Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

ДЕПАРТАМЕНТ РЕЄСТРАЦІЇ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДЕПАРТАМЕНТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ТА СПОЖИВЧОГО РИНКУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ОН-ЛАЙН» РЕЄСТРАЦІЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ (ПЕРЕБУВАННЯ)/ ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ОСОБИ (інструкція користувача) Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

Що таке «он-лайн» реєстрація місця проживання особи та які її переваги?

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

  • «Он-лайн» реєстрація місця проживання (перебування) та зняття з реєстрації місця проживання (далі за текстом – «он-лайн» реєстрація) представляє собою пілотний проект, запроваджений у місті Харкові, метою якого є спрощення процедури реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання, реєстрації місця перебування, шляхом:
  • — направлення заявником сканованих документів для їх попереднього розгляду співробітниками органу реєстрації та отримання протягом дня інформації про результати розгляду відповідних документів: заявнику буде повідомлено, що подання оригіналів зазначених документів до Центру надання адміністративних послуг м. Харкова та його територіальних підрозділів (далі – ЦНАП) достатньо для здійснення реєстрації місця проживання (перебування), зняття з реєстрації місця проживання або буде зазначено про необхідність усунути виявлені недоліки та подати оригінали документів, з урахуванням усунутих недоліків до ЦНАП і отримати відповідну адміністративну послугу;
  • — заощадження часу заявника – нема потреби двічі звертатися до ЦНАП (для подачі документів, та в подальшому – за отриманням результату надання адміністративної послуги), достатньо звернутися лише один раз до ЦНАП після отримання повідомлення від органу реєстрації про результати попереднього розгляду сканованих документів та подати оригінали відповідних документів до ЦНАП і протягом 30 хвилин отримати результат адміністративної послуги;
  • — за бажанням заявника реалізована можливість звернутися до ЦНАП за отриманням відомого та вже очікуваного результату надання адміністративної послуги у зручний для особи час – шляхом попереднього запису через вкладку Попередня реєстрація в черзі на сайті ЦНАП, обравши відповідну послугу он-лайн.

Як скористатись послугою «он-лайн» реєстрація?

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

У першу чергу необхідно перейти на сайт Центру надання адміністративних послуг міста Харкова, далі — увійти у електронний кабінет та здійснити реєстрацію електронного кабінету.

Після реєстрації слід здійснити перехід до наступних вкладок: «Особистий кабінет» «Заявки» «Адміністративні послуги» «Електронні консультації по адміністративним послугам» «Нова». Таким чином, у особи реалізується можливість оформити заяву на отримання консультації.

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

В темі електронної консультації слід зазначити послугу, яку особа бажає отримати (реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання) та район міста Харкова, в якому планується зареєструвати місце проживання/перебування або здійснити зняття з реєстрації місця проживання (Шевченківський, Новобаварський, Київський, Слобідський, Холодногірський, Московський, Індустріальний, Немишлянський, Основ’янський) та поставити відмітку в полі «Реєстрація населення».

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

  1. Для завантаження сканованих копій документів, слід приєднати відповідні файли до заявки на отримання електронної консультації. В разі наявності питань також реалізована можливість їх задати у відповідній графі електронної заявки «питання»
  2. Зауважуємо, що обсяг одного приєднаного файла не повинен перевищувати 1 мегабайт, рекомендований тип файла JPG (малюнок JPEG).
  3. Після завершення попередніх етапів та для направлення електронної заявки до розгляду, слід її зберегти та відправити адміністратору ЦНАП детальний опис можна знайти по кнопці «Інструкція» на сторінці електронних консультацій.
  4. Протягом одного дня заявнику надійде відповідь за результатами розгляду його електронної заявки, в якій буде зазначено результат попереднього розгляду сканованих копій документів та буде рекомендовано усунути наявні недоліки (у разі їх наявності) або буде повідомлено про відсутність відповідних недоліків та буде запропоновано подати до ЦНАП оригінали відповідних документів для безпосереднього отримання обраної заявником адміністративної послуги.

Документи, необхідні для реєстрації місця проживання (перебування)

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

  • 1) Заява встановленої форми про: реєстрацію місця проживання або реєстрацію місця проживання малолітньої дитини або реєстрацію місця перебування;
  • 2) Документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист). Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження;
  • 3) Заява про зняття особи з реєстрації місця проживання (у разі здійснення реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
  • 4) Документи, що підтверджують:
  • — право на проживання в житлі, — ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи.
  • У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї – при подальшій подачі оригіналів документів через ЦНАП відповідній особі також необхідно буде прибути до ЦНАП для підтвердження власним підписом надання відповідної згоди з пред’явленням документів, що посвідчують її особу і підтверджують статус власника/співвласника, наймача.
  • — проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, — довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за встановленою формою — для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби;
  • 5) Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
  • 6) У разі подання заяви представником особи також подаються:
  • — документ, що посвідчує особу представника;
  • — документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини — батьками (усиновлювачами).
  • 7) Квитанцію про сплату адміністративного збору*:
  • — у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації – в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (13,60 грн);
  • — у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну – в розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (40,80 грн);
  1. Примітка:
  2. — у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу*;
  3. — при реєстрації місця перебування адміністративний збір не сплачується.

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

Особливості реєстрації місця проживання дітей*:

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

  • — реєстрація місця проживання дитини за заявою законного представника (одного із батьків) здійснюється за згодою іншого законного представника (другого із батьків);
  • — у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування);
  • — документи, що підтверджують право на проживання в житлі або згода власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників.

Документи, необхідні для зняття з реєстрації місця проживання особи:

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

  1. 1) заява встановленої форми про зняття реєстрацію місця проживання;
  2. 2) свідоцтво про смерть*;
  3. 3) інші документи, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням (закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (у разі реєстрації місця проживання в гуртожитку навчального закладу на час навчання), відчуження житла та інших визначених законодавством документів)**;
  4. 4) документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження;
  5. 5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку
  6. 6) квитанція про сплату адміністративного збору;
  7. — у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації – в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (13,60 грн);
  8. — у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну – в розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (40,80 грн).
  9. 7) у разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:
  10. — документ, що посвідчує особу представника;
  11. — документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини — батьками (усиновлювачами)***.
  • Примітка:
  • * свідоцтво про смерть, як підстава для зняття з реєстрації місця поживання подається разом з відповідною заявою;
  • ** зняття з реєстрації місця проживання на підставі поданих документів, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням, здійснюється за заявою про зняття з реєстрації місця проживання у зв'зку з відчуженням майна

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

Особливості зняття з реєстрації місця проживання дітей***

  1. — зняття з реєстрації місця проживання дитини за заявою законного представника (одного із батьків) здійснюється за згодою іншого законного представника(другого із батьків);
  2. — у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
  3. — зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку та піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки та піклування.
Читайте также:  Популизм мешает очищению судебной системы Украины?

Пам’ятка для осіб, які бажають подати документи для реєстрації місця проживання (перебування)/зняття з реєстрації місця проживання

Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

Слід зазначити, що згідно вимог чинного законодавства України батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання. В такому випадку адміністративний збір стягується лише за одну послугу. Для цього достатньо звернутися до ЦНАП за новим місцем проживання і подати визначені законодавством документи.

При цьому, місцевий орган реєстрації, який прийняв рішення про реєстрацію місця проживання з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання, направляє повідомлення місцевому органу реєстрації за попереднім місцем проживання, що відповідна особа знята з реєстрації.

Таким чином, у особи є можливість заощадити, як власні кошти, так і свій час.

  • Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або її представником визначених законодавством документів.
  • За реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:
  • — у разі звернення особи протягом встановленого строку – в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (13,60 грн);
  • — у разі звернення особи з порушенням встановленого строку – в розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (40,80 грн).

Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги з напрямку реєстрації місця проживання

1. Особа не подала документів або інформації, необхідних для реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання;

2. Подані документи є недійсними або у них міститься недостовірна інформація;

3. Для реєстрації/зняття з реєстрації звернулась особа, яка не досягла 14-річного віку.

Примусове зняття особи з реєстрації місця проживання | Безоплатна правова допомога

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядкуДо Новомиколаївського бюро правової допомоги звернувся мешканець селища з тим, що в будинку, який належить йому на праві власності, зареєстрована людина, яка фактично не проживає у житловому приміщенні з 1998 року.  Суть порушеного питання – визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням.

       Першим запорізьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги було видано доручення адвокату Оксані Васил’ївій, яка підготувала позов і представляла інтереси клієнта в суді.

Рішенням Новомиколаївського районного суду Запорізької області заяву клієнта Першого МЦ про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням було задоволено повністю. І багаторічна проблема клієнта вирішена завдяки адвокату, який плідно співпрацює з системою БПД.Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

       В свою чергу, фахівці Новомиколаївського бюро правової допомоги підготували роз’яснення з щодо примусового зняття особи з реєстрації місця проживання.

Адже часто у людей, які зареєстрували у своїх житлових приміщеннях інших осіб, виникають проблеми, якщо останні протягом тривалого терміну не проживають та не з’являються у місці їх реєстрації.

За таких обставин гостро постає питання про зняття особи з реєстрації без її згоди.

   Враховуючи положення чинного цивільного законодавства України реєстрація місця проживання вказує на право людини користуватись конкретним житлом.

Переважна більшість людей вважає, що відмітка про реєстрацію місця проживання встановлює право її власності на житло в якому особа зареєстрована.

Вказане твердження є найпоширенішою помилкою середньостатистичного громадянина України, пов’язаною з правом власності на житло.

       Якщо у помешканні проживає особа (не власник, а лише зареєстрована там), то вказану особу можна зняти з реєстрації за її згодою або у судовому порядку.

       Особа може знятися з реєстрації добровільно. Для цього за згодою особи необхідно особисто подати заяву про зняття з реєстрації до Державної міграційної служби відповідного району.

       У випадку, якщо особа не проживає за місцем реєстрації, або не надає згоди на зняття з реєстрації, таку особу можна зняти з реєстрації у примусовому порядку.

       Примусове зняття особи з реєстрації місця проживання здійснюється на підставі судового рішення. В такому випадку потрібно подавати позов про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщення та зняття з реєстрації.

       Подавати позов до суду може власник, або квартиронаймач (якщо квартира не приватизована і є ордер). Позовна заява подається до суду за місцем знаходження житлового приміщення. Третьою особою в даній справі  повинен бути залучений відповідний підрозділ Державної міграційної служби.

Варто зауважити:

  • якщо квартира не приватизована, то згідно ст. 71 ч. 1 Житлового кодексу УРСР, при тимчасовій відсутності наймача або членів його сім’ї за ними зберігається жиле приміщення лише протягом шести місяців;
  • якщо квартира приватизована, то згідно із ч.2 ст. 405 Цивільного кодексу України член сім’ї власника житла втрачає  право  на  користування цим  житлом  у  разі відсутності  члена сім’ї без поважних причин понад один рік, якщо інше не встановлено домовленістю між власником житла та членами його сім’ї або законом.

  До позовної заяви необхідно долучити акти, які складає представник балансоутримувача, таких актів повинно бути не менше 3-х протягом 6 місяців у випадку, коли квартира не приватизована. У випадку приватизованої – 4-5 актів протягом 1 року.

Статтею 71 Житлового кодексу передбачено, що жиле приміщення зберігається за тимчасово відсутнім наймачем або членами його сім’ї понад шість місяців у випадках:

  • призову на строкову військову службу або направлення на альтернативну (невійськову) службу, а також призову офіцерів із запасу на військову службу на строк до трьох років – протягом усього періоду проходження зазначеної військової служби; перебування на військовій службі прапорщиків, мічманів і військовослужбовців надстрокової служби – протягом перших п’яти років перебування на військовій службі;
  • тимчасового виїзду з постійного місця проживання за умовами і характером роботи або у зв’язку з навчанням (учні, студенти, стажисти, аспіранти тощо), у тому числі за кордоном, – протягом усього часу виконання цієї роботи або навчання;
  • влаштування дитини (дітей) на виховання до родичів, опікуна чи піклувальника, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, заклад для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, – протягом усього часу їх перебування у родичів, опікуна чи піклувальника, прийомній сім’ї, дитячому будинку сімейного типу, закладі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
  • якщо з будинку, квартири (їх частини) вибула дитина (діти) і членів її (їх) сім’ї не залишилося, це житло може бути надано за договором оренди іншому громадянину до закінчення строку перебування дитини (дітей) у дитячому закладі або до досягнення нею (ними) повноліття і повернення від родичів, опікуна чи піклувальника, в окремих випадках – до закінчення навчання в загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності, у тому числі для громадян, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, а також в професійно-технічних чи вищих навчальних закладах або до закінчення строку служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях;
  • виїзду у зв’язку з виконанням обов’язків опікуна чи піклувальника, наданням батькам-вихователям житлового будинку або багатокімнатної квартири для створення дитячого будинку сімейного типу – протягом усього часу виконання таких обов’язків;
  • влаштування непрацездатних осіб, у тому числі дітей-інвалідів, у будинку-інтернаті та іншій установі соціальної допомоги – протягом усього часу перебування в них;
  • виїзду для лікування в лікувально-профілактичному закладі – протягом всього часу перебування в ньому;
  • взяття під варту або засудження до арешту, обмеження волі, позбавлення волі на певний строк чи довічне позбавлення волі – протягом усього часу перебування під вартою або відбування покарання, якщо в цьому будинку, квартирі (їх частині) залишилися проживати інші члени сім’ї.
  •        Якщо в будинку, квартирі (їх частині) не залишилися проживати інші члени сім’ї наймача, це житло може бути надано за договором оренди (найму) у встановленому законом порядку іншому громадянину до звільнення таких осіб з-під варти або до відбуття ними покарання.
  •        У випадках, передбачених пунктами 1 – 7 цієї статті, право користування жилим приміщенням зберігається за відсутнім протягом шести місяців з дня закінчення строку, зазначеного у відповідному пункті.
  •        Якщо наймач або члени його сім’ї були відсутні з поважних причин понад шість місяців, цей строк за заявою відсутнього може бути продовжено наймодавцем, а в разі спору – судом.
  •        Відповідно до житлового законодавства може бути встановлено й інші умови і випадки збереження жилого приміщення за тимчасово відсутніми громадянами на більш тривалий строк.
  •        Відповідно до статті 72 Житлового Кодексу України визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням внаслідок відсутності цієї особи понад встановлені строки, провадиться в судовому порядку.
  • За безоплатною правовою допомогою, юридичними консультаціями та роз’ясненнями законодавства звертайтеся до центрів з надання безоплатної правової допомоги:
  • Перший запорізькій місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги – м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 77, 2-й поверх
  • Новомиколаївське бюро правової допомоги – смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 84, тел: (06144) 9-33-31.
Читайте также:  Як відбувається стягнення аліментів за минулий час?

РЕЄСТРАЦІЯ ТА ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ («ПРОПИСКА ТА ВИПИСКА») В УКРАЇНІ

Кількість переглядів: 6136

4 квітня 2016 року в Україні змінилися правила реєстрації місця проживання. Відбулося це у зв’язку з внесенням змін до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та затвердженням  Правил реєстрації місця проживання (Постанова КМУ №207 від 02.03.2016 р.).

  • Головною відмінністю нового порядку стало те, що реєстраційні дії тепер здійснюють не органи міграційної служби як було раніше, а органи місцевого самоврядування.
  • Не зайвим буде нагадати, що поняття «прописка» хоча і продовжує використовуватися в суспільстві в розмовній мові, проте вже застаріло і в наразі в законодавстві не існує (замість нього діє процедура «реєстрація місця проживання»).
  • 1. Куди звертатися для реєстрації місця проживання чи зняття з реєстрації («прописки» чи «виписки»)

Відповідно до ст.3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та п.

3 Правил реєстрації місця проживання, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі — орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Згідно з ч.3 ст.6 Закону, п.8 Правил з питань «прописки» необхідно звертатися до органу реєстрації безпосередньо (тобто до відповідного органу місцевого самоврядування) або до центру надання адміністративних послуг (у випадку, якщо такий центр створено і він надає цю послугу у вашій територіально-адміністративній одиниці).

  1.  Найменування та місцезнаходження центру надання адміністративної послуги, в якому здійснюється обслуговування суб’єкта звернення Гурівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області :
  2. Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Гурівської сільської ради,
  3. Кіровоградська область, с. Бокове, пр-т Миру 2,
  4. Графік роботи ЦНАП:
  5. Понеділок з 800  до 1700
  6. Вівторок з 800  до 1700
  7. Середа з 800 до 1700
  8. Четвер з 8 до 1700
  9. П’ятниця з 800  до 1600
  10. Субота, неділя — вихідний
  11. 2. Чи обов’язково особисто подавати документи для реєстрації чи зняття з реєстрації місця проживання («прописки» чи «виписки»)
  12. Щодо реєстрації місця проживання.

Частинами 2 та 9 ст.6 Закону, пунктами 6 та 8 Правил реєстрації місця проживання передбачені випадки, коли особисто подавати документи до органу реєстрації не обов’язково і це може зробити інша особа.

  • Так, у разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації – це може зробити її законний представник (батьки дитини, опікуни чи піклувальники) або представник на підставі нотаріальної (або прирівняної до неї) довіреності.
  • Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги”.
  • Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання.
  • За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.
  • Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також через органи соціального захисту населення на підставі даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.
  • Подання заяви про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання бездомних та інших осіб, які не мають постійного місця проживання, покладається на відповідну спеціалізовану соціальну установу, заклад соціального обслуговування та соціального захисту, в яких зазначеним особам надаються соціальні послуги відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”.
  • 3. У який строк після зняття з реєстрації («виписки») необхідно зареєструвати нове місце проживання («прописатися»)

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону та п.4 Правил особа зобов’язана зареєструвати своє місце проживання протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання та прибуття до нового. Про цей строк можна не думати, якщо, як зазначалося вище, здійснити реєстрацію за новим місцем проживання одночасно зі зняттям з реєстрації за старою адресою.

Новонароджена дитина має бути зареєстрована за місцем проживання батьками протягом 3 місяців з дня державної реєстрації її народження. Якщо звернення здійснено з пропуском цього строку стягується адміністративний збір у сумі 40,80 грн.

Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

4. Яка відповідальність та покарання за несвоєчасну реєстрацію місця проживання та проживання без реєстрації («прописки»)

Відповідальність за проживання без реєстрації місця проживання передбачена ст. 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Якщо таке правопорушення вчинене вперше, то воно тягне за собою лише попередження, якщо ж повторно (тобто особою, яку протягом року вже притягали до відповідальності за це), – законом передбачено накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн.).

5. Які документи необхідно подати для реєстрації місця проживання («прописки»)

Відповідно до ст. 6 Закону, пп. 9,18 Правил для реєстрації місця проживання необхідно подати:

1) заяву;

2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;

До таких документів відносяться: паспорт громадянина України; тимчасове посвідчення громадянина України; посвідка на постійне або тимчасове проживання; посвідчення біженця тощо. Якщо питання стосується дитини у віці до 16 років – подається свідоцтво про народження.

3) квитанція про сплату адміністративного збору;

Адміністративний збір станом на 2021 р. складає 13,60 грн. (якщо звернення здійснено у передбачений законом 30-денний строк) або 40,80 грн. (якщо звернення здійснено з пропуском цього строку).

  1. 4) документи, що підтверджують право особи на проживання в даному житлі;
  2. Документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації.
  3. Найбільш поширеними документами такого типу є свідоцтво про право власності; ордер; договір найму (піднайму, оренди); рішення суду про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання.
  4. 5*) військовий квиток або посвідчення про приписку;
  5. *Лише для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на  військовому обліку.
  6. 6*) заява про зняття з реєстрації попереднього місця проживання особи;
  7. *Лише у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання.
  8. 7*) документ, що підтверджує повноваження особи як представника та документ, що посвідчує особу такого представника;
  9. *Лише у разі подання заяви не особисто, а представником.
  10. Найчастіше таким документом є нотаріальна (або прирівняна до неї) довіреність.
  11. Цей пункт не поширюється на випадки, коли документи про реєстрацію подаються батьками або усиновлювачами малолітньої дитини.
  12. Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників. 
  13. У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
  14. У разі перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань для реєстрації місця проживання особи додатково подається письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника.
Читайте также:  Припинення права одного з подружжя на утримання

Законом прямо заборонено вимагати для реєстрації місця проживання подання інших (ніж наведено вище) документів (ч.8 ст.6 Закону, п.18 Правил).

6. Які документи необхідно подати для зняття з реєстрації місця проживання («виписки»)

У випадку, коли зняття з реєстрації місця проживання здійснюється окремо (тобто не одночасно з «пропискою») відповідно до ст.7 Закону, п.26 Правил подаються:

1) документ, який є підставою для зняття з реєстрації;

Найчастіше таким документом є заява.

Також у відповідних випадках це може бути свідоцтва про смерть; судове рішення про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою; інші документи, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням (наприклад, закінчення строку дії договору оренди житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (для гуртожитків на час навчання), відчуження житла).

2) документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання;

Найчастіше це паспорт громадянина України. Також, такими документами можуть бути тимчасове посвідчення громадянина України; посвідка на постійне або тимчасове проживання; посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист. Якщо питання стосується дитини у віці до 16 років – подається свідоцтво про народження.

3) квитанція про сплату адміністративного збору;

Станом на 2021 р. адміністративний збір становить 13 грн. 60 коп.

  • 4*) військовий квиток або посвідчення про приписку;
  • *Лише для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на  військовому обліку
  • .
  • 5*) документ, що підтверджує повноваження особи як представника та документ, що посвідчує особу такого представника;

*Лише у разі подання заяви не особисто, а представником. Наприклад, нотаріальна (або прирівняна до неї» довіреність.

  1. Найчастіше таким документом є нотаріальна (або прирівняна до неї) довіреність.
  2. Цей пункт не поширюється на випадки, коли документи про реєстрацію подаються батьками або усиновлювачами малолітньої дитини.
  3. Також необхідно звернути увагу на деякі особливості окремих випадків зняття з реєстрації дітей:
  4. — у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, якій не виповнилося 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, (тобто необхідний візит обох батьків до органу реєстрації) або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
  5. — зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
  6. — зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки і піклування.
  7. 7. Де реєструватися («прописуватися»), якщо проживаєш в кількох місцях

Згідно з ч.10 ст.6 Закону, п.7 Правил реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. Якщо ж особа проживає у кількох місцях, вона «прописується» за власним вибором за однією з цих адрес. Саме за цією зареєстрованою адресою проживання і буде вестися офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції особі.

У разі якщо нове місце проживання особи знаходиться в іншій адміністративно-територіальній одиниці, орган реєстрації після реєстрації такого місця проживання надсилає повідомлення про зняття особи з реєстрації відповідному органу реєстрації за попереднім місцем проживання особи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

8. Скільки коштує реєстрація місця проживання («прописка») та зняття з реєстрації («виписка»)

За реєстрацію та зняття з реєстрації сплачується адміністративний збір (як зазначалося вище, квитанція про його сплату подається разом з пакетом документів). Відповідно до ст.11-1 Закону за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання  сплачується:

— 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (станом на 2021 р. – 13 грн. 60 коп.) – якщо звернення здійснено у передбачений законом 30-денний строк (тобто без прострочення);

— 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (станом на 2021 р. – 40 грн. 80 коп.) – якщо звернення здійснено з пропуском передбаченого законом 30-денного строку.

При цьому, якщо реєстрація місця проживання здійснюється одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання – адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу (тобто окремо сплачувати збір за зняття з реєстрації та ще раз за реєстрацію не потрібно).

9. У який строк реєструють місце проживання та знімають з реєстрації («прописують» та «виписують»)

Відповідно до ч.1 ст.6, ч.2 ст.7 Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», п.4 Правил реєстрації місця проживання – процедура «прописки» чи «виписки» здійснюється в день подання документів. 

Зняти з місця реєстрації у примусовому порядку

« повернутися

Зняття з реєстрації місця проживання / перебування особи

  • Назва послуги: Зняття з реєстрації місця проживання / перебування особи
  • Адміністративний збір: У разі звернення особи протягом встановленого Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» строку — у розмірі 0,0085 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб ; у разі звернення особи з порушенням встановленого цим Законом строку — у розмірі 0,0255 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб; у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
  • Строк надання послуги: У день безпосереднього звернення особи чи в день подання особою або її представником документів/в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг.

Результат надання: Внесення відомостей про зняття з реєстрації місця проживання до паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (далі — документ, до якого вносяться відомості про місце проживання), а відомості про реєстрацію місця перебування — до довідки про звернення за захистом в Україні (шляхом проставлення в них відповідного штампа реєстрації місця проживання/перебування особи за формою згідно з додатком 1 до Правил реєстрації місця проживання). Відомості про зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України: у вигляді книжечки (зразка 1993 року) — шляхом проставлення в ньому штампа реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 1, або штампа зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 2; у формі картки (зразка 2015 року) — шляхом внесення інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у такий паспорт, у разі наявності робочих станцій та підключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі — Реєстр). У разі непідключення органу реєстрації до Реєстру особі видається довідка про реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним підрозділом ДМС на підставі такої довідки.

Способи отримання результату: Звернення до органу реєстрації (у тому числі до центру надання адміністративних послуг), повноваження якого поширюється на відповідну адміністративно-територіальну одиницю.

Заявник для одержання адміністративної послуги звертається до органу реєстрації (у тому числі до центру надання адміністративних послуг), повноваження якого поширюється на відповіднуадміністративно-територіальну одиницю.

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Підстави для відмови: 1. Особа не подала документів або інформації, необхідних для реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання; 2. Подані документи є недійсними або у них міститься недостовірна інформація; 3.

Для реєстрації/зняття з реєстрації звернулась особа, яка не досягла 14-річного віку.

Рішення про відмову в реєстрації/знятті 3 реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.

Порядок оскарження: Відповідно до законодавства України.

Ссылка на основную публикацию