Приватні виконавці – як працюють, скільки стоять їх послуги?

Реформа системи виконання судових рішень затягнулася: приватні виконавці, на яких українські кредитори покладали особливі надії, поки не змогли кардинально змінити ситуацію зі стягненням проблемних боргів.

Потенціал у оновленої системи є, відзначають банкіри: швидкість роботи приватних виконавців в рази перевищує показники їх колег з Державної виконавчої служби.

Ключова проблема на стороні Мін'юсту, який вважає цю реформу одним із головних досягнень минулого року: міністерство так і не змогло вирішити питання оперативної атестації приватних виконавців — за рік в системі було зареєстровано лише 100 активних учасників. За підрахунками міністерства, українському ринку потрібно в 20 разів більше приватних виконавців.

Як працює оновлена ​​система і в чому причина проблем, що виникли, розбирався «Мінфін».

Ідеологічний ефект

Перші приватні виконавці приступили до роботи в серпні-вересні минулого року. За даними Мін'юсту, на момент початку реформи рівень виконання судових рішень в Україні становив 6%.

В системі при цьому працювало близько 4 000 державних виконавців, на яких доводилося 4 млн справ.

За словами міністра юстиції Павла Петренка, 80 перших приватних виконавців збільшили частку виконаних рішень до 18%.

«Ми дійсно були здивовані першими результатами: якщо у працівників ДВС йшло на стягнення 420 — 450 днів з моменту рішення суду, то їх приватні колеги встигають вкластися за 90 днів», — говорить керівник Інноваційного центру коллекшн Альфа-Банку і Укрсоцбанку Олена Супрун.

Як уточнив «Мінфіну» заступник міністра юстиції Сергій Шкляр, приватні виконавці довели до стягнення близько 80% початих виробництв. Від стягнення до реалізації майна у них зазвичай проходить близько 14 днів.

Радник голови правління Ідея Банку з юридичних питань Юлія Карпець зазначає, що кількісні показники роботи приватних виконавців в масштабах банків поки не дуже помітні. За її словами, банкірів більше хвилювала відсутність конкуренції і низька мотивація виконавців з держсектора.

«Головна зміна, скоріше, ідеологічна: з'явилася альтернатива при виборі інституцій між державним і приватним виконавцем в процесі примусового виконання рішень судів та інших органів. Але якщо говорити в цілому, на ефективність результатів стягнення за банківськими портфелями це поки не вплинуло », — зазначає Карпець.

Ще один якісно новий момент — простежити за ходом виконавчого провадження тепер можна на сайті Міюста в системі АСВП (автоматизована система виконавчих проваджень).

Мотивація без гарантій

Причина більш високої ефективності приватних виконавців очевидна: вони зацікавлені в тому, щоб максимально швидко отримати свою винагороду — 10% від суми стягнення, пояснює Олена Супрун.

За словами Юлії Карпець, особливо оперативно приватні виконавці працюють в випадках, коли боржником виступає велика юрособа, що має обороти, діюче виробництво і застави у вигляді нерухомості. Але разом з тим, їх залучення до справи не дає гарантії швидкого стягнення.

«Наприклад, за іпотечним кредитом без мораторію і перешкод боржника предмет іпотеки буде переданий торгуючої організації на перші торги з визначенням дати їх проведення тільки на 90-й день. Це пов'язано з регламентом проведення виконавчих дій. Тобто в даному випадку 90 днів — це мінімум, тому що стягнення — це не торги, а отримання реальних грошей», — каже Карпець.

За словами Супрун, своєю роботою приватні виконавці впливають і на ефективність колег з ГІС, які раніше були не настільки мотивовані через властиву держструктурам бюрократію, а також більш низькі ставки винагороди.

«З приходом приватних конкурентів держвиконавці теж активізувалися. Не хочеться лаяти ГІСи, але перевага приватних виконавців спочатку була очевидною: одній машині розвернутися простіше, ніж колоні», — вважає Супрун.

Не кожному дано

Незважаючи на локальну ефективність приватних виконавців, глобального ефекту вони поки не демонструють. За словами Юлії Карпець, їх, як і раніше, критично мало. В деяких областях України їх взагалі немає.

Україні потрібно не менше 2 000 приватних виконавців, кажуть в Мін'юсті. За даними Павла Петренка, тільки в минулому році заявки на статус приватного виконавця подало більше 1000 чоловік. Реальні дозволи на роботу отримали лише 100 з них.

Для того, щоб стати приватним виконавцем, потрібно пройти навчання і здати кваліфікаційний іспит. Із завданням справляються далеко не всі: за підсумками останньої кваліфікації (іспит відбувся 19 лютого), посвідчення виконавця отримали тільки 7 з 18 претендентів. 29 січня успішно завершити навчання вдалося 6 претендентам, ще 15 людей не змогли скласти іспит.

«Раніше навчання проходило тільки при Мін'юсті, зараз ми домовилися з Одеською юракадемією, що має прискорити процес. Взагалі ми хочемо, щоб виконавці навчалися на місцях, а в Київ приїжджали тільки здавати іспит», — розповів« Мінфіну» Сергій Шкляр.

За його словами, атестаційна комісія при Мін'юсті через розбіжність графіка її членів встигає приймати не більше двох іспитів на місяць.

Теперішнє і майбутнє 

Порівняно невисока конкуренція і відсутність достатньої кількості кваліфікованих кадрів дозволяють чинним приватним виконавцям самим диктувати правила гри своїм замовникам.

Як зазначає Юлія Карпець, нерідко вони відмовляються займатися занадто дрібними, на їхню думку, справами. В окремих випадках, відчуваючи свою безальтернативність, вони можуть виконувати роботу неякісно, ​​додає Карпець. Наприклад, є прецеденти, коли майно боржника описувалося «в сліпу», без виїзду на місце.

«Приватні виконавці будують свою бізнес-модель так, щоб вона не була збитковою. Тому вони намагаються працювати з кейсами, за якими витрати (грошові, часові і т.д.) будуть менше. Головним чином, вони відмовляються працювати з незабезпеченими боргами на невеликі суми, а також з кредитами, забезпеченими рухомим майном, пошуки якого вимагають витрат », — пояснює Карпець.

Зараз банкіри не  дати чіткберуться давати чітку оцінку реформі —  для цього потрібно, щоб з моменту її запуску пройшов, як мінімум, рік. В майбутньому фінансисти очікують більш помітних результатів роботи приватних виконавців. На думку міністра Петренко, збільшення штату приватників до 2 000 осіб дозволить підвищити рівень виконання судових рішень в Україні до 60-70%.

Ольга Терещенко

Приватні виконавці “вибиватимуть” комунальні борги | Народна Правда

Хочете читати новини в іншому форматі?Підписуйтесь на телеграм-канал НАРОДНА ПРАВДА

Підписатись можна ТУТ

В Україні приступили до роботи приватні судові виконавці, під яких влітку приймалося нове законодавство: 14 перших фахівців почали працювти в Києві, і стільки ж – в регіонах.

І вже є перший результат: приватні працівники виконали судову постанову на 100 тис. грн.
Про новий досвід і проблеми, з якими зіткнулися нові фахівці, йдеться в інтерв’ю UBR.

ua розповів один з перших приватних виконавців Андрій Чижик, передає “Народна правда”.

 – Андрій Павлович, Ви бачите той великий попит на ваші послуги, про який багато говорилося в очікуванні виходу приватних виконавців?

– Відразу ж зазначу: я раніше працював в Державній виконавчій службі і багато стягувачів, дізнавшись про мій перехід з державної сфери, виявили бажання перейти на обслуговування в приватну сферу. Як йдуть справи у колег-конкурентів не можу сказати. Поки освоюю специфіку роботи в приватному секторі.

-Під час спеціалізованої конференції 7 вересня юристи говорили про небажання державних виконавців передавати виконавчі справи приватникам. Це прояв конкуренції?

– Якщо такі факти вже мали місце, то вони скоріше пов’язані з тим, що законодавством не передбачена така процедура і не прописаний її алгоритм. Виконавець може повернути виконавчий документ стягувачу на підставі його заяви.

Але при цьому виникає ризик, що наявність такої заяви дає право держвиконавцю закрити справу, знявши арешт з усього майна боржника, за яким було відкрито виконавче провадження на підставі оригіналу виконавчого листа, який забирається стягувачем.

-Без виконавчого справи приватний виконавець не зможе працювати?

-Для відкриття виконавчого провадження приватному виконавцю досить оригіналу виконавчого листа. Але матеріали виконавчої справи (провадження), які вже напрацьовані державним виконавцем, містять корисну інформацію, яку можна використовувати для прискорення процесу стягнення.

Зрозуміло, що держвиконавцю, який витратив час на збір інформацію, прикро втрачати справу і з ним і  потенційний заробіток. Це можна було б назвати причиною небажання для передачі матеріалів. Але думаю, що причина поки більше в необхідності нормативного врегулювання процесу.

-Чому ж при наявності даних справи не доводилися до кінця, адже за визнанням Мін’юсту не більш 3-5% виконавчих проваджень завершуються успішно?

-З реальних перешкод для ефективної роботи можу назвати  завантаженість великою кількістю дрібних справ. Наприклад, працюючи в районній виконавчій службі, ми займалися виконавчим провадженням у боржників-автопорушників. На службу приходили виконавчі документи, ми відкривали провадження, витрачали час на його ведення, а в результаті виявлялося, що штрафи вже сплачено.

Ще роботу гальмує обмеженість держвиконавця в можливостях пересування по країні.

Виконавче провадження відкривається за місцем прописки/юридичної реєстрації боржника, а його майно може перебувати, де завгодно по Україні.

Я, як приватний виконавець, не обмежений в пересуваннях по країні, можу шукати майно боржника по всій Україні і виїжджати для проведення необхідних дій, що в кілька разів прискорює процес стягнення.

А державний виконавець таких повноважень не має. Він не може виїхати в іншу область і, наприклад, перевірити наявність майна боржника,  щоб його описати. (Іноді необхідно виїжджати на місце по кілька разів).

У державній виконавчій службі така робота ведеться через напрямок доручень. Умовно, пишеться запит в службу за місцем знаходження майна, справу має взяти в роботу інший держвиконавець і провести всі дії.

Це тривалий процес.

-На які справи робите ставку?

-Звичайно, цікаво брати на виконання справи по великих юридичних особах з метою більшого заробітку. Тут досить отримати підтвердження цієї діяльності і наявності рахунків, щоб накласти стягнення або арешт. Але можна брати і дрібні справи.

Як показала практика роботи в Державній виконавчій службі, всупереч сформованій думці, перспективно працювати з виконавчими документами боржників за комунальні платежі. Там не такі величезні суми, люди часто працюють, звернути стягнення за місцем роботи на заробітну плату не складно. Зазвичай за 2-3 місяці такі справи закриваються. Так що має сенс працювати з ОСББ, ЖЕКами і т. Д.

Не так  цікаві виконавчі документи, що стосуються іпотечного майна через наявність великої кількості обмежень-перешкод його реалізації: прописані діти, законодавчі заборони на реалізацію іпотечного майна за валютними договорами.

-Якщо боржник вивів активи, на що приватний виконавець буде накладати арешт і як зможе стягнути кошти?

-Якщо податкова підтвердить, що діяльність не ведеться, то за законом маємо право запитувати інформацію про наявність іншого майна, належного боржнику. Якщо активів немає, можемо звертати стягнення на майно боржника, що знаходиться у третіх осіб, а також на майно та грошові кошти, які належать боржникові від третіх осіб, якщо доведемо, що воно належить боржнику.

-Яка процедура звернення до приватного виконавцю?

-Отримавши виконавчий лист, пишеться заява на приватного виконавця.

Подається оригінал виконавчого документа, сплачується авансовий внесок в 2% від суми стягнення (але не більше 10 мінімальних зарплат), а за рішенням немайнового характеру і рішень про забезпечення позову – в розмірі одного мінімального розміру заробітної плати – якщо боржник фізособа, і в розмірі двох мінімальних розмірів мінімальної заробітної плати – якщо боржник юрособа.

У договорі прописуються всі нюанси співпраці, включаючи додаткову винагороду приватному виконавцю і можливі витрати на ведення справи. До речі, кожен боржник повинен розуміти, що дані витрати стягувача будуть пред’явлені йому до сплати.

Йдеться про супутні витрати в процесі виконавчого провадження та про основну суму винагороди приватного виконавця. Тобто якщо сума до стягнення 10 тис. грн., то боржник заплатить ще 1 тис. винагороди приватному виконавцю плюс 200 грн.

авансового платежу та інші супутні витрати.

-Як швидко ведеться справа?

-Якщо підстав для повернення стягувачеві без прийняття до виконання виконавчого документа немає, то приватний виконавець виносить постанову про відкриття виконавчого провадження не пізніше наступного робочого дня.

Читайте также:  Спадщина за законом: як вступити у спадщину, якщо немає заповіту?

Документом на боржника покладається обов’язок подати виконавцю декларацію про свої джерела доходу і про майно, також боржник повідомляється про необхідність оплатити витрати виконавчого провадження (в тому числі, суму винагороди виконавця).

Постанова відправляється боржнику для виконання не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання виконавцем виконавчого документа. Закон не вимагає отримання зворотного поштового повідомлення.

-І чекаєте реакції боржника?

Згідно із законом, протягом 10 днів виконавець повинен переходити до застосування заходів щодо розшуку майна боржника. Але зазвичай, це робиться паралельно з відправкою постанови. Йдеться про розсилку електронних або паперових запитів до різного роду структур.

Ці органи протягом 3 днів повинні дати відповідь. Якщо мова про електронні реєстри, то отримання відповіді відбувається дуже швидко. На жаль, поки відкрили доступ приватним виконавцям не до всіх баз, як обіцяли.

З отриманням інформації від цих установ, виконавець приймає рішення/постанову про накладення стягнення на майно. Якщо людина працює, постанова відправляється в бухгалтерію роботодавця, якщо показані доходи у вигляді пенсії, то постанова буде відправлено до Пенсійного фонду.

-Чому після довгих років роботи в Держвиконавчої службі пішли в приватний бізнес?

-Тут і перспектива свободи дій, відсутність обмежень і, звичайно, можливості заробітків. У державній виконавчій службі система розподілу виконавчих документів йде через автоматизовану систему виконавчого провадження документів серед великої кількості держвиконавців.

І можливість отримання перспективної справи спочатку зведена до мінімуму. І не стільки з точки зору отримання винагороди, як з точки зору перспектив їх отримання. Працюючи приватним виконавцем, є перспектива появи нових клієнтів і можливість їх самостійного пошуку.

Нагадаємо, наприкінці серпня в мережі з’явилась виписка з винагородами державних виконавців. Згідно з документом, восьмеро чиновників у травні-червні 2017 року отримали премії у розмірі від 1 до 7 мільйонів гривень.

Пізніше в Міністерстві юстиції оприлюднили роз’яснення стосовно того, звідки у державних виконавців беруться великі премії. Воно з’явилось після низки публікацій в ЗМІ, де подавалась різноманітна інформація з цього питання.

Також “Народна правда” порахувала, скільки військового озброєння на ці кошти можна було придбати для ЗСУ.  На 23 мільйони гривень можна придбати більш ніж один мільйон патронів, до 4,5 тисяч кевларових шоломів або 1300 бронежилетів 6-го класу захисту. Крім цього, на ці гроші можна було б придбати 5 бронемашин «Дозор-Б» або один БТР-3.

Як оскаржити дії або бездіяльність державних та приватних виконавців

  • Тягар виконання судових рішень: “Як оскаржити рішення, дії або бездіяльність державних та приватних виконавців”.
  • Після сплеску активності судових майнових спорів та проходження сторонами, у більшості випадків, усіх вертикалей судового аду, розслаблені Стягувачі були переконані, що все — справу зроблено.
  • Але, як виявилося із масового збільшення звернень Кліентів до нашого Адвокатського обєднання , виконання самого судового рішення та фактичне отримання присудженного майна чи грошей є не менш кропіткою працею.
  • Те, що виконання судових рішень є складовою частиною Конституційного права громадян на справедливий суд, ще не зумовлює можлівість, у нашій державі, отримати належну та оперативну сатисфакцію за витрачені сили та нерви на судові процеси.
  • Державні виконавці, нажаль у більшості випадків, не завжди вживають всіх необхідних заходів щодо примусового виконання рішень та не дотримуються ефективності, своєчасності та повноти вчинення виконавчих дій.
  • На відміну від закоренілого мінталитету, що краще не сперечатися з ВДВС та намагатися задобрити державного виконавця, ми докладаємо чимало зусиль змусити, усіма законними способами, їх працювати швидше та єфективніше.
  • Одним з таких дієвих засобів впливу є судове оскарження рішеннь, дій або бездіяльності виконавців.
  • Нажаль процедура такого оскарження не є повністю врегульованою, наявна неоднакова судова практика, а процесуальні кодекси по — різному внормовують дане питання, тому необхідно, у будь якому разі, дотримуватися основних процесуальних принципів та визначатися у кожному окремому випадку з правильним формуванням правової позиції.
  • Державний виконавець, здійснюючи примусове виконання судових рішень, є суб’єктом владних повноважень, а оскарження його рішення, дій, бездіяльності відноситься до справ адміністративної юрисдикції.

Порядок судового оскарження рішення, діянь (дій або бездіяльності) виконавця визначено статями 383 – 389 Цивільного процесуального кодексу (ЦПК) України, ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу (ГПК) України та ст. 181 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України.

При цьому, відповідно до ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця можуть бути оскаржені до суду, який видав виконавчий документ.

Отже, для визначення підвідомчості відповідної категорії справ значущим фактором є питання, який суд видав виконавчий документ.

Як слідує з Висновку суду викладеного у Постанові Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» від 17.10.2012 р. № 9, а саме у п. 9.

1 — скарги на дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів розглядає виключно місцевий господарський суд, яким відповідну справу розглянуто в першій інстанції, тобто той господарський суд, що видав виконавчий документ (Наказ чи Ухвалу), і в тому ж складі суду (якщо цьому не перешкоджають об’єктивні обставини, як — то звільнення судді, його захворювання, перебування у відпустці, тощо).

Хто такі приватні виконавці?

   За три місяці після оприлюднення набуде чинності Закон України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», відповідно до якого поряд з державною виконавчою службою примусове виконання судових рішень здійснюватимуть приватні виконавці. Хто зможе стати приватним виконавцем і як вони працюватимуть розкаже prostopravo.
   

   Вимоги до приватного виконавця

   
   Відповідно до Закону приватним виконавцем зможе стати громадянин України, який досяг 25 років, має вищу юридичну освітуне нижче другого рівня, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання відповідного диплома не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит.
   
   В той же час приватним виконавцем не може бути особа:
   
   1) яка не відповідає зазначеним вимогам;
   
   2) визнана судом обмеженою у цивільній дієздатності або недієздатною;
   
   3) яка має не зняту або не погашену в установленому законом порядку судимість;
   
   4) яка вчинила корупційне правопорушення або порушення, пов'язане з корупцією, – протягом трьох років з дня вчинення;
   
   5) якій за порушення вимог законодавства анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною чи адвокатською діяльністю або діяльністю арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), яку позбавлено права на здійснення діяльності приватного виконавця, – протягом трьох років з дня прийняття відповідного рішення;
   
   6) звільнена з посади судді, прокурора, працівника правоохоронного органу, з державної служби або служби в органах місцевого самоврядування у зв'язку з притягненням до дисциплінарної відповідальності, – протягом трьох років з дня звільнення.
   
   Приватний виконавець під час здійснення своєї діяльності не зможе займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), інструкторської та суддівської практики із спорту та роботи в органах Асоціації приватних виконавців України) або підприємницькою діяльністю.
   

   Кваліфікаційний іспит

   
   Особа, яка виявила намір здійснювати діяльність приватного виконавця, до подання заяви про допуск до складення кваліфікаційного іспиту зобов'язана пройти навчання і стажування приватного виконавця. Загальний строк навчання і стажування приватного виконавця не може перевищувати трьох місяців.
   
   Від проходження стажування приватного виконавця звільняються особи, які мають стаж роботи державного чи приватного виконавця, адвоката, нотаріуса, арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) не менше одного року або помічника приватного виконавця не менше двох років.
   
   Про проходження навчання, стажування приватного виконавця видається свідоцтво, строк дії якого становить один рік.
   
   Особа, яка виявила намір здійснювати діяльність приватного виконавця, після проходження навчання, стажування приватного виконавця подає до Кваліфікаційної комісії заяву про допуск до складення кваліфікаційного іспиту разом із документами, які підтверджують відповідність особи вимогам, встановленим частинами першою та другою статті 18 Закону, а також декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.
   До складу Кваліфікаційної комісії входять дев'ять членів, по чотири з яких призначаються Міністерством юстиції України, у тому числі Міністр або заступник Міністра, та з'їздом приватних виконавців України, один член призначається Радою суддів України. Головою Кваліфікаційної комісії є Міністр юстиції України або заступник Міністра юстиції України. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить два роки.
   
   Кваліфікаційна комісія проводить перевірку достовірності документів та відомостей, поданих особою.
   
   Строк розгляду заяви про допуск до складення кваліфікаційного іспиту не повинен перевищувати 30 днів з дня її надходження.
   
   Кваліфікаційна комісія проводить кваліфікаційний іспит протягом трьох місяців з дня надання допуску особі до складення кваліфікаційного іспиту.
   
   Про дату та місце проведення кваліфікаційного іспиту повідомляються особи, допущені до його складення. Інформація про кваліфікаційний іспит не пізніш як за сім днів до дня його проведення розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України та веб-сайті Асоціації приватних виконавців України. На іспиті мають право бути присутніми представники Асоціації приватних виконавців України, громадських об'єднань та засобів масової інформації.
   
   Кваліфікаційний іспит проводиться шляхом автоматизованого анонімного тестування особи, яка виявила намір здійснювати діяльність приватного виконавця.
   
   Особі, яка успішно склала кваліфікаційний іспит, Міністерство юстиції України на підставі відповідного рішення Кваліфікаційної комісії протягом 10 днів з дня складення кваліфікаційного іспиту видає посвідчення приватного виконавця.
   
   За видачу посвідчення приватного виконавця особа, яка склала кваліфікаційний іспит, вносить плату у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
   
   Посвідчення про право на здійснення діяльності приватного виконавця видається без обмеження строку його дії.
   
   Особа, яка не склала кваліфікаційний іспит, має право скласти його повторно не раніше ніж через шість місяців.
   

   Страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця

   
   Приватний виконавець зобов'язаний до початку здійснення діяльності застрахувати свою цивільно-правову відповідальність перед третіми особами.
   Мінімальний розмір страхової суми за договором страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця має становити 10 відсотків загальної суми стягнення за виконавчими документами, що перебувають на виконанні у приватного виконавця протягом року, але не менше 1 тисячі мінімальних розмірів заробітної плати станом на початок відповідного календарного року.
   
   Приватний виконавець не має права здійснювати виконавчі дії, якщо сума стягнення за виконавчим документом з урахуванням сум за виконавчими документами, що вже перебувають у нього на виконанні, перевищує розмір страхової суми за договором страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця. У такому разі приватний виконавець зобов'язаний укласти договір страхування на належну страхову суму.
   
   Приватний виконавець зобов'язаний укласти договір страхування на новий строк не пізніш як за 10 днів до закінчення дії договору страхування.
   

  •    Виконавчі округи і територіальні межі діяльності приватного виконавця
  •    Офіс приватного виконавця
  •    Єдиний реєстр приватних виконавців України
  •    Як працюватимуть приватні виконавці
  •    Винагорода приватного виконавця та авансування витрат виконавчого провадження

   
   Виконавчим округом є територія Автономної Республіки Крим, області, міст Києва чи Севастополя. Приватний виконавець має право приймати до виконання виконавчі документи, місце виконання яких відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» знаходиться у межах Автономної Республіки Крим, області або міста Києва чи Севастополя, у яких розташований його виконавчий округ.
   
   Інформація про приватних виконавців виконавчого округу та реквізити їхніх офісів розміщуються у всіх судах та в органах державної виконавчої служби, розташованих у межах відповідного виконавчого округу.
   
   Приватний виконавець, за умови відсутності незакінчених виконавчих проваджень, має право змінити виконавчий округ. Зміна виконавчого округу відбувається шляхом повідомлення Міністерства юстиції України про новий виконавчий округ та внесення відповідної інформації до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
   
   У разі зміни приватним виконавцем виконавчого округу в повідомленні про зміну виконавчого округу обов'язково зазначається інформація про офіс приватного виконавця у новому виконавчому окрузі.
   
   Виконавчі дії у виконавчих провадженнях, відкритих приватним виконавцем у виконавчому окрузі, можуть вчинятися ним на всій території України.
   
   
   До початку здійснення діяльності приватний виконавець зобов'язаний організувати офіс у межах виконавчого округу.
   
   Офіс приватного виконавця повинен забезпечувати належні умови для здійснення діяльності приватного виконавця, прийому відвідувачів, зберігання, у тому числі у сейфі, документів, печаток, штампів, товарно-матеріальних цінностей та архіву приватного виконавця, збереження професійної таємниці та бути захищеним від несанкціонованого проникнення.
   
   Інформація про офіс приватного виконавця вноситься до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
   
   До інформації про офіс приватного виконавця належать:
   
   1) поштова адреса офіса;
   
   2) номер телефону, номер факсу офіса;
   
   3) адреса електронної пошти;
   
   4) номер мобільного телефону приватного виконавця.
   
   У разі здійснення в одному офісі діяльності двох і більше приватних виконавців офіс приватних виконавців повинен забезпечувати можливість здійснення кожним приватним виконавцем своєї діяльності одночасно, окремо та незалежно від інших приватних виконавців, у тому числі забезпечувати окреме зберігання документів, печаток, штампів, товарно-матеріальних цінностей, діловодства та архіву кожного приватного виконавця.
   
   
   Міністерство юстиції України забезпечує ведення Єдиного реєстру приватних виконавців України.У Єдиному реєстрі приватних виконавців України містяться відомості про:
   
   1) прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) приватного виконавця;
   
   2) дату рішення Кваліфікаційної комісії про надання права на здійснення діяльності приватного виконавця;
   
   3) номер посвідчення;
   
   4) виконавчий округ, на території якого приватний виконавець здійснює діяльність;
   
   5) офіс приватного виконавця;
   
   6) реквізити договору страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця, строк дії договору, відомості про страховика та страхову суму;
   
   7) зупинення діяльності приватного виконавця;
   
   8) дату та номер рішення про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності та вид дисциплінарного стягнення;
   
   9) дату та номер рішення Дисциплінарної комісії про припинення діяльності;
   
   10) прізвище, ім'я та по батькові помічників приватного виконавця (у разі їх наявності).
   
   У разі зміни відомостей, що згідно з цим Законом підлягають внесенню до Єдиного реєстру приватних виконавців України, приватний виконавець зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня письмово повідомити про це Міністерство юстиції України.
   
   Міністерство юстиції України вносить інформацію до Єдиного реєстру приватних виконавців України не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відомостей, які згідно з цим Законом підлягають внесенню до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
   
   Доступ до інформації Єдиного реєстру приватних виконавців України є безоплатним, здійснюється цілодобово і без обмежень на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України із забезпеченням можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів.
   
   
   Фізичні або юридичні особи мають право вільного вибору приватного виконавця з числа тих, відомості про яких внесено до Єдиного реєстру приватних виконавців України, з урахуванням місця виконання рішення, визначеного Законом України «Про виконавче провадження».
   
   Приватний виконавець з метою належного виконання своїх обов'язків має право залучати працівників поліції для сприяння у вчиненні ним виконавчих дій.
   
   Особа не має права здійснювати діяльність приватного виконавця після внесення до Єдиного реєстру приватних виконавців України запису про зупинення або припинення права на здійснення діяльності приватного виконавця.
   
   Забороняється здійснення діяльності приватного виконавця без чинного договору страхування цивільно-правової відповідальності.
   
   Матеріали виконавчих проваджень та архів приватного виконавця є власністю держави і перебувають у володінні та користуванні приватного виконавця у зв'язку із здійсненням ним діяльності з виконання рішень.
   
   Приватний виконавець зобов'язаний забезпечити зберігання документів діловодства та архіву протягом усього строку здійснення ним діяльності.
   
   
   За вчинення виконавчих дій приватному виконавцю сплачується винагорода.
   Винагорода приватного виконавця складається з основної та додаткової.
   
    Основна винагорода приватного виконавця залежно від виконавчих дій, що підлягають вчиненню у виконавчому провадженні, встановлюється у вигляді:
   
    1) фіксованої суми – у разі виконання рішення немайнового характеру;
   

Читайте также:  Заява на звільнення (зразок)

    2) відсотка суми, що підлягає стягненню, або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.

   
   Розмір основної винагороди приватного виконавця встановлюється Кабінетом Міністрів України.
   
   Основна винагорода приватного виконавця, що встановлюється у відсотках, стягується з боржника разом із сумою, що підлягає стягненню за виконавчим документом.
   
   Основна винагорода, що встановлюється у вигляді фіксованої суми, стягується після повного виконання рішення.
   
   Приватний виконавець протягом трьох днів з дня відкриття виконавчого провадження здійснює розрахунок основної винагороди, ознайомлює з ним сторони виконавчого провадження, роз'яснює їм порядок сплати та стягнення основної винагороди приватного виконавця.
   
   Угодою між приватним виконавцем та стягувачем може бути передбачено додаткове авансування витрат виконавчого провадження та додаткова винагорода приватного виконавця.
   

   Стягнення з боржника додаткової винагороди приватному виконавцю, а також додаткових витрат, крім визначених Міністерством юстиції України, не допускається.

Приватні виконавці: хто це такі та як вони працюватимуть?

5 октября 2016 года вступит в силу Закон Украины «Об органах и лиц, осуществляющих принудительное исполнение судебных решений и решений других органов», согласно которому наряду с государственной исполнительной службой принудительное исполнение судебных решений смогут осуществлять частные исполнители. Кто сможет стать частным исполнителем и как они будут работать расскажет Prostopravo.

  • Требования к частному исполнителю
  • В соответствии с Законом частным исполнителем сможет стать гражданин Украины:
  • — достигший 25 лет,
  • — имеющий высшее юридическое образование не ниже второго уровня,
  • — владеющий государственным языком,
  • — имеющий стаж работы в области права после получения соответствующего диплома не менее 2-х лет и сдавший квалификационный экзамен.
  • В то же время частным исполнителем не может быть лицо:
  • 1) не соответствующее указанным требованиям;
  • 2) признанное судом ограниченным в гражданской дееспособности или недееспособным;
  • 3) которое имеет не снятую или непогашенную в установленном законом порядке судимость;
  • 4) совершившее коррупционное правонарушение или нарушение, связанное с коррупцией, — в течение трех лет со дня совершения;
  • 5) которому за нарушение требований законодательства аннулировано свидетельство о праве на занятие нотариальной или адвокатской деятельностью или деятельностью арбитражного управляющего (распорядителя имущества, управляющего санацией, ликвидатора), лишенным права на осуществление деятельности частного исполнителя, — в течение трех лет со дня принятия соответствующего решения;
  • 6) уволенное с должности судьи, прокурора, работника правоохранительного органа, с государственной службы или службы в органах местного самоуправления в связи с привлечением к дисциплинарной ответственности, — в течение трех лет со дня увольнения.
  • Частный исполнитель при осуществлении своей деятельности не сможет заниматься другой оплачиваемой (кроме преподавательской, научной и творческой деятельности, деятельности арбитражного управляющего (распорядителя имущества, управляющего санацией, ликвидатора), инструкторской и судейской практики по спорту и работе в органах Ассоциации частных исполнителей Украины) или предпринимательской деятельностью.
  • Квалификационный экзамен

Лицо, обнаружившее намерение осуществлять деятельность частного исполнителя, до подачи заявления о допуске к сдаче квалификационного экзамена должно пройти обучение и стажировку частного исполнителя. Общий срок обучения и стажировки частного исполнителя не может превышать трех месяцев.

  1. От прохождения стажировки частного исполнителя освобождаются лица, имеющие стаж работы государственного или частного исполнителя, адвоката, нотариуса, арбитражного управляющего (распорядителя имущества, управляющего санацией, ликвидатора) не менее одного года или помощника частного исполнителя не менее двух лет.
  2. О прохождении обучения, стажировки частного исполнителя выдается свидетельство, срок действия которого составляет один год.
  3. Лицо, обнаружившее намерении осуществлять деятельность частного исполнителя, после прохождения обучения, стажировки частного исполнителя подает Квалификационной комиссии заявление о допуске к сдаче квалификационного экзамена вместе с документами, подтверждающими соответствие лица требованиям, установленным частями первой и второй статьи 18 Закона, а также декларацию об имуществе, доходах, расходах и обязательствах финансового характера.

В состав Квалификационной комиссии входят девять членов, по четыре из которых назначаются Министерством юстиции Украины, в том числе Министр или заместитель Министра, и съездом частных исполнителей Украины, один член назначается Советом судей Украины. Председателем Квалификационной комиссии является Министр юстиции Украины или заместитель Министра юстиции Украины. Срок полномочий членов Квалификационной комиссии составляет два года.

  • Квалификационная комиссия проводит проверку достоверности документов и сведений, представленных лицом.
  • Срок рассмотрения заявления о допуске к сдаче квалификационного экзамена не должен превышать 30 дней со дня поступления.
  • Квалификационная комиссия проводит квалификационный экзамен в течение трех месяцев со дня предоставления допуска лица к сдаче квалификационного экзамена.

О дате и месте проведения квалификационного экзамена извещаются лица, допущенные к его сдаче.

Информация о квалификационном экзамене не позднее чем за семь дней до дня его проведения размещается на официальном сайте Министерства юстиции Украины и сайте Ассоциации частных исполнителей Украины.

На экзамене имеют право присутствовать представители Ассоциации частных исполнителей Украины, общественных объединений и средств массовой информации.

  1. Квалификационный экзамен проводится путем автоматизированного анонимного тестирования .
  2. Лицу, успешно сдавшему квалификационный экзамен, Министерство юстиции Украины на основании соответствующего решения Квалификационной комиссии в течение 10 дней со дня сдачи квалификационного экзамена выдает удостоверение частного исполнителя.
  3. За выдачу удостоверения частного исполнителя лицо, сдавшее квалификационный экзамен, вносит плату в размере одной минимальной заработной платы.
  4. Удостоверение о праве на осуществление деятельности частного исполнителя выдается без ограничения срока его действия.
  5. Лицо, не сдавшее квалификационный экзамен, вправе сдать его повторно не ранее чем через шесть месяцев.
  6. Страхование гражданско-правовой ответственности частного исполнителя
  7. Частный исполнитель обязан до начала осуществления деятельности застраховать свою гражданско-правовую ответственность перед третьими лицами.
  8. Минимальный размер страховой суммы по договору страхования гражданско-правовой ответственности частного исполнителя должен составлять 10 процентов общей суммы взыскания по исполнительным документам, находящимся на исполнении у частного исполнителя в течение года, но не менее 1000 минимальных размеров заработной платы по состоянию на начало соответствующего календарного года.

Частный исполнитель не вправе осуществлять исполнительные действия, если сумма взыскания по исполнительному документу с учетом сумм по исполнительным документам, которые уже находятся у него на исполнении, превышает размер страховой суммы по договору страхования гражданско-правовой ответственности частного исполнителя. В таком случае частный исполнитель обязан заключить договор страхования на надлежащую страховую сумму.

Частный исполнитель обязан заключить договор страхования на новый срок не позднее чем за 10 дней до окончания действия договора страхования.

Исполнительные округа и территориальные границы деятельности частного исполнителя

Исполнительным округом является территория Автономной Республики Крым, области, городов Киева или Севастополя.

Частный исполнитель вправе принимать к исполнению исполнительные документы, место выполнения которых в соответствии с Законом Украины «Об исполнительном производстве» находится в пределах Автономной Республики Крым, области или города Киева или Севастополя, в которых находится его исполнительный округ.

Информация о частных исполнителей исполнительного округа и реквизиты их офисов размещаются во всех судах и в органах государственной исполнительной службы, расположенных в пределах соответствующего исполнительного округа.

Частный исполнитель, при условии отсутствия неоконченных исполнительных производств, имеет право изменить исполнительный округ. Изменение исполнительного округа происходит путем уведомления Министерства юстиции Украины о новом исполнительном округе и внесении соответствующей информации в Единый реестр частных исполнителей Украины.

  • В случае изменения частным исполнителем исполнительного округа в сообщении об изменении исполнительного округа обязательно указывается информация об офисе частного исполнителя в новом исполнительном округе.
  • Исполнительные действия в исполнительных производствах, открытых частным исполнителем в исполнительном округе, могут совершаться им на всей территории Украины.
  • Офис частного исполнителя
  • До начала осуществления деятельности частный исполнитель обязан организовать офис в пределах исполнительного округа.
  • Офис частного исполнителя должен обеспечивать надлежащие условия для осуществления деятельности частного исполнителя, приема посетителей, хранения, в том числе в сейфе, документов, печатей, штампов, товарно-материальных ценностей и архива частного исполнителя, сохранения профессиональной тайны и быть защищенным от несанкционированного проникновения.
  • Информация об офисе частного исполнителя вносится в Единый реестр частных исполнителей Украины.
  • К информации об офисе частного исполнителя относятся:
  • 1) почтовый адрес офиса;
  • 2) номер телефона, номер факса офиса;
  • 3) адрес электронной почты
  • 4) номер мобильного телефона частного исполнителя.
  • В случае осуществления в одном офисе деятельности двух и более частных исполнителей офис частных исполнителей должен обеспечивать возможность осуществления каждым частным исполнителем своей деятельности одновременно, отдельно и независимо от других частных исполнителей, в том числе обеспечивать раздельное хранение документов, печатей, штампов, товарно-материальных ценностей , делопроизводства и архива каждого частного исполнителя.
  • Единый реестр частных исполнителей Украины
  • Министерство юстиции Украины обеспечивает ведение Единого реестра частных исполнителей Украины. В Едином реестре частных исполнителей Украины содержатся такие сведения:
  • 1) фамилия, имя и отчество (при наличии) частного исполнителя;
  • 2) дата решения Квалификационной комиссии о предоставлении права на осуществление деятельности частного исполнителя;
  • 3) номер удостоверения;
  • 4) исполнительный округ, на территории которого частный исполнитель осуществляет деятельность;
  • 5) офис частного исполнителя;
  • 6) реквизиты договора страхования гражданско-правовой ответственности частного исполнителя, срок действия договора, сведения о страховщике и страховой сумме;
  • 7) приостановление деятельности частного исполнителя;
  • 8) дата и номер решения о привлечении частного исполнителя к дисциплинарной ответственности и вид дисциплинарного взыскания;
  • 9) дата и номер решения Дисциплинарной комиссии о прекращении деятельности;
  • 10) фамилия, имя и отчество помощников частного исполнителя (в случае их наличия).
  • В случае изменения сведений, которые согласно этому Закону подлежат внесению в Единый реестр частных исполнителей Украины, частный исполнитель обязан не позднее следующего рабочего дня письменно уведомить об этом Министерство юстиции Украины.
  • Министерство юстиции Украины вносит информацию в Единый реестр частных исполнителей Украины не позднее следующего рабочего дня со дня получения сведений, которые в соответствии с настоящим Законом подлежат внесению в Единый реестр частных исполнителей Украины.
  • Доступ к информации Единого реестра частных исполнителей Украины является бесплатным, осуществляется круглосуточно и без ограничений на официальном сайте Министерства юстиции Украины с обеспечением возможности поиска, просмотра, копирования и распечатки информации без необходимости применения специально созданных для этого технологических и программных средств.
  • Как будут работать частные исполнители
  • Физические или юридические лица имеют право свободного выбора частного исполнителя из числа тех, сведения о которых внесены в Единый реестр частных исполнителей Украины, с учетом места исполнения решения, определенного Законом Украины «Об исполнительном производстве».
  • Частный исполнитель с целью надлежащего выполнения своих обязанностей имеет право привлекать работников полиции для содействия в совершении исполнительных действий.
  • Лицо не имеет права осуществлять деятельность частного исполнителя после внесения в Единый реестр частных исполнителей Украины записи о приостановлении или прекращении права на осуществление деятельности частного исполнителя.
  • Запрещается осуществление деятельности частного исполнителя без действующего договора страхования гражданско-правовой ответственности.
  • Материалы исполнительных производств и архив частного исполнителя является собственностью государства и находятся во владении и пользовании частного исполнителя в связи с осуществлением им деятельности по выполнению решений.
  • Частный исполнитель обязан обеспечить хранение документов делопроизводства и архива в течение всего срока осуществления им деятельности.
  • Вознаграждение частного исполнителя и авансирование расходов исполнительного производства
  • За совершение исполнительных действий частном исполнителю уплачивается вознаграждение.
  • Вознаграждение частного исполнителя состоит из основного и дополнительного.
  • Основное вознаграждение частного исполнителя в зависимости от исполнительных действий, подлежащих совершению в исполнительном производстве, устанавливается в виде:
  • 1) фиксированной суммы — в случае выполнения решения неимущественного характера;
  • 2) процента суммы, подлежащей взысканию, или стоимости имущества, подлежащего передаче по исполнительному документу.
  • Размер основного вознаграждения частного исполнителя устанавливается Кабинетом Министров Украины.
  • Основное вознаграждение частного исполнителя, которое устанавливается в процентах, взимается с должника вместе с суммой, подлежащей взысканию по исполнительному документу.
  • Основная вознаграждение, которое устанавливается в виде фиксированной суммы, взимается после полного исполнения решения.
  • Частный исполнитель в течение трех дней со дня открытия исполнительного производства осуществляет расчет основной вознаграждения, знакомит с ним стороны исполнительного производства, разъясняет им порядок уплаты и взыскания основного вознаграждения частного исполнителя.
  • Соглашением между частным исполнителем и кредитором может быть предусмотрено дополнительное авансирование расходов исполнительного производства и дополнительное вознаграждение частного исполнителя.
  • Взыскание с должника дополнительного вознаграждения частному исполнителю, а также дополнительных расходов, кроме определенных Министерством юстиции Украины, не допускается.
Читайте также:  Автобіографія (зразок 2018, 2019)

Хто такі приватні виконавці і чим їхні повноваження відрізняються від державних?

Незважаючи на те, що інститут приватного виконавця вже досить давно успішно функціонує в багатьох європейських країнах (Королівство Нідерланди, Республіка Польща, Республіка Болгарія та інші), в Україні його було запроваджено відносно нещодавно – лише у 2016 році з прийняттям законів «Про виконавче провадження» та «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів». Головною метою прийняття цих законів була модернізація системи виконавчої служби в цілому, підвищення якісного рівня роботи виконавців та кількісного показника виконаних судових рішень. Однак деякі особливості функціонування  інституту приватних виконавців і досі залишаються незрозумілими для багатьох пересічних українців.

  • Варто відзначити, що, маючи на руках виконавчий документ, можна звернутися як до державного, так і до приватного виконавця, адже вони є особами, уповноваженими державою здійснювати діяльність з примусового виконання рішень у порядку, встановленому законом.
  • Робота приватного виконавця при цьому має свою специфіку. Так, по-перше, існують рішення, які він не має права виконувати:
  • —  про відібрання і передання дитини, встановлення побачення або усунення перешкод у побаченні з нею;
  • —  за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена;
  • —  за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25 відсотків, та/або які фінансуються виключно за кошти державного або місцевого бюджету;
  • —  за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону;
  • —  за якими стягувачами є держава, державні органи;
  • — рішення адміністративних судів та Європейського суду з прав людини;
  • —  ті, які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;
  • —  про виселення та вселення фізичних осіб;
  • —  про конфіскацію майна;
  • —  виконання яких віднесено до повноважень інших органів, які не є органами примусового виконання;
  • —  інші випадки, передбачені законодавством.
  • —  боржником або стягувачем є сам виконавець або близькі йому особи (особи, які разом проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки (у тому числі особи, які разом проживають, але не перебувають у шлюбі), а також незалежно від зазначених умов — чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням виконавця, пов’язані з ним особи. Пов’язаними особами є юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або результати їхньої діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв: виконавець безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіє корпоративними правами юридичної особи, яка є стороною виконавчого провадження, чи спільно з юридичною та/або фізичною особою, яка є стороною виконавчого провадження, володіє корпоративними правами будь-якої юридичної особи; виконавець має право та/або повноваження призначати (обирати) одноособовий виконавчий орган або колегіальний склад виконавчого органу/склад наглядової ради зазначених юридичних осіб;
  • —  боржником або стягувачем є особа, яка перебуває у трудових відносинах з виконавцем;
  • —  виконавець, близька йому особа або особа, яка перебуває з виконавцем у трудових відносинах, має реальний або потенційний конфлікт інтересів.
  • В такому випадку стягувач має право звернутися із заявою про передачу виконавчого документа до іншого приватного виконавця або ж до відповідного органу державної виконавчої служби. 
  • —  сума стягнення за виконавчим документом з урахуванням сум за виконавчими документами, що вже перебувають на виконанні у приватного виконавця, перевищує мінімальний розмір страхової суми за договором страхування цивільно-правової відповідальності такого приватного виконавця;
  • —  сума стягнення становить двадцять та більше мільйонів гривень або еквівалентну суму в іноземній валюті (протягом першого року зайняття діяльністю приватного виконавця).
  • По-друге, приватний виконавець має право повернути виконавчий документ без прийняття до виконання, якщо на момент подачі заяви про примусове виконання рішення кількість виконавчих документів за рішеннями про стягнення періодичних платежів, заробітної плати, заборгованості фізичних осіб з оплати житлово-комунальних послуг, поновлення на роботі перевищує 20 відсотків загальної кількості виконавчих документів, що перебувають на виконанні у приватного виконавця та у інших випадках, передбачаних законодавством.
  • По-третє, за вчинення виконавчих дій приватному виконавцю необхідно буде сплатити винагороду (основну та/або додаткову). Основна винагорода приватного виконавця залежно від виконавчих дій, що підлягають вчиненню у виконавчому провадженні, встановлюється у таких розмірах:
  • —  у разі виконання виконавчого документа немайнового характеру, за яким боржником є фізична особа – дві мінімальні заробітні плати;
  • —  у разі виконання виконавчого документа немайнового характеру, за яким боржником є юридична особа – чотири мінімальні заробітні плати;
  • —  у разі виконання виконавчого документа майнового характеру – 10 відсотків стягнутої ним суми або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.

Основна винагорода, що встановлюється у вигляді фіксованої суми, стягується після повного виконання рішення.

Приватний виконавець протягом трьох днів з дня відкриття виконавчого провадження здійснює розрахунок основної винагороди, ознайомлює з ним сторони виконавчого провадження, роз’яснює їм порядок сплати та стягнення основної винагороди приватного виконавця. Приватному виконавцю забороняється укладати угоди з метою зміни розміру основної винагороди.

Виплату додаткової винагороди може бути передбачено окремою угодою між стягувачем і приватним виконавцем.

Знайти приватного виконавця доволі просто: достатньо зайти на сайт Міністерства юстиції України — https://erpv.minjust.gov.ua/#/search-private-performer, де розміщено Єдиний реєстр приватних виконавців України, обрати регіон пошуку, і система самостійно знайде приватних виконавців, які  зможуть надати кваліфіковану допомогу. Звертаємо увагу, що виконавчі документи приймаються до виконання за місцем проживання, перебування боржника — фізичної особи, за місцезнаходженням боржника — юридичної особи або за місцезнаходженням майна боржника.

Для відкриття виконавчого провадження необхідно подати до приватного виконавця наступні документи: заяву про примусове виконання рішення у письмовій формі, оригінал (дублікат) виконавчого документа, квитанцію про сплату авансового внеску, крім випадків, коли стягувач звільняється від сплати авансового внеску, документ, що підтверджує повноваження представника (у випадку, якщо заява подається представником стягувача), а також інші необхідні документи (у разі виконання рішення про конфіскацію майна). На кожен поданий на примусове виконання виконавчий документ подається окрема заява про примусове виконання рішення.

Ссылка на основную публикацию