Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Розлучення в Україні в наш час зустрічається все частіше, щорічно збільшуючись у кількості. За статистикою, більше половини шлюбів розпадаються, а деякі молоді сім’ї проживають разом не більше 5 років в 30% випадків. Це воістину драматичний момент в житті обох учасників шлюбу, який викликає важкі стресові ситуації, особливо якщо є діти.

Переживання в рідкісних випадках закінчуються добре, а найчастіше все заходить куди далі. Сам по собі процес розірвання шлюбу може бути досить довгим, а як подати на розлучення і взагалі, як правильно розлучитися без проблем і суднових воєн, можна прочитати на нашому сайті або проконсультуватися у працівників РАЦСу.

Причини і мотиви розлучень в Україні

Заява на розлучення – це остання крапля в життя сімей, які бажають розійтися по різних сторонах життя, причому причин для цього може бути величезна кількість:

  • зрада;
  • нерозвинене почуття обов’язку і піклування;
  • орієнтація на індивідуальність і одноосібність;
  • проблеми з грошима і різноманітні залежності: ігрові автомати, ставки та інші.

Також можуть зумовлювати розлучення і різноманітні мотиви, які часто призводять до заяви на розлучення.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Основні з них можна виділити наступні:

  1. розбіжності у всьому – інтереси, погляди, які призводять до відчуження і поступового розвалу сім’ї;
  2. одним з популярних мотивів, часто вживаних самими подружніми парами – це несумісність характерів. У шлюбі багато помічають, що людина може змінюватися в значно гіршу сторону і ставати дріб’язковим, нечесним, неврівноваженим і агресивним;
  3. втручання у відносини батьків та родичів;
  4. незадоволеність інтимним життям теж може виступати як хороший мотив для розірвання шлюбу;
  5. насильство, наркоманія, алкоголізм;
  6. низький рівень життя і небажання мати дітей.

Цей список можна продовжувати і далі, але в основному такі мотиви часто закінчуються заявою на розлучення і спробою знайти щось краще в житті.

Які документи необхідні і як можна подати на розлучення?

У цьому розділі піде мова про те, як подати на розлучення в найближчому або відповідному відділенні РАГСу, де при остаточно прийнятому рішенні слід відразу оформити запис на певний час – на прийом до інспектора. На даний момент, у багатьох великих містах України можна записатися через онлайн сервіс (інтернет сайт), що значно спрощує і економить час.

В анкеті слід правильно все заповнити, підібрати зручний час і вибрати відділення РАГСу, який відповідає прописку одного з подружжя. Актуальний список всіх відділень РАГСів можна подивитися на офіційному сайті служби державної реєстрації.

Однак не можна просто принести документи на розлучення, трохи почекати і отримати бажане. Спочатку необхідно врахувати деякі особливості всього процесу, після чого уточнивши, які документи потрібні для розлучення, визначитися з такими деталями:

  1. наявність згоди обох добровільно розірвати відносини;
  2. наявність дітей дещо ускладнює процес, тому що навіть при повній згоді на розлучення, справа буде передана до суду. Якщо діти не спільні або досягли повноліття, все буде відносно просто і обмежиться вирішенням цього питання в РАГСі;
  3. якщо є зниклі безвісти і недієздатні люди, інспектор РАГСу може прийняти заяву про розлучення.

Багато хто вважає недоцільним подавати заяву до того, як будуть вирішені питання про розподіл майна та інших деталей, але це не так – якщо є згода обох сторін, то всі організаційні моменти можна вирішити і після шлюборозлучного процесу або під час нього.

Однак в цьому є і свої нюанси, всі деталі краще за все ретельно обміркувати до оформлення розірвання шлюбу, оскільки після нього можна позбутися можливості мирно вирішити будь-які проблеми, які згодом доведеться оскаржувати в суді, що додатково принесе шкоди нервовій системі і грошових витрат.

Отже, якщо вирішені всі додаткові особливості, деталі і призначено час, варто точно і без запізнень з’явитися в ЗАГС і обов’язково мати при собі наступні документи для розлучення:

  1. паспорта;
  2. ідентифікаційні коди;
  3. свідоцтво про реєстрацію шлюбу.

Більше ніяких додаткових документів не передбачено, крім того випадку якщо один з подружжя не може з’явитися для подачі. Тут необхідно завірити підпис заяви у нотаріуса, а другий чоловік надасть його інспектору. При вирішенні питання через суд, до основного переліку документів для розлучення додається ще:

  • копії свідоцтва про народження дитини або всіх спільних дітей;
  • довідка про доходи;
  • договір про умови проживання дітей.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Процедура розлучення в Україні наступна. В цілому, заява на розлучення включає дві частини – по одній на кожну сторону, причому заповнювати самостійно нічого не потрібно, тому, як все робить інспектор на основі документів. Після чого він роздруковує і дає для перевірки та особистого підпису кожній стороні.

Обов’язково потрібно все перевірити ще раз, щоб уникнути помилок або описок, а також звірити всі дані з документів. Ця інформація буде міститися в свідоцтві про розлучення, а наявність помилок в офіційному документі неприпустимо.

Заміна цього документа на правильний може зайняти ще більше часу, ніж весь шлюборозлучний процес, тому в першу чергу перед підписом потрібно все якісно перевірити ще раз.

Види розлучень в Україні

Шлюборозлучний процес в Україні є складним процесом припинення та розірвання сімейних відносин, який поділяється на такі основні види:

  1. фактичний – припускає розірвання відносин, але без фактичного і офіційного підтвердження. Тобто подружжя може не мати часу і бажання займатися документами, ходити в РАГС або просто не впевнені у своєму рішенні і сподіваються відновити прекрасний час разом. За такого перебігу подій можливі розбіжності з приводу значущих покупок, які мають дорогу вартість. При офіційному розірвання шлюбу суд зможе прийняти до відома, що, незважаючи на те, що пара не жила разом, спільне господарство велося обома подружжям, з можливим доказом кількох свідків;
  2. економічний – майнові відносини є в кожному шлюбі, тому як сім’я передбачає доходи і придбання обох подружжя. Всі фінансові потоки утворюють єдиний сімейний бюджет, який витрачається на загальне благо або в певних цілях. Єдине, що не підлягає поділу – це подарунки або спадщина, а для решти давно існує шлюбний договір, який допоможе врегулювати режим власності. Також за допомогою закону можна добитися аліментів на утримання дітей, навіть без офіційного шлюборозлучного процесу;
  3. юридичний – припускає закінчення сімейних відносин з підписаним обома сторонами документальним підтвердженням. Варіанти для вирішення питання про розірвання шлюбу в Україні можливі через суд або РАГС, причому все залежить від суперечок з приводу спільного майна та наявності неповнолітніх дітей. Якщо подружжя має спільних дітей, що не досягли повноліття, то такий процес розлучення обов’язково буде вирішуватися в судовому порядку, незалежно від наявності згоди і бажання самих ініціаторів розлучення. Також неприпустимий розгляд без обов’язкової згоди вагітної жінки, а також до досягнення трирічного віку дитиною, чоловік зобов’язаний забезпечувати фінансову підтримку йому і своїй колишній дружині.

Зразок заяви на розлучення (скачати)

Зразок заяви на розлучення знаходиться на стендах інформації в будь-якому суді, а також повинен бути вивішений у відділеннях РАГСів.

Вони з кожним роком можуть трохи змінюватися, але не дуже істотно і кардинально, тому найкраще відразу уточнювати і вибрати необхідний варіант для того, щоб уникнути деяких проблем або плутанини.

Але якщо у вас немає часу для походів по РАЦСам, то ми вам надаємо загальний зразок заяви на розлучення, який ви можете завантажити.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Зразок містить всю потрібну для інспектора РАГСу і суду інформацію, яка повинна бути правильно заповнена без замовчувань і приховування інформації.

СКАЧАТИ ЗРАЗОК ЗАЯВИ НА РОЗЛУЧЕННЯ

Яка вартість розлучення в 2022 році?

Тепер давайте з’ясуємо, скільки коштує розлучення в Україні в нинішньому 2020 році.

Безпосередньо на прийомі, працівник РАГСу оформить і видасть квитанцію з усіма необхідними реквізитами для оплати процедури розлучення, причому не існує прив’язки до певного банку, а забезпечується можливість оплачувати в будь-якому зручному і вигідному або можливо навіть найближчому.

Якщо шлюборозлучний процес простий і буде здійснюватися через ЗАГС, то це не буде витратним процесом і відповідно до Декрету Кабміну “Про державне мито” сама реєстрація коштує 8 гривень і 50 копійок.

До цього слід також додати складання заяви інспектором РАГСу, що в різних містах і областях України варто по-різному, і на прикладі столиці – Києва, можна сказати, що навіть на території одного міста вартість може змінюватися, хоч і незначно – 22-24 гривні.

Тому виходить сума близько 30-32 гривень. Крім цих, інших квитанцій бути не повинно і що-небудь ще оплачувати не потрібно.

Скільки коштує розлучення в Україні в судовому порядку? Це обійдеться набагато дорожче і складається з наступних основних послуг:

  1. судовий збір, який раніше називався державне мито, слід оплачувати безпосередньо перед зверненням до суду, а її розмір становить  0,4 розміру прожиткового мінімуму 2020 року – 810,8 грн., що на 93 гривні дорожче, ніж в минулому році;
  2. послуги адвоката – в Україні юристи не можуть представляти інтереси подружжя, а таке право було надано виключно адвокатам.

Адвокати при цьому можуть бути різної кваліфікації та досвіду, з відповідною вартістю послуг. Тому при зверненні варто вирішити для себе, що важливо – зберегти бюджет і заощадити на стороні яка представляє або задіяти досвідченого фахівця, який гідно захистить інтереси.

Читайте также:  Алименты на ребенка в 2022 году: последние изменения, размер, порядок начисления

Процедура розірвання шлюбу в Україні

Тепер обговоримо процедуру розлучення. Уже після того як написані і підписані обидві заяви на розлучення і оплачені потрібні квитанції, інспектор РАГСу призначає дату і час для наступної зустрічі, яка буде призначена для здійснення остаточного етапу – розірвання шлюбу.

На неї виділяється місяць з моменту оформлення і подачі заяви. Такий термін вважається стандартом вже давно і надається для обмірковування і точного переконання в своїх намірах.

У рідкісних випадках люди передумують і відкликають заяви, але розлучення все ж трапляється значно частіше, а місячний термін абсолютно нічого не вирішує.

Якщо одна сторона не може гарантувати присутність на реєстрації, слід повідомити і попередити інспектора РАГСу, а також скласти заяву про згоду розірвання в відсутності другої сторони.

Якщо ж обоє з подружжя не можуть бути присутніми, то складається заява про перенесення реєстрації, причому процедура розлучення не може бути офіційно оформлена через рік і більше з моменту, коли було подано заяву.

Реєстрація є процесом відносно недовгим і зазвичай не займає більше ніж 15-30 хвилин. На призначений час подружжя приходять точно і без запізнень, маючи при собі свідоцтво про реєстрацію шлюбу і, звичайно ж, паспорти. Сама процедура розлучення в Україні складається з таких процесів:

  1. складання актового запису інспектором, який роздруковується і видається для підписання вже колишній парі;
  2. після цього видається по одному примірнику свідоцтва про розірвання, з підписами керівника РАГСу і печатками;
  3. в паспортах на відповідних сторінках ставиться штамп або відмітка про офіційне розірвання шлюбу;
  4. прізвище можна змінювати після офіційного закінчення, якщо таке було зазначено в заяві. Працівник РАГСу поставить печатку, яка говорить про заміну протягом одного місяця;
  5. на цьому процес закінчено і шлюб вважається офіційно розірваним безпосередньо з дня реєстрації заяви в РАГСі.

При вирішенні питання через суд, все буде не так швидко, і залежить від настрою подружжя і їх бажанні відвоювати більшість нажитого разом майна.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Висновок

Розлучення в Україні – справа нелегка в плані моралі і досить важка при багатьох суперечках і з’ясуванні відносин з приводу різного майна. У цій статті ми розглянули послідовність всього процесу, а також уточнили, які документи потрібні для розлучення.

Всі випадки розірвання по-своєму унікальні і вимагають докладного юридичного аналізу для мінімізації ризиків, а стандартні випадки найчастіше проходять без зайвих розглядів і в спокійному режимі.

Як оформити спадщину в Україні і успадкувати за законом квартиру, будинок, землю

Правила оформлення спадщини на нерухомість в Україні зазнали змін

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Поради, як оформити спадщину в Україні і успадкувати за законом квартиру, будинок, землю

Юрист докладно розповів порталу столичної нерухомості 100realty.ua, як оформити спадщину в Україні і успадкувати квартиру, будинок, землю та іншу нерухомість.

Експерт по праву пояснив ряд ключових моментів з оформлення спадщини за законом України:

  • як вступити в спадщину за законом,
  • яка черговість спадкування;
  • як вступити в спадщину за заповітом;
  • пропущено термін вступу в спадщину – що робити;
  • скільки платити при вступі у спадок і чи потрібно проводити оцінку нерухомості при спадкуванні;
  • нововведення в законах при вступі у спадок в Україні.

Далі ми наводимо роз'яснення, як оформити спадщину в Україні в 2019 році.

Як вступити в спадщину за законом

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

В який термін необхідно надати документи

Спадщина відкривається після смерті людини або оголошення її померлою. Місце відкриття спадщини – останнє місце проживання померлого. Якщо точне місце проживання спадкодавця невідоме, то спадщина відкривається за місцезнаходженням нерухомого майна або основної його частини.

Стаття по темі: Зміни законодавства в сфері нерухомості: що треба знати для укладання угоди купівлі-продажу в Україні

Протягом 6 місяців після відкриття спадщини спадкоємці повинні надати нотаріусу такі документи:

  • що підтверджують родинні зв'язки (зокрема, свідоцтво про народження);
  • підтверджують факт смерті спадкодавця (свідоцтво про смерть та довідка про причини смерті);
  • документи про право власності на об'єкти нерухомості, які входять до складу спадщини;
  • засвідчують особу спадкоємців (паспорт та ІПН);
  • при необхідності оцінку спадкового майна (якщо виникають податки);
  • заяву про прийняття спадщини.

Термін вступу в спадщину на нерухомість пропущений – що робити?

Якщо спадкоємець протягом строку 6 місяців не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається не прийняв її.

За письмовою згодою спадкоємців, які прийняли спадщину, спадкоємець, який пропустив строк, може подати заяву про прийняття спадщини нотаріусу (в сель ской місцевості – уповноваженому на це посадовій особі органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини).

За позовом спадкоємця, який пропустив строк з поважних причин (не знав про смерть, чи не перебував за межами України і т.п.), суд може визначити йому додатковий строк для подання ним заяви про прийняття спадщини.

Стаття по темі: Податок на нерухомість в 2019 році: скільки і кому платити

Які черги спадкування

Перша черга спадкоємців за законом

В першу чергу право на спадкування за законом мають діти спадкодавця (в тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті), той з подружжя, який його пережив, батьки.

Друга черга спадкоємців за законом

Друга черга спадкоємців за законом – це рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері.

Третя черга спадкоємців за законом

У третю чергу право на спадщину за законом мають рідні дядько та тітка спадкодавця.

Четверта черга спадкоємців за законом

У четверту чергу право на спадкування за законом мають особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до часу відкриття спадщини.

Стаття по темі: Реєстрація місця проживання в Україні за новими правилами: як впливає на ринок нерухомості

П'ята черга спадкоємців за законом

  1. У п'яту чергу право на спадкування за законом мають інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно, причому родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права спадкування родичів подальшого ступеня споріднення. Ступінь споріднення визначається числом народжень, що віддаляють родича від спадкодавця.

    Народження самого спадкодавця не входить до цього числа.

  2. У п'яту чергу право на спадкування за законом одержують утриманці спадкодавця, які не були членами його сім'ї.

    Утриманцем вважається неповнолітня або непрацездатна особа, яка не була членом сім'ї спадкодавця, але не менше п'яти років отримувала від нього матеріальну допомогу, яка була для неї єдиним або основним джерелом засобів до існування.

Як вступити в спадщину за заповітом

Щоб вступити в спадщину за заповітом необхідно подати наступний пакет документів:

  • свідоцтво про смерть та довідка про причини смерті;
  • документи про право власності на об'єкти нерухомості, які входять до складу спадщини;
  • засвідчують особу спадкоємців (паспорт та ІПН);
  • при необхідності оцінку спадкового майна (якщо виникають податки);
  • заяву про прийняття спадщини;
  • заповіт.

Хто має право на отримання в спадщину квартири, будинки і землі, крім людей, зазначених в заповіті

  1. Малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатні вдова (вдівець) та непрацездатні батьки отримують половину спадщини, незалежно від змісту заповіту, яка належала б кожному з них при спадкуванні за законом (обов'язкова частка).

    Розмір обов'язкової частки у спадщині може бути зменшений судом з урахуванням відносин між цими спадкоємцями та спадкодавцем, а також інших обставин, що мають істотне значення.

  2. До обов'язкової частки у спадщині зараховується вартість речей звичайної домашньої обстановки та вжитку, вартість заповідального відказу, встановленого на користь особи, яка має право на обов'язкову частку, а також вартість інших речей та майнових прав, які перейшли до неї як до спадкоємця.

  3. Будь-які обмеження та обтяження, встановлені у заповіті для спадкоємця, який має право на обов'язкову частку у спадщині, дійсні лише щодо тієї частини спадщини, яка перевищує його обов'язкову частку.

Як платежі та витрати на оформлення спадщини в Україні

При вступі у спадок, якщо виникли зобов'язання зі сплати податку на доходи фізичних осіб, спадкоємець платить в розмірі 5% від ринкової вартості нерухомості. Спадкоємець-нерезидент України оплачує податок за ставкою 18%. Оплата військового збору 1,5% обов'язкова в обох випадках.

За видачу свідоцтва на спадщину необхідно сплатити держмито – 2 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (на сьогодні це 34 грн). Послуги нотаріуса оплачуються за його тарифами.

Стаття по темі: Що змінилося з 1 січня 2019 року в Україні – всі нововведення законодавства

Згідно з останніми змінами в законодавстві від сплати податків при оформленні спадщини в Україні звільнені спадкоємці другої черги.

Оцінка нерухомості при вступі у спадок

Оцінка потрібна, якщо спадкоємцем є нерезидент, а також в разі якщо спадкоємець не відноситься до першої або другої черги спадкоємців за законом.

Як узаконити самовільне будівництво

Самовільні споруди в Україні давно вже стали звичним явищем. За різними оцінками, кожна друга будова в приватному секторі країни зводиться з порушеннями існуючого дозвільного порядку. Насилу можна відшукати в світі державу, в якій самовільні забудови досягають таких величезних масштабів, як в Україні.

За різними оцінками кожен другий приватний будинок в Україні зводиться без офіційного дозволу на його будівництво. Існують різні способи узаконити самобуд і ввести свій будинок в експлуатацію, але всі вони вимагають збору великої кількості паперів і часу.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Що таке самовільне забудова?

Під самобудом, згідно зі статтею 376 ЦК України, розуміється об’єкт нерухомості, зведений на земельній ділянці, що не виділена під ці цілі і без відповідних дозвільних документів та проекту, а також з порушенням СНіП.

Будь-яка споруда, яка містить хоча б одну з цих ознак, вважається самовільно побудованою. Така будівля не може бути введена в експлуатацію. Це означає, що побудований з порушенням чинного законодавства будинок, не можна буде продати, подарувати або закласти. Така нерухомість не зможе пройти державну реєстрацію.

Дуже багато громадян України йдуть на порушення встановленого законом порядку будівництва через дуже тривалий термін підготовки дозвільних документів. Фактично, процедура легалізації незаконних будівель виявляється ще більш тривалим і складним процесом. Витрати на легалізацію споруди перевищують витрати, що йдуть на оформлення дозвільних документів на офіційну забудову.

Як узаконити самовільну забудову?

Чинне законодавство прирівнює неоформлені офіційно будинки до будівельних матеріалів. Легалізація самобуду проводиться двома основними способами.

Узаконення самобуду через офіційні органи державної влади

До недавнього часу легалізація самобуду в Україні була доступна у формі амністії. Сподіватися на неї в майбутньому не варто. Узаконити самовільне будівництво можна звернувшись до відповідних органів місцевої влади.

В рамках децентралізації влади відбувається поділ повноважень органів архбудконтролю.

В даний час на практиці можна зіткнутися з тим, що узаконення самовільного будівництва в Києві та Київській області може відрізнятися в деяких деталях від такої ж процедури в інших регіонах країни.

У будь-якому випадку для того, щоб узаконити самовільне будівництво доведеться подавати заяву до відповідних органів місцевої влади. Разом з ним надається пакет документів, до якого входять такі документи, як:

  • копія технічного паспорту на самостійно зведену нерухомість;
  • документи, що підтверджують готовність об’єкту до експлуатації;
  • акт технічної експертизи об’єкту.

Самостійно добитися позитивного рішення вкрай важко. Надані до розгляду документи повинні бути оформлені відповідно до вимог чинного законодавства, про які звичайній людині мало що відомо. Самий логічний і простий спосіб узаконити самобуд – звернутися в організацію, що спеціалізується на цьому виді діяльності.

Судове рішення

Узаконити самобуд можна через суд. Позовна заява подається щодо місцевих адміністрацій. Підстави для прийняття судом рішення на користь позивача дають статті 376 і 351 ЦК України. Розглядаються судом справи тільки щодо завершених об’єктів будівництва. На підставі прийнятого рішення проводиться державна реєстрація права власності, внаслідок якого відбувається легалізація самобуду.

Не вийде через суд узаконити самобуд, якщо він не буде відповідати діючим технічним і будівельним нормам або зведений на земельній ділянці, що не належить забудовнику. Проводити узаконення самовільної забудови необхідно разом з оформленням права власності на земельний наділ, на якому вона розташована. Зробити це буде дуже складно.

Визнання права власності на об’єкт самовільної забудови не означає надання дозволу на його експлуатацію. Він видається забудовнику судом при наданні йому документів, що підтверджують відповідність споруди всім існуючим вимогам, що пред’являються до житлових приміщень діючими нормативно-правовими регламентами.

У вирішенні проблеми з легалізацією об’єкта величезну роль відіграє технічна експертиза. Проходить вона в два етапи.

Спочатку проводиться попередній візуальний огляд, фотографування об’єкта і здійснюються його обміри. На другому етапі обстеження визначаються матеріали, використані для зведення конструкції.

На основі проведеної експертизи ставиться відповідна відмітка на технічному паспорті об’єкту.

Якщо не узаконити самобуд, то він може бути знесений в будь-який час. Знесення проводиться приставами за рішенням суду. Оформлення самобуду в судовому порядку може тривати кілька років і нічим не закінчитися. Без хорошого адвоката узаконити самобуд таким чином не вийде. Це найважчий і дорогий шлях вирішення проблеми.

Покрокова інструкція. Отримання документів на самобуд в Києві та Київській області

Оформлення самобуду має деякі відмінності для будівель площею до і понад 300 кв. метрів.

Отримання документів на самобуд в Київській області на будівлі площею до 300 кв. метрів

Будинки з площею до 300 кв. метрів повинні мати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки. Видають такі документи місцеві архітектурні інспекції. А також, необхідно заповнити та подати повідомлення про початок будівельних робіт. Співробітники нашого Ценру можуть допомогти в оформленні необхідних документів.

Нерухомість площею понад 300 кв. метрів

Узаконення самовільного будівництва в Києві та Київській області будівель площею понад 300 кв. метрів проходить в тому ж порядку, що і для будівель меншого розміру за винятком одного пункту – обов’язкового укладення договору на технічне обслуговування будівлі. Оформити його необхідно до подачі документів до Держархбудінспекції.

З власників таких приватних будівель стягується збір у розмірі 4% від кошторисної вартості об’єкту на розвиток інфраструктури загального користування. Узаконення самовільного будівництва в Києві та Київській області схоже з подібними процедурами, які проходять в інших регіонах країни.

Будинки площею понад 300 кв. метрів мають містобудівні обмеження на забудову. Отримання такого документа, як будівельний паспорт на будинок з площею до 300 кв. метрів пов’язане з певними труднощами. В Україні існує велика кількість обмежень на будівництво, обійти які вкрай складно.

Навіщо потрібно узаконення самовільної забудови?

Оформлення самобуду дозволяє після легалізації споруди здавати її в оренду, продавати, дарувати, передавати у спадок, оформляти в заставу. Внесення нерухомості в державний реєстр є одним із способів захисту її від захоплення шахраями або від знесення за рішенням суду.

Узаконити самовільне будівництво можна не тільки для житлових будинків, а й для інших об’єктів, таких як гаражі або складські приміщення. Відповідно до українського законодавства, громадяни країни вважаються власниками нерухомості тільки тоді, коли їх будинки внесені до Реєстру прав на нерухомість.

Зведення незаконних споруд може призвести до серйозних наслідків не тільки для звичайних громадян, а й для посадових осіб, які виступають в ролі виконавця послуг. Мінімальне покарання за самовільне будівництво – штраф у розмірі не менше 850 гривень. Всього в чинному законодавстві за такі порушення закону налічується 11 видів покарань.

У Кримінальному кодексі України цій проблемі присвячено окрему статтю 1971.

Згідно її положень, в якості одного з покарань для винної особи може бути використаний штраф в розмірі до 500 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.

Альтернативою цьому покаранню є арешт строком до 6 місяців або обмеження волі до трьох років. Грубим порушенням правил зведення будівель присвячується стаття 97 КпАП.

Штрафи за самовільне будівництво призначаються не тільки за порушення правил будівництва. Вони можуть накладатися і за відсутності офіційного введення споруди в експлуатацію. Міри покарання за таке порушення закону визначені в статті 96 КпАП. Сума штрафних санкцій може перевищувати 10 тисяч гривень.

За порушення норм містобудування доведеться заплатити штраф у розмірі до 900 неоподатковуваних податком мінімумів. Накладатися такий захід відповідальності може не тільки на власника самобуду, а й на будівельників, що зводили об’єкт.

Запитували – відповідаємо! Житлова субсидія 2021-2022: що змінилось та як отримати?

Сьогодні відповідаємо на запитання щодо того, як з травня 2021 року Кабмін вкотре посилив вимоги до
призначення житлових субсидій. Що змінилося та до чого бути готовими –
розбирались самі та ділимося за вами.

Як подати до суду на забудовника в 2022році в Україні

Головні зміни:

  • Тепер у заявника
    будуть враховувати доходи від депозитів, дивіденди від цінних паперів тощо
  • Заявку на субсидію
    можна надати онлайн на сайті Мінсоцполітики у розділі «Е-СЕРВІСИ» – «ЖИТЛОВІ
    СУБСИДІЇ» https://subsidii.mlsp.gov.ua
  • Більшості субсидії
    переоформлять автоматично.

Тож за даними Кабінету Міністрів України на субсидію в період з 1 травня 2021 року й до 30 квітня 2022 року претендують майже 3 млн домогосподарств. З них 2,5 млн домогосподарств отримають субсидію автоматично, без особистого звернення. Водночас близько  460 тисячам домогосподарств необхідно оновити документи для її отримання.

Кому треба
оновити документи для отримання субсидії?

Відповідно до постанови КМУ від 19 травня 2021 р. № 505 призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020—2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій
    безготівковій формі;
  • була призначена за
    фактичним місцем проживання (орендарі житлових приміщень (будинків);
    індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо
    переміщені особи);
  • була призначена без
    урахування осіб, які зареєстровані, але не проживали у житловому приміщенні
    (будинку).

Що необхідно для
оновлення отримання субсидій?

Для цього громадянин надає:

  • заяву про призначення та надання житлової субсидії,
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії,
  • договір найму (оренди) житла (за наявності),
  • довідки про доходи (у разі зазначення у декларації доходів, інформація про які відсутня в ДФС, ПФУ).

Як звернутися за
оформленням житлової субсидії?

Це можна зробити у будь-який зручний спосіб: 

  • через уповноважених осіб територіальних громад (у тому числі старостати) та ЦНАПи;
  • звернувшись безпосередньо до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконавчих органів міських рад.

Заповнені бланки можна надіслати:

  • поштою на адресу органу соціального захисту населення,
  • через електронний сервіс, який розміщено на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики у розділі «Е-СЕРВІСИ» – «ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ» https://subsidii.mlsp.gov.ua.

Увага! Для повністю безпаперової подачі документів необхідна
реєстрація з використанням цифрового підпису чи BankID.

Що змінилось?

  • Субсидія на період 2021-2022 років буде повністю монетизована. Тобто відбудеться перехід винятково на грошову форму отримання субсидії.
  • Усі, хто користувався безготівковою субсидією раніше, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року.
  • Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити.
  • Якщо громадянин через якісь причини не зміг отримати субсидію – раніше її могла призначити спецкомісія при місцевих органах влади. Тепер Уряд такі комісії ліквідував.

Право на
субсидії втратять ті, хто:

  • здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень;
  • має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
  • здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
  • декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів;
  • має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
  • не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
  • має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
  • має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
  • не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного;
  • має квартиру, площа якої перевищує 130 кв. м, чи будинок площею понад 230 кв. м.

Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їх низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).

Важливо! Для громадян, які
мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з
травня до кінця вересня 2021 року. При цьому, незалежно від строку звернення,
субсидія буде призначена і нарахована з травня.

Детальніше
про це – на сайті Міністерства соціальної політики за посиланням: https://www.msp.gov.ua/timeline/?t=141&from=&till=&m=6#tagpanel

Департамент
сталого розвитку та внутрішніх комунікацій в рамках проєкту «До людей»
продовжує готувати відповіді на запитання залізничників про зміни, які
відбуваються у Компанії, та іншу важливу та корисну для залізничників
інформацію.

Хочете впливати
на зміст новин на порталі та у «Буксі»? Надсилайте свої питання за
допомогою спеціальної форми на порталі для співробітників Укрзалізниці http://portal.uz.gov.ua/do-liudei

Як подати до суду на юридичну особу по заборгованості в Україні?

Найчастіше бізнес передбачає відносини та домовленості з великою кількістю контрагентів. І це можуть бути не тільки Клієнти, але і постачальники, партнери, інвестори та багато інших в залежності від виду Вашої діяльності.

Звісно, чудово, якщо все працює як годинник, поставки та оплата послуг відбувається вчасно. Але будь-який бізнесмен знає, як просто виникають спірні ситуації в процесі ведення бізнесу та як часто може виникати необхідність відстояти свої інтереси, в тому числі в суді.

Якщо Ваш контрагент не повертає вчасно гроші, не оплачує отримані товари або послуги, при цьому «годує сніданками» або взагалі не виходить на зв'язок – значить, настав час подумати про те, як повернути свої гроші через суд.

Але тут потрібно пам'ятати, що шляхів можливого повернення грошей може бути кілька. Наприклад, завжди можна спробувати вирішити питання у досудовому порядку, вірно провівши переговори.

Та й стратегій поведінки у суді може бути безліч.

У такій ситуації важливо правильно оцінити Ваші шанси, зрозуміти, як співвідноситься Ваша ситуація з нормами українського законодавства та знайти оптимальне рішення.

Ми пропонуємо Вам професійну оцінку та аналіз Вашої ситуації, а також супровід досвідчених юристів по стягненню заборгованості як в Україні, так і за кордоном.

Цікаво: Як знайти закордонного боржника?

Консультація юриста щодо подачі позову в суд на юридичну особу по заборгованості в Україні

Отже, як підготуватися до стягнення боргу через суд?

У першу чергу необхідно переконатися, що у Вас є на це право, і наскільки сильна Ваша позиція, наприклад:

  • Чи є у Вас договір або інші докази наявності у юридичної особи перед Вами боргових зобов'язань?
  • Чи настав термін виконання зобов'язань?
  • Чи не пропущено строк позовної давності (3 роки з моменту прострочення)?

Якщо час на оскарження ще є, і докази у Вас сильні – можна приступати до процедури стягнення коштів. Якщо слабкі – наші юристи оцінять Вашу ситуацію та допоможуть з формуванням додаткових доказів Вашої правоти.

Стягнення боргу з юридичної особи у досудовому порядку.

Як ми вже писали вище, до того, як звертатися в суд, можна спробувати вирішити питання у досудовому порядку. Зрештою, судовий розгляд – не швидкий процес, отже якщо є можливість домовитися з контрагентом і поставити нові чіткі терміни погашення заборгованості, – таким шансом варто скористатися.

Для стягнення боргу таким чином зазвичай проводиться направлення контрагенту листа-претензії, в якому зазначаються пункти договору, які він порушив, розмір боргу та Ваші вимоги щодо повернення коштів.

Зрозуміло, така претензія повинна бути грамотно складена, базуватися на пунктах Ваших же домовленостей і норм закону. Претензію важливо надіслати рекомендованим листом, щоб у Вас на руках було підтвердження її отримання боржником.

Якщо протягом 30 днів боржник не реагує на претензію, не повертає борг, необхідно перейти до більш активних дій – подачі позовної заяви до суду.

Важливо! Бувають ситуації, коли договором не вказано точний термін повернення коштів, у такому випадку напрямок претензії з вимогами повернути борг буде обов'язковим етапом по стягненню боргу. Це буде доказом пред'явлення вимоги про повернення боргу та її ігнорування відповідачем.

Стягнення боргу з юридичної особи у судовому порядку.

За загальним правилом, позов про стягнення боргу з юридичної особи подається до господарського суду за місцем реєстрації боржника. Хоча бувають і винятки, наприклад, якщо відповідачів кілька, або в договорі прямо вказано суд, в який сторони звертаються в разі виникнення спірних ситуацій.

Почитати докладніше про процес складання позовної заяви Ви можете тут. Оптимальним рішенням буде звернення до фахівця, який зробить це замість Вас, спираючись на Вашу інформацію та норми закону. Сьогодні ж ми зупинимося на такій важливій частині процесу написання позову як розрахунок суми позову.

Розрахунок суми позову може бути оформлений окремим документом, що подається разом з позовом, або міститися в самому позові.

Крім самої суми боргу, яку Ви хочете отримати на підставі Ваших домовленостей з боржником, у ціну позову можуть бути включені:

  • Збитки, понесені Вами. Наприклад, якщо через ситуацію, що склалася, у Вас виникли додаткові витрати, або Ви упустили можливу вигоду;
  • Неустойка, пеня або штраф. Порядок нарахування неустойки чи пені зазвичай прописується в договорі, як і її сума;
  • Інші суми, наприклад, інфляційні втрати.

Юристи нашої компанії допоможуть Вам правильно скласти позов і врахувати всі можливі нюанси, які приведуть Вас до позитивного рішення по Вашому питанню.

Важливо! Рішення суду на Вашу користь – це ще не остаточна перемога. Якщо боржник продовжує ухилятися від виплати боргу навіть після рішення суду, необхідно звернутися в Державну виконавчу службу. Не варто пускати виконавчий процес на самоплив.

Цікаво: Як подати в суд на іноземного громадянина?

Юридичні послуги щодо стягненню заборгованості з юридичної особи від нашої компанії

Наша компанія пропонує Вам наступні послуги по стягненню заборгованості з юридичної особи:

  • Аналіз Вашої ситуації, шансів і ризиків;
  • Консультування щодо стягнення заборгованості з юридичної особи;
  • Підбір оптимальної стратегії по стягненню заборгованості;
  • Юридичний супровід у процесі стягнення боргу в досудовому порядку;
  • Складання позову на стягнення заборгованості з юридичної особи;
  • Юридичний супровід в суді по стягненню заборгованості з юрособи, захист Ваших інтересів юристом;
  • Забезпечення виконання судового рішення в ході виконавчого провадження.

Вартість послуг юриста по зверненню до суду щодо стягнення заборгованості з юридичної особи Ви можете переглянути за посиланням. Ціна послуги буде залежати від того, що саме Вам потрібно на даний момент: консультування, складання позову, або повноцінний супровід юриста в суді та у процесі виконавчого провадження.

Вам потрібна допомога зі стягненням заборгованості в Україні з юридичної особи? Звертайтеся до нас! Ми допоможемо не тільки оцінити Ваші шанси і скласти позовну заяву, але і розробимо для Вас стратегію захисту та втілимо її у життя.

  • Не знайшли відповідь на своє питання?
  • Більше про складання позовної заяви тут.
  • Інформація про стягнення боргу з іноземного боржника тут.
Ссылка на основную публикацию