Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в україні)

Чути про те, що кожен громадянин зі своєї заробітної плати та з ряду інших послуг платить той чи інший податок стало звичною і навіть буденною справою.

Україна в загальному ряду податків певне місце відводить податку на дохід фізичних осіб.

Так як успадковане майно теж можна вважати доходом, то людям, що отримують в спадщину майно, хочеться розібратися в тому, чи потрібно їм платити податок і якщо є в цьому необхідність, то в якому розмірі він оплачується.

Про те як проходить оподаткування при вступі у спадок докладніше розповімо в цій статті.

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Прийняття спадщини в Україні

Багатьом людям на чию долю випало таке діло як отримання спадщини до кінця ґрунтовно не розуміють правила і специфіку проведення цієї процедури. І це не дивно, адже в питаннях вступу до спадку, як і в ряді інших питань періодично виникають зміни, за якими складно встежити простим громадянам.

Дані про спадщину і про те, що кому заповідається відкривається тоді, коли людини вже немає в живих. Процедура відкриття заповіту проходить там, де останнім часом проживав померлий чоловік.

Популярні новини зараз Показати ще

Скільки б не було спадкоємців у них є шість місяців в період яких вони повинні зібрати і надати відповідні документи на отримання спадщини у нотаріуса.

Пакет необхідних документів зовсім не великий, це стандартні паспортні дані, індикаційний код, а також необхідним елементом є наявність документа, що свідчить про наявність спорідненості з померлим.

Також необхідна наявність свідоцтва про смерть, а також довідка в якій буде вказана причина смерті. Якщо під час прийняття спадщини стоїть питання оподаткування, то необхідна оцінка майна, яке відведено в спадок.

Якщо ж потенційний спадкоємець своєчасно, тобто протягом півроку не подав відповідні документи, то він вважається людиною, що не прийняв спадщину.

У цій ситуації можуть виручити інші спадкоємці на це майно, якщо вони його прийняли. Людина «пропустивша» свій спадок може заручитися підтримкою в письмовій формі від людей, які отримали спадщину — подати відповідну заяву до нотаріуса.

Якщо ж у спадкоємця який пропустив спадщину є на це поважна причина: відсутність в країні, якщо людина не знала про смерть або ж є інша поважна причина, то суд може надати цій людині додатковий термін для подачі заяви і тоді він знову буде мати відношення до залишеного спадку.

«Скасування» отримання спадщини може бути по ряду причин, які необхідно розбирати з обраним нотаріусом.

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

В першу чергу на спадкування за законом мають право діти померлої людини, який залишив спадщину. Так само беруться до уваги ті діти, які були зачаті за життя спадкодавця, а народилися вже після його смерті.

  • У другу чергу спадкоємців входять рідні брати і сестри покійного, його баба або дід як з боку матері, так і з боку батька.
  • Третя черга спадкоємців відведена рідним дядькам і тіткам спадкодавця.
  • У четверту групу спадкоємців входять ті люди, які проживали з спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до того моменту як відкрили спадок.

У розряд п'ятої черги належать інші родичі покійника. Також в п'яту чергу можуть входити утриманці спадкодавця, які не були членами його сім'ї.

Утриманцями можуть бути особи, яким не виповнилося ще 18 років, а також вже повнолітні, але непрацездатні люди.

Як правило утриманці не є членами сім'ї спадкодавця, але хоча б останні п'ять років вони від нього отримували матеріальну допомогу, яка була основним або єдиним джерелом для існування.

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Яка на сьогоднішній день ціна вступу до спадку

Рідко, яка послуга проводитися безкоштовно. Так і після того, як заповіт оприлюднили, спадкоємцям деяких груп необхідно платити податок за отримання майна. Від чого залежить ціна на одержуване в спадок майно?

Нові законодавчі дані свідчать про те, що перша і друга ступінь спадкоємців звільнені від сплати податку на доходи фізичних осіб. Така зміна була внесена в 2017 році.

До внесення цієї зміни особливо страждали жителі сіл, де сума необхідного податку рівнялась, а то і перевищувала оцінку одержуваної спадщини. Всі інші групи спадкоємців повинні заплатити податок 5% + 1,5%. Де перший зазначений відсоток — це сам податок на дохід, 1,5% військовий збір.

Загальна вартість податку буде вираховуватися від суми майна. Якщо спадкоємці не є резидентами країни, тобто зареєстровані і проживають в іншій країні, то для них податок збільшується до 18,5% + 1,5%, за тією ж схемою, де основна сума — це податок, а півтора відсотка військовий збір.

За отримання свідоцтва на спадщину необхідно буде сплатити державне мито в два неоподатковуваних мінімуми доходів громадян. Оплата всіх податків — це не фінал в отриманні спадщини.

Коли людина заплатила всі податки, то йому ще необхідно сплатити послуги нотаріуса. У кожному місті є свої нотаріуси ціни на послуги яких відрізняються в залежності від досвіду, затребуваності, впізнаваності і інших моментів. Тому з ними спадкоємцям необхідно консультуватися окремо.

Як правило розцінки на послуги державного нотаріуса виходять доступніше, ніж у приватного нотаріуса. Коли отримана довідка від нотаріуса, можна переходити далі. Доведеться витратитися ще й на оцінку нерухомості при вступі у спадок. Але не для всіх випадків і категорій спадкоємців це потрібно робити.

Для спадкоємців першої і другої категорії оцінка майна не потрібна, а ось для інших категорій спадкоємців і резидентів необхідна оцінка нерухомості.

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Отримане майно і правила розпорядження ним

Отримуючи в спадок нерухомість або його частину, людина має право сам їм розпоряджатися на свій розсуд. Якщо спадкоємцями квартири, будинку, земельної ділянки є кілька людей, то вони відповідно в праві розпоряджатися тільки своєю частиною майна. Вони можуть проживати на цій частині самі, здати її в оренду, закласти, обміняти або продати.

Істинний власник майна до своєї кончини може заповідати володіння спадкоємцям в певних частках, або ж без вказівки цих часток, що означає, що кожному з них належить рівна частка майна.

Припустимо ситуацію, де у нині покійного дідуся були онуки і він за життя вирішив переписати на них свою квартиру. Коли оголосили про спадщину один з трьох власників квартири приймає рішення про продаж своєї частки спадщини. Щоб йому це зробити, то спершу необхідно повідомити про це інших співвласників.

Якщо ніхто з двох інших співвласників не проявить бажання придбати цю частину, то її можна продавати третім особам. Але щоб продавати свою частину, необхідно отримати згоду від всіх інших власників.

Якщо ж співвласник 1/3 частини квартири хоче її комусь подарувати, то він може це зробити і йому на це не потрібна згода інші співвласників.

Якщо ж співвласник хоче продати частину успадкованої квартири, то потрібно розуміти, що це досить мудрована справа. Нерідко буває так, що людина продає іншому частину квартири, а той обманним шляхом — рейдерством захоплює квартиру повністю і вона переходить у власність рейдера.

Під обманним шляхом найчастіше мається на увазі те, що рейдер який в'їхав в квартиру, створює просто нестерпні умови для оптимального існування інших співвласників і їм нічого не залишається, окрім як з'їхати, і щоб хоч щось отримати з цієї ситуації вони продають свої частки рейдеру.

При чому «новий поселенець» сам призначає відносно невисоку суму, на яку справжні господарі просто змушені погодитися. Як правило над такою схемою працює не одна людина, а кілька. Тому якщо є необхідність продажу своєї частки, то при можливості краще домовитися з іншими пайовими учасниками і продати їм свою частину або просто подарувати на компромісних умовах.

Деякі сім'ї спадкоємців за попередньою домовленістю продають квартиру цілком і просто ділять на трьох отримані кошти. При цьому нотаріальні послуги можна сплатити з отриманої суми за продане майно або ж оплатити окремо всім трьом учасникам пайової участі.

Законодавство твердить про те, що не можна кого-небудь змусити продати свою частину, все повинно бути на домовленості всіх сторін. При будь-якому розташуванні справ, чи спадкоємці ділять землю або будинок, в їх інтересах все робити тактовно і м'яко, щоб не виникало зайвих розглядів, щоб ніхто не переходив «лінії довіри» і не розпалював конфлікт.

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Коли ми чуємо слово спадок, то у багатьох відразу виникають асоціації з тим, що мова йде про квартири або будинки, але періодично в спадок можуть залишати і автомобіль.

Наприклад, при житті авто могло бути оформлено на чоловіка, але він з думками на майбутнє вирішив переоформити машину на дружину. З тієї чи іншої причини він вмирає і тоді автомобіль переходить у власність дружини.

Дружина маючи при житті довіреність чоловіка на автомобіль, втрачає її після його смерті, тому дружині як потенційному спадкоємцеві необхідно написати заяву про видачу права на спадок.

Таке свідоцтво може видати нотаріус і тільки після його отримання вона має право відправитися в Державну автоінспекцію, щоб здійснити переоформлення власності на цей успадкований автомобіль.

Щоб нотаріус видав відповідне свідоцтво повинно пройти мінімум півроку, так як за цей проміжок часу можуть знайтися інші родичі або спадкоємці на кому також був автомобіль.

Якщо такі не виявляються за отриманням свого спадку, то автомобіль переходить до єдиного спадкоємця.

Процедура переоформлення проходить досить швидко, а от терміни очікування інших спадкоємців з України або резидентів інших країн займає тривалий кількість часу.

Якщо при житті автомобіль ні на кого не був переоформлений, то після смерті його власника також очікується півроку в період яких повинні з'явитися спадкоємці. Якщо вони не з'являються за шість місяців, то автомобіль автоматично стає державною власністю.

Оподаткування спадщини та подарунків згідно Податкового кодексу

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Одразу слід зазначити, що мова у статті піде не лише про спадщину. Вартість отриманих подарунків оподатковується так само. Тому, надалі, якщо я пишу спадщина, то також маю на увазі подарунок, та навпаки, якщо пишу подарунок, то також маю на увазі спадщину.

Спадщина розділяється на такі види:

  • нерухоме майно;
  • рухоме майно;
  • комерційна власність (цінні папери, інтелектуальна власність, власність на об’єкт бізнесу);
  • сума страхового відшкодування за договорами страхування;
  • готівка або кошти на рахунках.

За якими ставками оподатковується спадщина та подарунки?

Для оподаткування спадщини можуть застосовуватися три ставки податку на доходи фізичних осіб: нульова ставка, ставка п’ять відсотків, а також п’ятнадцять або сімнадцять відсотків.

Нульова ставка

Коли отримуєш спадщину, звичайно, хочеш, щоб вона оподатковувалася за нульовою ставкою, тобто, щоб у бюджет нічого не треба було платити. Проте, якщо платник податку на доходи фізичних осіб не підходить до нижче перерахованих категорій, то він не зможе скористатися нульовою ставкою. Отже право на застосування нульової ставки мають:

  • члени сім’ї першого ступеня споріднення, які успадковують будь яку власність (окрім випадків, коли або спадкоємець або спадкодавець є нерезидентом);

Визначення поняття «члени сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення» наведено у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті Податкового кодексу України. А саме, членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

  • особа інвалід І групи або особа, яка має статус дитини сироти або, дитини позбавленої батьківського піклування, якщо успадковується нерухоме майно, рухоме майно, сума страхового відшкодування.
  • дитина інвалід, яка успадковує нерухоме або рухоме майно.
  • будь яка особа, яка успадковує грошові заощадження або цінні папери часів СРСР.

Ставка п’ять відсотків

Ставка п’ять відсотків застосовується для будь якого майна для спадкоємців, що не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Тобто, всі члени сім’ї, які не є батьками, чоловіком або дружиною чи дітьми (в тому числі всиновленими), при отриманні спадщини мають сплатити до державної скарбниці п’ять відсотків податку на доходи фізичних осіб.

Читайте также:  Аліменти з продажу автомобіля: платити чи не платити?

Ставка п’ятнадцять або сімнадцять відсотків

Ставка п’ятнадцять або сімнадцять відсотків застосовується для спадкоємця резидента, який отримує спадщину від спадкодавця нерезидента, а також для спадкоємця нерезидента, який отримує спадщину від спадкодавця резидента.

У разі, якщо вартість об’єкту спадщини не перевищує суму десяти розмірів мінімальних заробітних плат, встановлених на перше січня поточного року, то застосовується ставка 15 відсотків. Все що більше цієї суми оподатковується за ставкою 17 відсотків.

Наприклад: вартість об’єкту спадщини складає 20 000,00 грн. Розмір мінімальної заробітної плати станом на 1 січня 2011 року складає 941,00 грн. Десять мінімальних заробітних плат – 9 410,00 грн. Спадщина оподатковується наступним чином. 9 410,00 * 15% = 1 411,5 грн. 20 000,00 – 9 410,00 = 10 590,00 * 17% = 1 800,3 грн.

Отже, якщо нерезидент отримує спадщину від резидента, або резидент отримує спадщину від нерезидента, вартість якої складає 20 000,00 грн., він повинен заплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб в розмірі 1 411,5 + 1 800,3 = 3 211,8 грн.

Хто повинен перераховувати податок на доходи фізичних осіб від спадщини або подарунків до бюджету?

Податок на доходи фізичних осіб від спадщини перераховує до бюджету спадкоємець, який отримав спадщину.
Суму вартості спадщини спадкоємець повинен включити до податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб за результатами календарного року. Звісно, якщо вартість спадщини оподатковується за нульовою ставкою, то нічого включати у річну декларацію з ПДФО не потрібно.

Спадкоємці нерезиденти сплачують ПДФО до бюджету до нотаріального оформлення спадщини.

Нотаріус, перш ніж оформляти свідоцтво про право на спадщину обов’язково попросить документ, що підтверджує сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Якщо успадковано право на банківський вклад, податок на доходи перераховує банк, тобто він є податковим агентом> спадкоємця. У разі успадкування права на отримання страхових виплат, податковим агентом є страхувальник – фінансова установа.

Як податкова служба дізнається про отримання спадщини або подарунку?

Нотаріус, який оформлює документи на спадщину, надає державній податковій службі інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування в порядку, встановленого для податкового розрахунку за формою 1дф.

Для спадкоємця нерезидента нотаріус видає свідоцтво про право на спадщину тільки за наявності документа про сплату податку до бюджету. Отже, фактично, ухилитися від сплати податку на доходи фізичних осіб після прийняття спадщини неможливо.

Відображення отриманої спадщини у щорічній декларації з податку на доходи фізичних осіб

Суму вартості спадщини, спадкоємець повинен включити до складу щорічної декларації про майновий стан та доходи. Вартість спадщини відображається у таблиці 1.2 Розділу 1 декларації.

У першій колонці звіту відображається прізвище ім’я по батькові фізичної особи, від якої отримано спадщину чи подарунок та реквізити документу, на підставі якого отримано спадщину чи подарунок (договір дарування або свідоцтво про право на спадщину).

У третій колонці відображається сума вартості спадщини. У четвертій — сума утриманого податку на доходи фізичних осіб.

Виглядає це приблизно так:

Де одержано доходи і за що (підприємство або особа, зареєстрована як підприємець та код юридичної особи за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер фізичної особи) За який час одержано доход
з _______________________
по _______________________
Сума нарахованого доходу
(грн.)
Сума утриманого податку
(грн.)
1 2 3 4
Іванов Іван Іванович, свідоцтво про право на спадщину №1 від 01.12.2011 10 000,00 500,00

Відповідно до пункту 179.7 Податкового кодексу України фізична особа повинна самостійно сплатити до першого серпня року, наступного за звітним, суму податку на доходи фізичних осіб, що зазначена у щорічній декларації про майновий стан та доходи.

P.S. А ви чули про нову фінансову піраміду Мавроді ммм-2011? Мавроді не боїться перевірок, оскільки офіційно зареєстрованої в Україні компанії з такою назвою немає, а люди просто так та без всіляких гарантій переводять гроші один одному. Про це він особисто заявив одному з видань.

Оформлення спадщини у приватного нотаріуса

      Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні) Оформлення спадщини у приватного нотаріуса. Кожному з нас колись доведеться зіткнутися з оформленням спадщини. Спадщина — це перехід прав та обов’язків від фізичної особи, яка померла (спадкодавця) до інших осіб (спадкоємців). (Ст.1216 ЦК України).

        На сьогоднішній день існує кілька способів оформлення спадщини:

Перший, і самий прийнятний — це оформлення спадщини у приватного нотаріуса. Явними перевагами якого, є комфорт надається при оформлення спадщини.

У чому, ж він проявляється? Почнемо з того, що ви можете отримати безкоштовну консультацію в офісі нотаріуса, який проводить оформлення спадщини. Після чого, за попереднім записом, (доречі, час і дату ви обираєте самі) ви відвідуєте офіс нотаріуса.

При відвідування офісу нотаріуса, який здійснює оформлення спадщини, ви приносите всі наявні у Вас документи для того, що-б консультація була повною.

     Зверніть увагу що документи Вам необхідно принести в оригіналах і в повному обсязі. Це правило відноситься до ситуацій коли проводиться оформлення спадщини у приватного нотаріуса так і при оформлення спадщини у державного нотаріуса. Цей захід дозволить Вам зекономити час, та швидше почати оформлення спадщини.

        Другий, спосіб це оформлення спадщини у державного нотаріуса. Єдиною перевагою відвідування державного нотаріуса, що б здійснити оформлення спадщини, є ціна. Але за все в цьому житті доведеться заплатити. У даній ситуації при оформлення спадщини Вам доведеться зіткнуться з великою чергою. Якщо готові, тоді ласкаво просимо в державні нотаріальні контори.

       Для тих хто там побував і здійснив оформлення спадщини наша стаття буде марною, вони вже все відчули на собі. І деякі наші клієнти, самі ділилися враженнями, що економія в кілька сотень гривень не варто такого «задоволення».

       Що-б остаточно підбити підсумки дайте собі відповідь на питання: Чому ви використовуєте в своєму пересуванні таксі, власний автомобіль або маршрутне таксі, адже можна пересуватися виключно на міському транспорті, адже воно дешевше.  Або навіщо наймати репетитора, якщо є підручник?

      Третій спосіб, і самий на сьогоднішній день нереальний, це оформлення спадщини в сільраді. В основному це відбувається при оформлення спадщини в сільській місцевості. Ну ми не будемо говорити, що це на межі фантастики.

У деяких випадках оформлення спадщини — справа не проста, навіть для досвідченого міського нотаріуса. З огляду на, те що хороші фахівці навряд чи захочуть переїхати в село, можна собі уявити рівень сільських «нотаріусів».

І з якими проблемами доведеться потім зіткнутися сільським жителям, яким такі «нотаріуси» будуть оформляти спадщину. Взяти б хоча б Інтернет і доступи до реєстрів, за коштами яких на сьогоднішній день проводяться всі нотаріальні дії.

Хотілося б вірити, що в кожній сільраді вже є комп’ютер підключений до Інтернету, а технічні характеристики цих комп’ютерів дозволяють безперешкодно заходити до реєстру.

      Порядок оформлення спадщини. Що потрібно мати при оформленні спадщини. Порядок вступу в спадок оформлення спадкових прав, ціна, оформлення спадщини в Україні, процедура ціни.

  •     Слід зазначити ВАЖЛИВУ деталь, що при оформлення спадщини видачею свідоцтв про право на спадщину займається той нотаріус у якого ви відкрили (завели) спадкову справу.
  •         Вартість послуг нотаріуса при оформленні спадщини
  •         Скільки коштує оформлення спадщини?

     Необхідно вказати, що вартість послуг державного нотаріуса при оформленні спадщини не критично нижче ніж при оформлення спадщини у приватного нотаріуса.

Скільки коштує оформлення спадщини? На це питання в основному вам будуть давати орієнтовні відповіді так як це буде залежати від багатьох факторів: складності самого оформлення спадщини, кількості спадкоємців, кількість свідоцтв видаються на майно тощо.

Документи для оформлення спадщини у нотаріуса

      Які документи потрібні для оформлення спадщини? Що-б здійснити оформлення спадщини у приватного нотаріуса вам необхідно надати свідоцтво про смерть, довідку про причину смерті, документи, що підтверджують родинні зв’язки спадкоємців, при наявності заповіту — оригінал заповіту, документи що засвідчують особу тощо.

Терміни оформлення спадщини

  Слід зазначити, що Важливо звернутися до нотаріуса і відкрити (завести) спадкову справу або ж відмовитися від прийняття спадщини протягом 6 місяців з моменту смерті особи.

Податок при оформленні спадщини

  1. Податок при оформленні спадщини стягується згідно з чинним законодавством на дату коли a проводиться оформлення спадщини.
  2. +38 (099) 755-9449
  3. +38 (097) 977 9449
  4. +38 (093) 377 9449
  5. +38 (044) 360 6695
  6.  На головну              Конкакти                 Безкоштовна консультація                      Нотаріус в суботу

Скільки коштує оформлення спадщини на квартиру у нотаріуса? Чому оформити і вступити за заповітом може бути дорожче? — Житлова власність — 2020

Скільки коштує оформлення спадщини (витрати при вступі у спадщину в Україні)

Кожен правонаступник бажає знати, скільки доведеться витратити на вступ в спадок. Сума витрат визначається під впливом ряду факторів. Далі розкриваються витрати на кожну складову процедури.

Сукупні витрати залежать від кількості правонаступників. Якщо спадкоємець за все один, то процедура прийняття спадщини виллється йому приблизно в 6 400 руб. при самостійному вирішенні всіх питань або від 12 900 руб. при використанні послуг організацій, що оформляють майно «під ключ».

оцінка квартири

Згідно з чинним законодавством, оцінку житла на момент смерті колишнього квартировласника НЕ обов'язково потрібно здійснювати за ринковою вартістю. З метою визначення тарифу нотаріуса і розміру мита цілком згодиться кадастрова вартість одержуваного житла, зазначена в свіжої виписки з ГКН.

При подібному підході витрати на оцінку зводяться до вартості виготовлення кадастрового паспорта.

Цей документ обійдеться одержувачу в 200 руб., Якщо запитувати папір він вирішить самостійно, або в 5000 руб., Якщо збір комплекту документів з Росреестра буде замовлений правонаступником в юридичній фірмі.

нотаріус

Первинний візит до особою, якій владою здійснювати нотаріальні дії, обійдеться правонаступника в кілька десятків сотень рублів.

Скільки коштує оформлення спадщини на квартиру у нотаріуса? мінімальні витрати — 520 руб. — включають в себе реєстрацію заяви, Що виражає бажання прийняти нерухоме майно, і нотаріальне посвідчення копії свідоцтва, офіційно підтверджує смерть колишнього квартировласника, необхідної для закладу спадкової справи.

Записавшись до нотаріуса після закінчення півроку з дати смерті попереднього власника, правонаступника слід взяти з собою 3500 руб. для сплати за свідоцтво про право і 20 руб. за нотаріальну копію цього документа, яка буде потрібно для реєстрації права в Росреестра.

Про величину майбутніх витрат інформують помічники нотаріуса при записі на прийом. Вони включають в себе нотаріальні тарифи (див. Ст. 22.1 законодавства про нотаріат) і збори за здійснення нотаріально значущих дій (див. Ст. 333.24 НК РФ).

держмито

Пп. 5 п. 1 ст. 333.25 НК РФ говорить, що величина мита за що видається свідоцтво обчислюється на основі вартості житла, Встановленої відповідно до вимог пп. 7 — 10 п. 1 ст. 333.

25 НК РФ. Одночасно нотаріусам забороняється нав'язувати спосіб оцінки квартири: документ, що підтверджує ринкову, інвентаризаційну або кадастрову вартість житла, надається на вибір правонаступника.

Є ще один нюанс: у разі надання декількох документальних підтверджень різної вартості квартири, ГК РФ для визначення держмита зобов'язує нотаріусів використовувати найменшу з них.

Згідно з п. 22 ст. 333.24 НК РФ ставка збору за підготовку документа про право на одержуване житло ставиться в залежність від близькості родинних зв'язків і вартості спадщини: Найближчими родичами сплачується 0,3% від оцінки квартири, іншим правонаступникам — 0,6%.

Верхня межа мита обмежений 100000 руб. для перших і 1000000 крб. — для інших фізичних осіб.

Читайте также:  Розписка про отримання коштів (зразок)

Ст. 333.

38 НК виділяє пільгові категорії правонаступників, що звільняються від сплати мита (неповнолітні діти, недієздатні через психічного розладу особистості спадкоємці, особи, які проживали в житловому приміщенні разом з колишнім власником і продовжують жити там після його кончини, спадкоємці осіб, які загинули під час виконання службових обов'язків) , або сплачують збір в розмірі 50% від встановленої суми (інваліди I і II групи).

Податок і приклади його розрахунку

Податок на спадщину перестав існувати в 2006 році. П. 18 ст. 217 чинної редакції НК РФ перехід нерухомого майна від померлого до будь-якій особі звільняється від оподаткування.

Однак чинним кодексом про обов'язкові платежі нотаріуси зобов'язуються передавати в інспекції інформацію про видані свідоцтва, що засвідчують перехід права на майно. Людина, що отримав у власність квартиру, відповідно до положень ст. 44 НК стає платником майнового податку.

Стаття 44. Виникнення, зміна і припинення обов'язку по сплаті податку або збору

  1. Обов'язок по сплаті податку або збору виникає, змінюється і припиняється за наявності підстав, встановлених цим Кодексом або іншим актом законодавства про податки і збори.
  2. Обов'язок по сплаті конкретного податку або збору покладається на платника податків і платника збору з моменту виникнення встановлених законодавством про податки і збори обставин, що передбачають сплату цього податку або збору.
  3. Обов'язок по сплаті податку і (або) збору припиняється:
    1. зі сплатою податку і (або) збору платником податків, платником збору та (або) учасником консолідованої групи платників податків у випадках, передбачених цим Кодексом;
    2. втратив чинність з 1 січня 2007 року. — Федеральний закон від 27.07.2006 N 137-ФЗ;
    3. зі смертю фізичної особи — платника податків або з оголошенням його померлим у порядку, встановленому цивільним процесуальним законодавством Російської Федерації. Заборгованість по податках, зазначеним у пункті 3 статті 14 і статті 15 цього Кодексу, померлої особи або особи, яка була оголошена померлою, погашається спадкоємцями в межах вартості спадкового майна в порядку, встановленому цивільним законодавством Російської Федерації для оплати спадкоємцями боргів спадкодавця;
    4. з ліквідацією організації-платника податків після проведення всіх розрахунків з бюджетною системою Російської Федерації відповідно до статті 49 цього Кодексу;
    5. з виникненням інших обставин, з якими законодавство про податки і збори пов'язує припинення обов'язки зі сплати відповідного податку або збору.

Нехай людина успадкував квартиру в Санкт-Петербурзі 11 липня 2015 року, її інвентаризаційна вартість — 339 139 руб. Тоді до 1 жовтня 2016 році йому, як новому власнику, потрібно сплатити ПДФО на квартиру за 2015 рік у такому розмірі:

  • інвентаризаційна вартість квартири х податкова ставка / 100% х n / N;
  • де n — кількість місяців, протягом яких квартира була власністю платника податків в 2015 році;
  • N — кількість календарних місяців (12) в податковому періоді.

Сума податку = 339139 руб. х 0,2% / 100% х 6/12 = 339,14 руб.

Нехай людина успадкував квартиру в Санкт-Петербурзі 17 липня 2015 року, інвентаризаційна вартість житла посилання — 1 105 000 руб. Тоді до 1 жовтня 2016 році йому, як новому власнику, належить сплатити податок на квартиру за 2015 рік у такому розмірі:

1105000 руб. х 0,31% / 100% х 5/12 = 1427,29 руб.

При проведенні розрахунків враховуються положення п. 4 ст. 408 НК РФ.

У відповідності до змісту п. 4 ст.

+1152 ГК РФ, квартира, отримана в порядку переходу від померлого, вважається власністю правонаступника з дати відкриття спадщини безвідносно до моменту фактичного прийняття і до часу реєстрації прав на житлове приміщення. Отже, людина стає платником майнового податку з місяця смерті попереднього квартировласника.

Стаття 1152. Прийняття спадщини

  1. Для придбання спадщини спадкоємець повинен його прийняти. Для придбання відумерлого майна (стаття тисячі сто п'ятьдесят один) прийняття спадщини не потрібно.
  2. Ухвалення спадкоємцем частини спадщини означає прийняття всього належного йому спадщини, в чому б воно не полягало і де б воно не знаходилося. При покликання спадкоємця до спадкування одночасно за кількома підставами (за заповітом і за законом або в порядку спадкової трансмісії і в результаті відкриття спадщини тощо) спадкоємець може прийняти спадщину, що належить йому по одному з цих підстав, по декількох з них або за всіма підставами . Не допускається прийняття спадщини під умовою або з застереженнями.
  3. Прийняття спадщини одним чи кількома спадкоємцями не означає прийняття спадщини іншими спадкоємцями.
  4. Прийнята спадщина визнається належною спадкоємцеві з дня відкриття спадщини незалежно від часу його фактичного прийняття, а також незалежно від моменту державної реєстрації права спадкоємця на спадкове майно, коли таке право підлягає державній реєстрації.

Скільки коштує оформити спадщину на квартиру і що впливає на ціну?

До основних факторів, що впливає на величину витрат при вступі в спадщину на квартиру, відносяться наступні:

  • вартість житла;
  • наявність або відсутність спорідненості з колишнім квартировласника;
  • бажання правонаступників обзавестися спільним свідоцтвом про право на житло або окремим документом для кожного претендента;
  • участь посередника в реалізації процедури;
  • залучення агента для реєстрації права на успадковане житлове приміщення.

чим вище оцінна (кадастрова) вартість одержуваної квартири, Як об'єкта нерухомості, тим більше буде сума, витрачена в ході процедури. Від оцінки квартири безпосередньо залежить величина держмита.

Скільки коштує вступити у спадок на квартиру за заповітом? Якщо правонаступник за заповітом не перебуває у родинних стосунках з померлим власником житла, то, при інших рівних умовах, його витрати будуть вище, ніж у претендента з числа найближчих родичів.

Нотаріусу доведеться платити за кожне видане на гербовому папері свідоцтво про право, тому з метою економії рекомендується обмежитися загальним документом на всіх одержувачів квартири.

За участю посередника до вартості додається тариф, стягнутий за нотаріальне оформлення довіреності, і надбавка на прибуток за послуги довіреної особи.

Прийняття спадщини — процедура не з дешевих. Найбільша частка витрат припадає на її завершальний етап, що дає можливість фінансово підготуватися до витрат.

З метою мінімізації витрат слід звернутися до нотаріуса у визначений законодавством термін, оскільки оскільки отримання прав на квартиру по суду обійдеться набагато дорожче.

Дивіться відео: Скільки коштує переписати квартиру? (Квітня 2020)

Закон Міщенка про спадщину. Скільки тепер коштує оформлення?

Після п’яти років боротьби Закон про спадщину Сергія Міщенка вступив в дію.

Відтепер з 3 грудня 2014 року спрощується сама процедура оформлення спадщини, скасовується обов’язкова оцінка майна, а головне – для близьких родичів (діти, чоловік чи дружина, батьки) скасовується проведення оцінки спадкового майна, а відповідно і оподаткування такої спадщини. І що вважливо, це стосується як мешканців села, так і мешканців міста.

За словами юридичного експерта центу «Форум» Ярослава Баркова, закон про спадщину Міщенка руйнує корупційну схему, через яку з кишень простих громадян викачувалися мільярди гривень.

Як роз’яснив юрист центру «Форум», коли особа помирає або оголошена померлою, відкривається спадщина. З цього часу відраховується шестимісячний строк, який відповідно до закону надає можливість всім спадкоємцям за законом, які на час відкриття спадщини постійно не проживали із спадкодавцем, подати заяви про прийняття спадщини.

Спадкоємець за заповітом або за законом має право прийняти спадщину або її не прийняти. Після спливу шестимісячного строку можна розпочинати оформлення спадщини у нотаріуса. Як відомо, існують державні та приватні нотаріуси.

Радимо оформлювати спадщину саме у державного нотаріуса, адже приватний може встановлювати значно вищу ціну за оформлення документів, ніж ціна, що встановлена державою.

Для оформлення спадщини нотаріусу потрібно надати наступні основні документи: свідоцтво про смерть спадкодавця (оригінал), заповіт (за наявності), паспорт та ідентифікаційний код спадкоємця (оригінал та копія), документ, що підтверджує останнє місце проживання спадкодавця та довідка з відомостями про те, хто постійно проживав із спадкодавцем на момент відкриття спадщини,; документи, що підтверджують родинні зв’язки спадкодавця зі спадкоємцями (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження тощо); правовстановлювальні документи на майно (хату, квартиру, дачу, гараж тощо), що належало спадкодавцеві.

За словами Ярослава Баркова, відповідно до Закону про спадщину загальні витрати для спадкоємця при оформленні спадщини у державного нотаріуса становитимуть 483 грн.

«Говорячи чесно, Сергій Міщенко разом з громадою створив майже неможливе. Адже тепер, замість десятки тисяч гривень, які йшли в кишені ділків і чиновників, спадкоємець сплачує всього 483 гривні», — наголосив експерт Центру «Форум».

Експерт зазначив, ще одну перевагу закону Сергія Міщенка:  спрощення оформлення спадщини й для жителів сіл. З 1 січня 2016 року спадщину можна буде оформити у сільській раді. «Але для цього сільській раді буде потрібно знайти відповідного фахівця, який пройде навчання на курсах при Міністерстві юстиції».

На жаль, уряд з 1 січня 2015 року підступно, з порушенням Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» скасовано частину закону Сергія Міщенка про спадщину.

Зокрема, йдеться про проведення оцінки для спадкування майна другою чергою спадкування за законом (рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так з боку матері) і за правом представлення (внуки, правнуки тощо).

Сергій Міщенко невідкладно вніс новий законопроект від 12 січня 2015 року, який відновлює справедливість, скасовуючи проведення оцінки та сплату податку на майно для рідних братів та сестер спадкодавця, його баби та діда, внуків, правнуків. Слід зазначити, що для зазначених категорій спадкоємців оцінка та оподаткування землі залишається скасованою.

«Я, як юридичний експерт, спостерігав, який довгий шлях пройшла громада й народний депутат Сергій Міщенко в боротьбі за справедливість щодо оформлення спадщини. Й можу сказати, що це приклад того, коли народний обранець чує свою громаду й разом з нею бореться за правду, незважаючи на постійний супротив з боку влади.

Переконаний, що справедливість буде відновлено до кінця і закон Сергія Міщенка щодо скасування оцінки та податку при спадкуванні для найближчих родичів (братів, сестер, баби, діда, внуків, правнуків спадкодавця) знову буде прийнято. Адже тільки за підтримки громади можна подолати навіть найстрашніші корупційні схеми та здобути перемогу.

Хоча і вдячність людей теж є, бо не даремно за Міщенка проголосувала майже половина виборців», — переконаний Я. Барков.

Детальніша інформація про перелік послуг державного нотаріуса та їхню вартість міститься у таблиці, що складена фахівцями Міністерства юстиції України.

ВИТРАТИ ГРОМАДЯНИНА ПРИ ОФОРМЛЕННІ СПАДЩИНИ

1. Державне мито за видачу свідоцтва про право на спадщину 34 грн
(2 неоподаткованих мінімуми доходів громадян відповідно до підпункту «ж» пункту 3 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» № 7-93 від 21.01.1993 р.)
2. Бланк свідоцтва про право на спадщину 6 грн
3. Проведення перевірки інформації про наявність або відсутність посвідченого заповіту і спадкового договору або заведеної спадкової справи та виданих свідоцтв про право на спадщину з видачею витягу або інформаційної довідки.
(При заведенні спадкової справи нотаріус за даними Спадкового реєстру перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту)

Скільки коштує оформити квартиру у спадок

Нагадаємо, успадкування – це перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця) до інших осіб (спадкоємців). Спадкоємець на підставі ст. 66 Закону України «Про нотаріат» має право отримати свідоцтво про право на спадщину.

Свідоцтво про право на спадщину – це процесуальний нотаріальний акт, що засвідчує перехід права власності на майно спадкодавця до спадкоємців. Не можна успадкувати лише право на спадкове майно, не прийнявши на себе обов’язки, які з ним пов’язані.

Також спадкоємець не може прийняти одну частину спадщини, а від іншої відмовитися.

  • Тепер проаналізуємо, яким є порядок дій при оформленні в спадок найбільш поширеного об’єкта – квартири.
  • Фінансові витрати при оформленні спадщини можна структурувати за кількома напрямками:
  • 1) витрати на оформлення документів (довідки)
  • 2) витрати на ведення нотаріального справи
  • 3) витрати, пов’язані з об’єктом спадщини
  • 4) платежі до держбюджету
Читайте также:  Пояснювальна записка

Найперший етап отримання спадщини – подача документів приватного нотаріуса або в Державну нотаріальну контору за місцем проживання померлого для відкриття спадкової справи. Вартість відкриття спадкової справи становить на сьогоднішній день трохи більше 300 грн.

Крім цього, спадкоємцям доведеться зіткнутися з «незручним» законодавчим нововведенням, заснованим в минулому році: відтепер усі нотаріуси вимагають додатково надати довідку судмедексперта про причину смерті спадкодавця, оскільки в свідоцтвах про смерть нового зразка причина вже не вказується (така інформація буде розглядатися як конфіденційна). Ця довідка надається в ЗАГС при отриманні свідоцтва про смерть, після чого документ потрапляє в архів. Звернемо увагу, що згідно із законом свідоцтво про смерть видається в РАГСі безкоштовно, але для отримання виписки з довідки необхідно сплатити близько 112 грн. У цю суму входить вартість наданих послуг, офіційного бланка і, нарешті, власне витяги з висновку судмедекспертизи.

Якщо спадкоємців декілька і немає заповіту, то цілком ймовірно, що доведеться оформляти заяви про відмову від прийняття спадщини (ст. 1273 Цивільного кодексу України) від інших потенційних спадкоємців майна на користь одного (ця процедура необхідна для здешевлення оформлення документів про надання спадщини).

Хоча, звичайно, якщо є суперечки з приводу спадкового майна, то написати відмову не вдасться. При цьому одна заява про відмову коштує 65 грн, а загальна «ціна відмови» залежить від кількості спадкоємців першої черги, до яких відносяться близькі родичі померлого – батьки, діти, другий з подружжя.

Зрозуміло, що наявність заповіту спадкодавця може істотно спростити весь процес, хоча і в цьому випадку необхідно пам’ятати про деякі нюанси – наприклад, заповіт можна оскаржити, звернувшись до суду.

Якщо ж смерть близької людини була раптовою або заповіт не було знайдено – при оформленні спадщини нотаріуси будуть керуватися законом.

Також в необхідному пакеті документів повинна міститися довідка про місце проживання (реєстрації) спадкодавця. Цей документ видається безкоштовно, хоча процес отримання може затягнутися в часі, і для його прискорення потрібно буде «вжити додаткових заходів».

Для продовження оформлення документів на квартиру необхідно принести нотаріусу довідку про вартість цього житла. Послуги оцінювача обійдуться в середньому близько 450 грн плюс оплата банківської комісії. Після закінчення 6 місяців слід бути готовим до нових витрат – видача свідоцтва права на спадщину.

У вартість видачі свідоцтва права на спадщину входять такі витрати: державне мито (на сьогоднішній день становить 34 грн); вартість виписок з реєстрів (по кожній квартирі, в разі якщо їх декілька); вартість бланків нотаріальних документів, на яких викладено свідоцтва про право на спадщину; вартість копій документів, що вимагають нотаріального засвідчення; додаткові послуги державного або приватного нотаріусів; податок з доходів спадкоємця за отримане у спадок майно.

  1. Всього за вчинення нотаріальних дій передбачені такі витрати:
  2. – Сплата державного мита за видачу свідоцтва про право на спадщину – 34 грн;
  3. – Плата за спеціальний бланк нотаріальних документів – 11,55 грн.

При оформленні спадкової справи слід бути готовим до витрат наступного характеру: консультація про спадщину і вимог до документів, необхідних для оформлення спадкових прав, і складання проекту заяви на прийняття спадщини (один екземпляр) обійдуться десь в 100 грн.

При видачі свідоцтва про право на спадщину (складання проекту заяви на видачу свідоцтва про право на спадщину, правовий аналіз документів на предмет відповідності чинному законодавству щодо оформлення права на спадщину на нерухоме майно, виготовлення (друк) документів) доведеться витратити додатково 150 грн.

У кожній області України в територіальному відділенні Міністерства юстиції встановлені офіційні розцінки на подібні послуги. Розцінки приватних нотаріусів вище, але не набагато.

Дуже часто спадкоємці також запитують, про які додаткові послуги державного або приватного нотаріусів йдеться в розцінках послуг за оформлення спадщини. З цього приводу повідомляємо, що за користування єдиним і Державними реєстрами Міністерства юстиції України необхідно сплатити такі платежі:

– За проведення перевірки інформації про наявність або відсутність заведеної спадкової справи та виданих свідоцтв про право на спадщину з видачею виписки або інформаційної довідки за даними Спадкового реєстру – 51 грн (п. 3.4 наказу Міністерства юстиції України від 07.07.2011 №1810 / 5 «Про затвердження Положення про Спадковий реєстр »);

– За проведення перевірки інформації про наявність або відсутність посвідченого заповіту і спадкового договору з видачею виписки або інформаційної довідки за даними Спадкового реєстру – 51 грн (п. 3.4 наказу «Про затвердження Положення про Спадковий реєстр»);

– За перевірку справжності спеціальних бланків нотаріальних документів за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів з видачею про це інформаційної довідки (один бланк) – 1 грн (п.

1 наказу Міністерства юстиції України від 18.02.

2010 №334 / 5 «Про затвердження розміру плати за користування Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України »);

Документи на спадщину

Перш, ніж відкрити спадкову справу для того, щоб надалі отримати свідоцтво про право на спадщину, звичайно ж, необхідно зібрати пакет документів.

Але оскільки спадщина — це справа досить індивідуальна, і кожна спадкова справа має ряд особливостей, то для того, щоб зібрати усі необхідні документи та абсолютно нічого не впустити, настійно рекомендуємо звернутися до нотаріуса, який може якісно вас проконсультувати.

Під час оформлення спадщини збір документів здійснюється в два етапи. Перший етап — це збирання документів для відкриття справи, другий — збирання потрібних Вам документів вже для оформлення у нотаріуса безпосередньо самого свідоцтва про право на спадщину.

Перелік документів на першому етапі для відкриття спадкової справи:

  1. свідоцтво про смерть спадкодавця;
  2. довідка про останнє місце проживання спадкодавця на момент смерті;
  3. заповіт (за його наявності);
  4. документи, що засвідчують особу спадкоємця;
  5. якщо в спадщину спадкоємець вступатиме згідно із законом, то потрібні документи для підтвердження родинних зв'язків, наприклад, свідоцтво про народження або свідоцтво про шлюб.

Якщо у вас наявні всі перелічені вище документи, то справу можна відкривати. Нотаріусом складається відповідна заява про прийняття/відмову від спадщини, і спадкова справа відкривається саме на підставі цієї заяви. Після цього нотаріус повинен зареєструвати вашу спадкову справу в Спадковому реєстрі. Якщо в процесі реєстрації раптом з'ясовується, що інший нотаріус вже відкрив таку спадкову справу, то нотаріус не має права відкривати ще одну справу, а повинен направити спадкоємця до того нотаріуса, який вже відкрив цю спадкову справу.

Для отримання свідоцтва про ваше право на спадщину треба буде додатково надати наступні документи (перелік документів залежить від спадкової маси):

  1. документи, що засвідчують особу спадкоємця;
  2. документи на майно, свідоцтво на яке ви хочете отримати (свідоцтво про приватизацію квартири або ж договір купівлі-продажу квартири, а також технічний паспорт на квартиру, техпаспорт на автомобіль, тощо);
  3. оцінка нерухомого майна або транспортного засобу (у разі, якщо спадкоємцю треба буде платити податок при оформленні спадщини);
  4. довіреність, якщо від спадкоємця діє представник;
  5. документи, що засвідчують особу представника за довіреністю.

Після надання вказаних документів нотаріусом складається заява, на підставі якої видається вам свідоцтво про право на спадщину.

У цій статті наданий стандартний перелік документів, який може знадобитися, але для кожного окремого випадку потрібні додаткові документи, довідки, запити. Тому консультація у нотаріуса перед відкриттям спадкової справи є обов'язковою.

ВАРТІСТЬ ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ

   Переоформлення прав власності із спадкодавця на  спадкоємців – це процедура, яка потребує не тільки часу, а й грошей. Тому бажано знати і заздалегідь планувати свій бюджет. Фінансові витрати залежать від кількості видів майна яке успадковується.

Розглянемо платежі, які сплачує кожен спадкоємець при видачі свідоцтва про право на спадщину в державних нотаріальних конторах.

Держмито

Це грошовий збір, що стягується нотаріусом за вчинення ним нотаріальних дій. встановлено Декретом КМУ «Про державне мито» від 21.01.1993 року і обчислюється розміром неоподатковуваного мінімуму (н.м.) доходів громадян, зараз це 17 гривень. Видача свідоцтва про право на спадщину  на один вид спадкового майна  обійдеться спадкоємцю в 34 грн. (2 н. м.).

Пільги

Від сплати державного мита звільняються громадяни за видачу їм свідоцтва про право на спадщину:

  • на житловий будинок, квартиру, що належала спадкодавцеві на праві приватної власності, якщо вони проживали в цьому будинку, квартирі протягом шести місяців з дня смерті спадкодавця;
  • на майно осіб фермерського господарства, якщо вони є членами цього господарства;
  • неповнолітні спадкоємці;

Від державного мита за вчинення нотаріальних дій, у тому числі і за видачу свідоцтва про право на спадщину, звільняються:

  • Чорнобильці I, II, III, IV категорії;
  • інваліди ВВВ та прирівняні до них у встановленому порядку особи;
  • інваліди I і II групи.

Плата за вчинення нотаріальних дій

Це плата за роботу нотаріуса. при заведенні спадкової справи  та видачі свідоцтва про право на спадщину.

Оплата консультацій, плата за складання проекту заяв, запитів, правовий аналіз документів на предмет відповідності чинному законодавству стосовно оформлення права на спадщину на нерухоме майно, видачу документів на нотаріальних бланках та ін.

Тарифи за надання громадянам додаткових платних послуг правового характеру та послуг технічного характеру затверджуються  Головним управлінням юстиції у Волинській області.Вартість послуг від 400 до 500 грн.

Спадковий реєстр

Для захисту майнових прав та інтересів громадян і юридичних осіб, створено спадковий реєстр. Нотаріус повинен перевірити за реєстром наявність або відсутність заповіту, наявність або відсутність спадкової справи, внести дані про видачу свідоцтва про право на спадщину.

Тарифи за формування в спадковому реєстрі:

  • один реєстраційний запис про видачу свідоцтва про право на спадщину, його дубліката, вилучення – 51грн.
  • перевірка інформації про наявність чи відсутність заповіту або спадкового договору або заведеної спадкової справи та виданих свідоцтв про право на спадщину – 51грн.

Пільги

  • інваліди I та II груп,
  • інваліди ВВВ та прирівняні до них особи
  • громадяни віднесені до першої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи,
  • непрацездатні за віком, діти-сироти та держава.
  • громадяни, які успадковують майно осіб, які загинули при захисті України, у зв’язку з виконанням інших державних чи громадських обов’язків або з виконанням обов’язку громадянина щодо врятування життя людей, охорони громадського порядку і боротьби із злочинністю, охорони приватної власності або колективної чи державної власності.

Витрати на оцінку майна, переданого у спадок

Вартість успадкованого майна, зазначеного в оцінці або Виписці (Витягу) не впливає на розмір держмита. За видачу  свідоцтва нотаріус візьме фіксовану суму 34 грн.

Податок

Майно, отримане у спадок, держава вважає доходом, тому після отримання свідоцтва про право на спадщину окремим громадянам доведеться платити податок.

Ставки податку з спадщини складають:

  • 0% від будь-якого об’єкта спадщини сплачується при отриманні спадщини родичами першого ступеня споріднення. Батьками, батьки чоловіка або дружини, чоловік або дружина, діти, діти чоловіка або дружини, а також усиновлені діти.
  • 5% від об’єкта спадщини для інших спадкоємців.
  • Державна реєстрація  прав на нерухоме майно
  • Право власності  на нерухоме майно отримане у спадщину  необхідно зареєструвати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно
  • Плата за проведення державної реєстрації  права власності на нерухоме майно   в Державному реєстрі речових прав становить- 119 гривень державне мито за проведення державної реєстрації права власності, -120 гривень плата за надання витягу з ДРРП, 68 гривень плата за здійснення одного пошуку відомостей про зареєстровані речові права їх обтяження на об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
  • Оплата платежів  проводиться у безготівковій формі через банківські установи.
  • Державний нотаріус Луцької районної
  • державної нотаріальної контори                                                   Світлана Трохимчук
Ссылка на основную публикацию