0 800 500 225 або 116 111 (безкоштовно та анонімно).

Ссылка на основную публикацию